¿Regular o competir? El caso de la Ley de Servicios de Comunicación Audiovisual de la República Argentina y el principio de proporcionalidad como criterio delimitador

Descripción del Articulo

The purpose of this article is to highlight the importance of the Proportionality Principle as a valid legal criterion to determine when a given industry must be ex ante regulated by the Government through a specific sectorial regulatory framework or whether the application of the general antitrust...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Aguilar Valdez, Oscar Rafael
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/115722
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/14859/15401
https://doi.org/10.18800/derechopucp.201601.013
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Competencia
Regulación
Servicios de comunicación audiovisual
Principio de proporcionalidad
Argentina
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
Descripción
Sumario:The purpose of this article is to highlight the importance of the Proportionality Principle as a valid legal criterion to determine when a given industry must be ex ante regulated by the Government through a specific sectorial regulatory framework or whether the application of the general antitrust and competition laws to such industry must be considered as a valid alternative. To this ends, this article analyzes the case of the Argentinean Law of Audiovisual Communications Services as it was treated by the Supreme Court of Argentina in the Grupo Clarín case.
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