¿Es el neuromarketing una realidad o simplemente una teoria? La importancia de su aplicación en las empresas comerciales

Descripción del Articulo

The present study focuses on knowing what the consumer's behavior is, with respect to the use of marketing strategies that companies in the commercial sector give to the development of their brands, from the perspective of neuromarketing. The theoretical framework details the elements studied b...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rodriguez Trujillo, Ana Lizbeth
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/168708
Enlace del recurso:https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/168708
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Neuromarketing
Insight
Consumidor
Marketing
Funcionamiento del cerebro
Empresas
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
Descripción
Sumario:The present study focuses on knowing what the consumer's behavior is, with respect to the use of marketing strategies that companies in the commercial sector give to the development of their brands, from the perspective of neuromarketing. The theoretical framework details the elements studied by this discipline, such as the human brain and the external and internal factors that influence it. This framework will help companies to have a clearer notion of their target audience when they are defining the marketing strategy that is planned to implement, for which they must take marketing insights into account.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).