Cómo se construye al enemigo

Descripción del Articulo

From an auto-ethnographic perspective, the study analyzes the construction of different types of enemies in the context of the internal armed conflict and state of exception that took place in Ayacucho, Peru, between1980 and 2000. The result suggests a critical examination of the states of exception...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gavilán Sánchez, Lurgio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/196663
Enlace del recurso:https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/anthropologica/article/view/26724/25989
https://doi.org/10.18800/anthropologica.202302.001
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Enemy
State of Emergency
Violence
Standarization
Survival
Peru
Enemigo
Estado de excepción
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Normalización
Sobreviencia
Perú
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