Métodos y estrategias docentes en el proceso de enseñanza de la lectura y escritura de estudiantes de primer grado en una escuela pública

Descripción del Articulo

Reading and writing is defined as the ability to read and write, whose objective is the interpretation of various textual materials using the written code, to finally reflect the language. These skills are complex to consolidate and are integrated into student learning from their first years of prep...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rodriguez Reyes, Trilce Junnet
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/194637
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/20.500.12404/25341
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Lectura--Estudio y enseñanza (Primaria)
Escritura--Estudio y enseñanza (Primaria)
Educación a distancia--Perú
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
id RPUC_d75398e23abd7eead23a0b6b650a8c61
oai_identifier_str oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/194637
network_acronym_str RPUC
network_name_str PUCP-Institucional
repository_id_str 2905
spelling Lira Seguin, Nelly Ana MariaRodriguez Reyes, Trilce Junnet2023-07-10T20:59:25Z2023-07-10T20:59:25Z20232023-07-10http://hdl.handle.net/20.500.12404/25341Reading and writing is defined as the ability to read and write, whose objective is the interpretation of various textual materials using the written code, to finally reflect the language. These skills are complex to consolidate and are integrated into student learning from their first years of preparation, which will accompany them throughout their lives. In this sense, the selection of different methods and strategies for the consolidation of these skills is crucial. Mastery of reading and writing will provide students with new ways of communicating and the development of various skills such as fine motor skills, hand-eye coordination, and creativity. In this way, reading and writing become one of the vital processes in the school stage and is consolidated as the basis of consequent learning, in addition to developing language and intelligence, it enhances skills related to oral and written expression. In view of the health emergency generated by COVID-19, the educational system proposed different didactic adaptations for these aspects from the remote modality and thus, generate new educational resources for learning reading and writing under a new presence. This research concludes that the informants recognize the importance of using different methods and strategies for teaching reading and writing, as well as the resources and the educational context in which this learning takes place.spaPontificia Universidad Católica del PerúPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/2.5/pe/Lectura--Estudio y enseñanza (Primaria)Escritura--Estudio y enseñanza (Primaria)Educación a distancia--Perúhttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01Métodos y estrategias docentes en el proceso de enseñanza de la lectura y escritura de estudiantes de primer grado en una escuela públicainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesis de licenciaturareponame:PUCP-Institucionalinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPLicenciado en Educación con especialidad en Educación PrimariaTítulo ProfesionalPontificia Universidad Católica del Perú. Facultad de EducaciónEducación con especialidad en Educación Primaria10735785https://orcid.org/0000-0002-9303-356X72644377112016Lira Seguin, Nelly Ana MariaBustamante Oliva, Lita GianninaLamas Basurto, Pilar Luzmilahttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis20.500.14657/194637oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/1946372024-07-08 09:38:53.612http://creativecommons.org/licenses/by/2.5/pe/info:eu-repo/semantics/openAccessmetadata.onlyhttps://repositorio.pucp.edu.peRepositorio Institucional de la PUCPrepositorio@pucp.pe
dc.title.es_ES.fl_str_mv Métodos y estrategias docentes en el proceso de enseñanza de la lectura y escritura de estudiantes de primer grado en una escuela pública
title Métodos y estrategias docentes en el proceso de enseñanza de la lectura y escritura de estudiantes de primer grado en una escuela pública
spellingShingle Métodos y estrategias docentes en el proceso de enseñanza de la lectura y escritura de estudiantes de primer grado en una escuela pública
Rodriguez Reyes, Trilce Junnet
Lectura--Estudio y enseñanza (Primaria)
Escritura--Estudio y enseñanza (Primaria)
Educación a distancia--Perú
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
title_short Métodos y estrategias docentes en el proceso de enseñanza de la lectura y escritura de estudiantes de primer grado en una escuela pública
title_full Métodos y estrategias docentes en el proceso de enseñanza de la lectura y escritura de estudiantes de primer grado en una escuela pública
title_fullStr Métodos y estrategias docentes en el proceso de enseñanza de la lectura y escritura de estudiantes de primer grado en una escuela pública
title_full_unstemmed Métodos y estrategias docentes en el proceso de enseñanza de la lectura y escritura de estudiantes de primer grado en una escuela pública
title_sort Métodos y estrategias docentes en el proceso de enseñanza de la lectura y escritura de estudiantes de primer grado en una escuela pública
author Rodriguez Reyes, Trilce Junnet
author_facet Rodriguez Reyes, Trilce Junnet
author_role author
dc.contributor.advisor.fl_str_mv Lira Seguin, Nelly Ana Maria
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodriguez Reyes, Trilce Junnet
dc.subject.es_ES.fl_str_mv Lectura--Estudio y enseñanza (Primaria)
Escritura--Estudio y enseñanza (Primaria)
Educación a distancia--Perú
topic Lectura--Estudio y enseñanza (Primaria)
Escritura--Estudio y enseñanza (Primaria)
Educación a distancia--Perú
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
dc.subject.ocde.es_ES.fl_str_mv https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
description Reading and writing is defined as the ability to read and write, whose objective is the interpretation of various textual materials using the written code, to finally reflect the language. These skills are complex to consolidate and are integrated into student learning from their first years of preparation, which will accompany them throughout their lives. In this sense, the selection of different methods and strategies for the consolidation of these skills is crucial. Mastery of reading and writing will provide students with new ways of communicating and the development of various skills such as fine motor skills, hand-eye coordination, and creativity. In this way, reading and writing become one of the vital processes in the school stage and is consolidated as the basis of consequent learning, in addition to developing language and intelligence, it enhances skills related to oral and written expression. In view of the health emergency generated by COVID-19, the educational system proposed different didactic adaptations for these aspects from the remote modality and thus, generate new educational resources for learning reading and writing under a new presence. This research concludes that the informants recognize the importance of using different methods and strategies for teaching reading and writing, as well as the resources and the educational context in which this learning takes place.
publishDate 2023
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-07-10T20:59:25Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-07-10T20:59:25Z
dc.date.created.none.fl_str_mv 2023
dc.date.issued.fl_str_mv 2023-07-10
dc.type.es_ES.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.other.none.fl_str_mv Tesis de licenciatura
format bachelorThesis
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12404/25341
url http://hdl.handle.net/20.500.12404/25341
dc.language.iso.es_ES.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.es_ES.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri.*.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/2.5/pe/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/2.5/pe/
dc.publisher.es_ES.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.publisher.country.es_ES.fl_str_mv PE
dc.source.none.fl_str_mv reponame:PUCP-Institucional
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str PUCP-Institucional
collection PUCP-Institucional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional de la PUCP
repository.mail.fl_str_mv repositorio@pucp.pe
_version_ 1835638570478469120
score 13.958958
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).