Gilles Deleuze y Jacques Rancière. Arte, montaje y acontecimiento

Descripción del Articulo

The critique of images is seen as a set-up’s critique for the emergency ofcritical thinking in the era of the proliferation of information and communication systems, imposed due to their apparent objectivity. This article discusses in seven paragraphs the link among montage, image and event accordin...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Landaeta Mardones, Patricio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/119527
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/estudiosdefilosofia/article/view/14598/15196
https://doi.org/10.18800/estudiosdefilosofia.201501.009
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Rancière
Deleuze
Arte
Montaje
Acontecimiento
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01
Descripción
Sumario:The critique of images is seen as a set-up’s critique for the emergency ofcritical thinking in the era of the proliferation of information and communication systems, imposed due to their apparent objectivity. This article discusses in seven paragraphs the link among montage, image and event according to the thoughts ofGilles Deleuze and Jacques Rancière.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).