Adaptación de la Escala de Bienestar Social para profesores y personal escolar
Descripción del Articulo
Social well-being is the assessment of social functioning, which plays a key role in mental health. In the school context, teachers and school staff can promote students’ well-being, but it is related to their own. To assess their social well-being, the Keyes social well-being scale was adapted to t...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/203373 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30102/27014 https://hdl.handle.net/20.500.14657/203373 https://doi.org/10.18800/psico.202501.002 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Social well-being Validity Reliability Teachers School staff Bienestar social Validez Confiabilidad Docentes Personal escolar Bien-être social Validité Fiabilité Enseignants Personnel scolaire Bem-estar social Validade Confiabilidade Professores Funcionários da escola https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00 |
Sumario: | Social well-being is the assessment of social functioning, which plays a key role in mental health. In the school context, teachers and school staff can promote students’ well-being, but it is related to their own. To assess their social well-being, the Keyes social well-being scale was adapted to the school context. Psychometric properties were analyzed in 899 teachers and school staff in Valparaíso, Chile. The results suggest that 22 items are suitable for use, showing good fit to the data. Smaller school size and school participation are associated with higher social well-being. The adapted scale can be a useful tool to measure socio-affective variables of adults in the school community. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).