La contribución de la técnica de enseñanza del “seminario” al desarrollo cognitivo de los estudiantes de contabilidad
Descripción del Articulo
This study seeks to analyze whether the use of the seminar technique, an active technique, as a complementary tool to lecture and exercise resolution, influences the level of cognitive development of students. In methodological terms, a quasi-experiment was carried out with students of the 4th semes...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | portugués |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/193409 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/25954/24450 https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193409 https://doi.org/10.18800/educacion.202202.009 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educational strategies Cognitive development Bloom’sTaxonomy Estrategias educativas Desarrollo cognitivo Taxonomia de Bloom Estratégias educativas Desenvolvimento cognitivo https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 |
Sumario: | This study seeks to analyze whether the use of the seminar technique, an active technique, as a complementary tool to lecture and exercise resolution, influences the level of cognitive development of students. In methodological terms, a quasi-experiment was carried out with students of the 4th semester of Accounting Sciences of a Federal Institution of Higher Education. The results showed that the use of the seminar, regarding the levels "remember, apply and analyze", was able to influence the cognitive development of students.It is concluded that the use of the seminar technique, as a complementary instrument, can influence the level of cognitive development achieved by accounting students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).