Incorporating sustainability in business management in higher education : how educators and students need to adapt?
Descripción del Articulo
The grand challenges of our time require an educational overhaul, especially in business and management-related disciplines, which could play as a change maker towards more comprehensive strategies from organizations. Thus, this paper discusses why incorporating a sustainable perspective is urgently...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | documento de trabajo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | PUCP-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/185813 |
| Enlace del recurso: | https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/185813 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Sustainable development Education for Sustainability (EfS) Grand challenges Business and Management education https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| Sumario: | The grand challenges of our time require an educational overhaul, especially in business and management-related disciplines, which could play as a change maker towards more comprehensive strategies from organizations. Thus, this paper discusses why incorporating a sustainable perspective is urgently needed, details selected suggestions on how this process can be initiated, and identifies which benefits arise through rethinking business and management-related disciplines in the higher education sector. To achive this, recommendations for business management professors and suggestions for students are outlined in the conclusion. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).