Visiones de desarrollo en países ricos en recursos naturales

Descripción del Articulo

This article addresses a global debate around the resource curse theory. Broadresearch demonstrates that some resource rich countries face with major challenges to achieve social welfare, economic stability and sustainable environmental management. Recent evidence emphasizes the relevance of institu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Carrillo Hoyos, Sandra
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/114669
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/19731/19802
https://doi.org/10.18800/conexion.201702.007
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Recursos naturales
Instituciones
Desarrollo
Actividad extractiva
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
Descripción
Sumario:This article addresses a global debate around the resource curse theory. Broadresearch demonstrates that some resource rich countries face with major challenges to achieve social welfare, economic stability and sustainable environmental management. Recent evidence emphasizes the relevance of institutions to determine the degree to achieve a better development performance in resource rich countries. This article supports the role of institutions to take advantage of the exploitation of natural resources, particularly those at the local level. The Peruvian context is especially analyzed concerning the challenges to improve the use and management of extractive revenues.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).