Prevalencia del flourishing en adolescentes argentinos
Descripción del Articulo
The aim of this study is to describe the levels of mental health from the dual factor model in a sample of Argentine adolescents in psychological treatment and in a sample of students. The samples included 552 young people between 12 and 18 years old. The SCL-90-R and the MHC-SF questionnaires were...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/193493 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/25513/24047 https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193493 https://doi.org/10.18800/psico.202202.020 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Mental health Adolescents Argentina Flourishing Positive Psychology Salud mental Adolescentes Florecimiento Psicología positiva Santé mentale Argentine Psychologie positive Épanouissement Saúde mental Florescente Psicologia positiva https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00 |
Sumario: | The aim of this study is to describe the levels of mental health from the dual factor model in a sample of Argentine adolescents in psychological treatment and in a sample of students. The samples included 552 young people between 12 and 18 years old. The SCL-90-R and the MHC-SF questionnaires were used. The flourishing levels were 31.6% in the sample under psychological treatment and 29% in the student sample. Most of adolescents in both samples fell into the moderate mental health category (treatment 57.9% vs student 59.5%). Between both samples, no significant differences were found in levels of mental health. The flourishing levels were low compared to other countries. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).