La sociedad filmada. Apuntes sobre la historia del Perú a partir de tres películas

Descripción del Articulo

This article analyzes, from the perspective of social history, three films which may be considered paradigmatic of Peruvian film-making: Yo perdí mi corazón en Lima (I lost my heart in Lima, 1933), Kukuli (1961), and Muerte al amanecer (Death at Dawn, 1977). The analysis is based on the theoretical...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Valdez Morgan, Jorge Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2005
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/121587
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/historica/article/view/1301/1255
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Historia
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.01.01
Descripción
Sumario:This article analyzes, from the perspective of social history, three films which may be considered paradigmatic of Peruvian film-making: Yo perdí mi corazón en Lima (I lost my heart in Lima, 1933), Kukuli (1961), and Muerte al amanecer (Death at Dawn, 1977). The analysis is based on the theoretical postulatesof Marc Ferro and the Cinematic Contextual History. Currently, movies constitute an important source for studying contemporary history, although they have been used very little by researchers who are interested in the history of Peru. This article aims to fill in that vacuum.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).