Asistencia a jardín maternal, educación materna y habilidades lingüísticas tempranas en niños y niñas argentinos

Descripción del Articulo

The impact of Early Child Care attendance on the first language skills of 725 boys and girls from 16 to 30 months living in Buenos Aires and its periphery is analyzed. The fathers and/or mothers filled in the regional adaptation of the Mac Arthur-Bates Communicative Development Inventory an...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Resches, Mariela, Querejeta, Maira, Laguens, Ana, Aquino, Camila, Kohan-Cortada, Ana , De Grandis, María Carolina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/200730
Enlace del recurso:https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/29133/26554
https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/200730
https://doi.org/10.18800/psico.202402.019
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Language development
Early child care education
Maternal education
Infancy
Parental report
Développement du langage
Éducation précoce
Éducation maternelle
Petite enfance
Rapport parental
Desenvolvimento da linguagem
Educação precoce
Escolaridade materna
Primeira infância
Relatório parental
Desarrollo del lenguaje
Educación temprana
Educación materna
Primera infancia
Informe parental
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00
Descripción
Sumario:The impact of Early Child Care attendance on the first language skills of 725 boys and girls from 16 to 30 months living in Buenos Aires and its periphery is analyzed. The fathers and/or mothers filled in the regional adaptation of the Mac Arthur-Bates Communicative Development Inventory and an ad hoc sociodemographic questionnaire. Results indicated significant differences in favor of the children who attended Early Child Care centers, although only after two years old. Early Child Care attendance had a compensating effect for children of mothers with a lower educational level. These data speak in favor of the need to promote public policies that guarantee access to quality educational services for early childhood.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).