Management of the electronic clinical history and improvement of the quality of patient care in the dentistry department of the Hermilio Valdizan hospital

Descripción del Articulo

 Objective: To verify the direct linear dependence relationship of the implementation of the Electronic Health Record (EHR) in the Improvement of the Quality of Patient Care in the Dentistry Service at the Hermilio Valdizan Hospital (HHV). Design: Applied or practical type. Statistical analysis: Spe...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gutierrez Samaniego, Ursula Margarita
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Revistas - Universidad de San Martín de Porres
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usmp.edu.pe:article/2110
Enlace del recurso:https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/2110
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Electronic Medical Record
Health Services Management and Service Quality Improvement
Historia Clínica Electrónica
Gestión de Servicios de Salud y Mejora de Calidad de Servicio
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spelling Management of the electronic clinical history and improvement of the quality of patient care in the dentistry department of the Hermilio Valdizan hospitalGestión de la historia clínica electrónica y la mejora de la calidad de atención al paciente en el servicio de Odontología del hospital Hermilio ValdizánGutierrez Samaniego, Ursula MargaritaElectronic Medical RecordHealth Services Management and Service Quality ImprovementHistoria Clínica ElectrónicaGestión de Servicios de Salud y Mejora de Calidad de Servicio Objective: To verify the direct linear dependence relationship of the implementation of the Electronic Health Record (EHR) in the Improvement of the Quality of Patient Care in the Dentistry Service at the Hermilio Valdizan Hospital (HHV). Design: Applied or practical type. Statistical analysis: Sperman's correlation coefficient. Materials and methods: Questionnaire application to 14 dental service personnel and surveys to 70 continuing patients during the period of December 2020 and January 2021. Results: there is sufficient statistical evidence at a significant high level of 85.5%, that the implementation of the Electronic Health Record (EHR) is linearly correlated with the improvement of the Quality of Care in the Dentistry Service. Conclusions: Prioritize the implementation of the HCE as a Pilot Plan and based on results on a larger scale, implement at the level of all the HHV services.  Objetivo: Verificar la relación de dependencia lineal directa de la implementación de la Historia Clínica Electrónica (HCE) en la Mejora de la Calidad de Atención al Paciente en el Servicio de Odontología en el Hospital Hermilio Valdizán (HHV). Diseño: Tipo aplicada o práctica. Análisis estadístico: Coeficiente correlación de Spearman. Materiales y métodos: Aplicación de cuestionario a 14 personales del servicio de odontología y encuestas a 70 pacientes continuadores durante el periodo de diciembre 2020 y enero 2021. Resultados: existe evidencia estadística suficiente a un nivel alto significativo del 85.5%, que la implementación de la Historia Clínica Electrónica (HCE) se correlaciona linealmente con la mejora de la Calidad de la Atención en el Servicio de Odontología. Conclusiones: Priorizar la implementación de la HCE como Plan Piloto y en función a resultados a una mayor escala implementar a nivel de todos los servicios del HHV. Universidad de San Martín de Porres, Facultad de Odontología.2021-04-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/xmlhttps://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/2110KIRU ; Vol. 18 No. 2 (2021): KIRU (ABRIL-JUNIO) KIRU ISSN electrónico 2410-2717 ISSN Impreso 1812 - 7886; Vol. 18 Núm. 2 (2021): KIRU (ABRIL-JUNIO)2410-27171812-7886reponame:Revistas - Universidad de San Martín de Porresinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttps://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/2110/Gesti%C3%B3n%20de%20la%20historia%20cl%C3%ADnica%20electr%C3%B3nica%20y%20la%20mejora%20de%20la%20calidad%20de%20atenci%C3%B3n%20al%20paciente%20en%20el%20servicio%20de%20Odontolog%C3%ADa%20del%20hospital%20%20Hermilio%20Valdiz%C3%A1nhttps://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/2110/Gesti%C3%B3n%20de%20la%20historia%20cl%C3%ADnica%20electr%C3%B3nica%20y%20la%20mejora%20de%20la%20calidad%20de%20atenci%C3%B3n%20al%20paciente%20en%20el%20servicio%20de%20Odontolog%C3%ADa%20del%20hospital%20Hermilio%20%20Valdiz%C3%A1nDerechos de autor 2021 Revista KIRUinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usmp.edu.pe:article/21102023-10-06T00:24:59Z
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