Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject
Descripción del Articulo
Objective. Determine the academic performance with learning techniques in dental students of the radiology subject. Materials and methods: The methodological design of the present study was of type: Observational, Analytical, Prospective and Cross-sectional. It was made up of 80 students from the...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Revistas - Universidad de San Martín de Porres |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.usmp.edu.pe:article/1992 |
Enlace del recurso: | https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Learning Academic performance Seminars Tutorials Aprendizaje Rendimiento académico Seminarios Tutorías |
id |
REVUSMP_c1bc6fe12dff678b6551ee480b77f1ab |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usmp.edu.pe:article/1992 |
network_acronym_str |
REVUSMP |
network_name_str |
Revistas - Universidad de San Martín de Porres |
repository_id_str |
|
spelling |
Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subjectRelación del rendimiento académico con técnicas de aprendizaje en estudiantes de odontología de la asignatura de radiologíaPérez Albela-García, GretellLuna-Yañez, CarmenMorgenstem Orezzoli, HansGuevara Canales, Janet-OfeliaGarcia Rivera, HugoLearningAcademic performanceSeminarsTutorialsAprendizajeRendimiento académicoSeminariosTutorías Objective. Determine the academic performance with learning techniques in dental students of the radiology subject. Materials and methods: The methodological design of the present study was of type: Observational, Analytical, Prospective and Cross-sectional. It was made up of 80 students from the Faculty of Dentistry of the University of San Martín de Porres, who were enrolled in the academic semester 2018-II in the Radiology subject and who met the inclusion and exclusion criteria. Two evaluations were made: an evaluation applying the experience with seminars and an evaluation applying the experience with tutorials. Results: The application of the learning technique; tutorials or the application of tutorials plus seminars, cause different scores in the averages, before and after being applied, being reflected with the improvement of the grades after receiving any of the learning techniques. Conclusions: It was shown that with the application of tutoring, grades were significantly improved in relation to tutorials plus seminars, which determined that the learning technique through tutorials influenced the academic performance of Radiology students. Objetivo. Determinar el rendimiento académico con técnicas de aprendizaje en estudiantes de odontología de la asignatura de radiología. Materiales y métodos: El diseño metodológico del presente estudio fue de tipo: Observacional, Analítico, Prospectivo y Transversal. Estuvo conformada por 80 estudiantes de la Facultad de Odontología de la Universidad de San Martín de Porres, que fueron matriculados en el semestre académico 2018-II en la asignatura de Radiología y que cumplían con los criterios de inclusión y de exclusión. Se confeccionó dos evaluaciones: una evaluación aplicando la experiencia con seminarios y una evaluación aplicando la experiencia con tutorías. Resultados: La aplicación de la técnica de aprendizaje; tutorías o la aplicación de tutorías más seminarios, provocan distintas puntuaciones en los promedios, antes y después de ser aplicados, viéndose reflejado con la mejora de las notas después de recibir cualquiera de las técnicas de aprendizaje. Conclusiones: Se demostró que con la aplicación de la tutoría se mejoraron las calificaciones significativamente en relación a las tutorías más seminarios, lo que determinó que la técnica de aprendizaje mediante tutorías influyó en el rendimiento académico de los estudiantes de Radiología. Universidad de San Martín de Porres, Facultad de Odontología.2021-02-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/xmlhttps://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992KIRU ; Vol. 17 No. 4 (2020): :OCTUBRE-DICIEMBRE KIRU ISSN (Impreso): 1812 - 7886 ISSN (Digital): 2410-2717; Vol. 17 Núm. 4 (2020): :OCTUBRE-DICIEMBRE2410-27171812-7886reponame:Revistas - Universidad de San Martín de Porresinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttps://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992/2174https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992/Relaci%C3%B3n%20del%20rendimiento%20acad%C3%A9mico%20con%20t%C3%A9cnicas%20de%20aprendizaje%20en%20estudiantes%20de%20odontolog%C3%ADa%20de%20la%20asignatura%20de%20radiolog%C3%ADaDerechos de autor 2021 Revista KIRUinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usmp.edu.pe:article/19922023-10-06T00:29:45Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject Relación del rendimiento académico con técnicas de aprendizaje en estudiantes de odontología de la asignatura de radiología |
title |
Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject |
spellingShingle |
Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject Pérez Albela-García, Gretell Learning Academic performance Seminars Tutorials Aprendizaje Rendimiento académico Seminarios Tutorías |
title_short |
Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject |
title_full |
Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject |
title_fullStr |
Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject |
title_full_unstemmed |
Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject |
title_sort |
Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Pérez Albela-García, Gretell Luna-Yañez, Carmen Morgenstem Orezzoli, Hans Guevara Canales, Janet-Ofelia Garcia Rivera, Hugo |
author |
Pérez Albela-García, Gretell |
author_facet |
Pérez Albela-García, Gretell Luna-Yañez, Carmen Morgenstem Orezzoli, Hans Guevara Canales, Janet-Ofelia Garcia Rivera, Hugo |
author_role |
author |
author2 |
Luna-Yañez, Carmen Morgenstem Orezzoli, Hans Guevara Canales, Janet-Ofelia Garcia Rivera, Hugo |
author2_role |
author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Learning Academic performance Seminars Tutorials Aprendizaje Rendimiento académico Seminarios Tutorías |
topic |
Learning Academic performance Seminars Tutorials Aprendizaje Rendimiento académico Seminarios Tutorías |
description |
Objective. Determine the academic performance with learning techniques in dental students of the radiology subject. Materials and methods: The methodological design of the present study was of type: Observational, Analytical, Prospective and Cross-sectional. It was made up of 80 students from the Faculty of Dentistry of the University of San Martín de Porres, who were enrolled in the academic semester 2018-II in the Radiology subject and who met the inclusion and exclusion criteria. Two evaluations were made: an evaluation applying the experience with seminars and an evaluation applying the experience with tutorials. Results: The application of the learning technique; tutorials or the application of tutorials plus seminars, cause different scores in the averages, before and after being applied, being reflected with the improvement of the grades after receiving any of the learning techniques. Conclusions: It was shown that with the application of tutoring, grades were significantly improved in relation to tutorials plus seminars, which determined that the learning technique through tutorials influenced the academic performance of Radiology students. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-02-06 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992 |
url |
https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992/2174 https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992/Relaci%C3%B3n%20del%20rendimiento%20acad%C3%A9mico%20con%20t%C3%A9cnicas%20de%20aprendizaje%20en%20estudiantes%20de%20odontolog%C3%ADa%20de%20la%20asignatura%20de%20radiolog%C3%ADa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Revista KIRU info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Revista KIRU |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de San Martín de Porres, Facultad de Odontología. |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de San Martín de Porres, Facultad de Odontología. |
dc.source.none.fl_str_mv |
KIRU ; Vol. 17 No. 4 (2020): :OCTUBRE-DICIEMBRE KIRU ISSN (Impreso): 1812 - 7886 ISSN (Digital): 2410-2717; Vol. 17 Núm. 4 (2020): :OCTUBRE-DICIEMBRE 2410-2717 1812-7886 reponame:Revistas - Universidad de San Martín de Porres instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
instname_str |
Universidad de San Martín de Porres |
instacron_str |
USMP |
institution |
USMP |
reponame_str |
Revistas - Universidad de San Martín de Porres |
collection |
Revistas - Universidad de San Martín de Porres |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841809796354801664 |
score |
12.860346 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).