Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject

Descripción del Articulo

 Objective. Determine the academic performance with learning techniques in dental students of the radiology subject. Materials and methods: The methodological design of the present study was of type: Observational, Analytical,  Prospective and Cross-sectional. It was made up of 80 students from the...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Pérez Albela-García, Gretell, Luna-Yañez, Carmen, Morgenstem Orezzoli, Hans, Guevara Canales, Janet-Ofelia, Garcia Rivera, Hugo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Revistas - Universidad de San Martín de Porres
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usmp.edu.pe:article/1992
Enlace del recurso:https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Learning
Academic performance
Seminars
Tutorials
Aprendizaje
Rendimiento académico
Seminarios
Tutorías
id REVUSMP_c1bc6fe12dff678b6551ee480b77f1ab
oai_identifier_str oai:revistas.usmp.edu.pe:article/1992
network_acronym_str REVUSMP
network_name_str Revistas - Universidad de San Martín de Porres
repository_id_str
spelling Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subjectRelación del rendimiento académico con técnicas de aprendizaje en estudiantes de odontología de la asignatura de radiologíaPérez Albela-García, GretellLuna-Yañez, CarmenMorgenstem Orezzoli, HansGuevara Canales, Janet-OfeliaGarcia Rivera, HugoLearningAcademic performanceSeminarsTutorialsAprendizajeRendimiento académicoSeminariosTutorías Objective. Determine the academic performance with learning techniques in dental students of the radiology subject. Materials and methods: The methodological design of the present study was of type: Observational, Analytical,  Prospective and Cross-sectional. It was made up of 80 students from the Faculty of Dentistry of the University of San Martín de Porres, who were enrolled in the academic semester 2018-II in the Radiology subject and who met the inclusion and exclusion criteria. Two evaluations were made: an evaluation applying the experience with seminars and an evaluation applying the experience with tutorials. Results: The application of the learning technique; tutorials or the application of tutorials plus seminars, cause different scores in the averages, before and after being applied, being reflected with the improvement of the grades after receiving any of the learning techniques. Conclusions: It was   shown that with the application of tutoring, grades were significantly improved in relation to tutorials plus seminars, which determined that the learning technique through tutorials influenced the academic performance of Radiology students.   Objetivo. Determinar el rendimiento académico con técnicas de aprendizaje en estudiantes de odontología de la asignatura de radiología. Materiales y métodos: El diseño metodológico del presente estudio fue de tipo: Observacional, Analítico, Prospectivo y Transversal. Estuvo conformada por 80 estudiantes de la Facultad de Odontología de la Universidad de San Martín de Porres, que fueron matriculados en el semestre académico 2018-II en la asignatura de Radiología y que cumplían con los criterios de inclusión y de exclusión. Se confeccionó dos evaluaciones: una evaluación aplicando la experiencia con seminarios y una evaluación aplicando la experiencia con tutorías. Resultados: La aplicación de la técnica de aprendizaje; tutorías o la aplicación de tutorías más seminarios, provocan distintas puntuaciones en los promedios, antes y después de ser aplicados, viéndose reflejado con la mejora de las notas después de recibir cualquiera de las técnicas de aprendizaje. Conclusiones: Se demostró que con la aplicación de la tutoría se mejoraron las calificaciones significativamente en relación a las tutorías más seminarios, lo que determinó que la técnica de aprendizaje mediante tutorías influyó en el rendimiento académico de los estudiantes de Radiología. Universidad de San Martín de Porres, Facultad de Odontología.2021-02-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/xmlhttps://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992KIRU ; Vol. 17 No. 4 (2020): :OCTUBRE-DICIEMBRE KIRU ISSN (Impreso): 1812 - 7886 ISSN (Digital): 2410-2717; Vol. 17 Núm. 4 (2020): :OCTUBRE-DICIEMBRE2410-27171812-7886reponame:Revistas - Universidad de San Martín de Porresinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttps://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992/2174https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992/Relaci%C3%B3n%20del%20rendimiento%20acad%C3%A9mico%20con%20t%C3%A9cnicas%20de%20aprendizaje%20en%20estudiantes%20de%20odontolog%C3%ADa%20de%20la%20asignatura%20de%20radiolog%C3%ADaDerechos de autor 2021 Revista KIRUinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usmp.edu.pe:article/19922023-10-06T00:29:45Z
dc.title.none.fl_str_mv Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject
Relación del rendimiento académico con técnicas de aprendizaje en estudiantes de odontología de la asignatura de radiología
title Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject
spellingShingle Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject
Pérez Albela-García, Gretell
Learning
Academic performance
Seminars
Tutorials
Aprendizaje
Rendimiento académico
Seminarios
Tutorías
title_short Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject
title_full Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject
title_fullStr Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject
title_full_unstemmed Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject
title_sort Relationship of academic performance with learning techniques in students of dentistry of the radiology subject
dc.creator.none.fl_str_mv Pérez Albela-García, Gretell
Luna-Yañez, Carmen
Morgenstem Orezzoli, Hans
Guevara Canales, Janet-Ofelia
Garcia Rivera, Hugo
author Pérez Albela-García, Gretell
author_facet Pérez Albela-García, Gretell
Luna-Yañez, Carmen
Morgenstem Orezzoli, Hans
Guevara Canales, Janet-Ofelia
Garcia Rivera, Hugo
author_role author
author2 Luna-Yañez, Carmen
Morgenstem Orezzoli, Hans
Guevara Canales, Janet-Ofelia
Garcia Rivera, Hugo
author2_role author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Learning
Academic performance
Seminars
Tutorials
Aprendizaje
Rendimiento académico
Seminarios
Tutorías
topic Learning
Academic performance
Seminars
Tutorials
Aprendizaje
Rendimiento académico
Seminarios
Tutorías
description  Objective. Determine the academic performance with learning techniques in dental students of the radiology subject. Materials and methods: The methodological design of the present study was of type: Observational, Analytical,  Prospective and Cross-sectional. It was made up of 80 students from the Faculty of Dentistry of the University of San Martín de Porres, who were enrolled in the academic semester 2018-II in the Radiology subject and who met the inclusion and exclusion criteria. Two evaluations were made: an evaluation applying the experience with seminars and an evaluation applying the experience with tutorials. Results: The application of the learning technique; tutorials or the application of tutorials plus seminars, cause different scores in the averages, before and after being applied, being reflected with the improvement of the grades after receiving any of the learning techniques. Conclusions: It was   shown that with the application of tutoring, grades were significantly improved in relation to tutorials plus seminars, which determined that the learning technique through tutorials influenced the academic performance of Radiology students. 
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-02-06
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992
url https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992/2174
https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/Rev-Kiru0/article/view/1992/Relaci%C3%B3n%20del%20rendimiento%20acad%C3%A9mico%20con%20t%C3%A9cnicas%20de%20aprendizaje%20en%20estudiantes%20de%20odontolog%C3%ADa%20de%20la%20asignatura%20de%20radiolog%C3%ADa
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Revista KIRU
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Revista KIRU
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de San Martín de Porres, Facultad de Odontología.
publisher.none.fl_str_mv Universidad de San Martín de Porres, Facultad de Odontología.
dc.source.none.fl_str_mv KIRU ; Vol. 17 No. 4 (2020): :OCTUBRE-DICIEMBRE
KIRU ISSN (Impreso): 1812 - 7886 ISSN (Digital): 2410-2717; Vol. 17 Núm. 4 (2020): :OCTUBRE-DICIEMBRE
2410-2717
1812-7886
reponame:Revistas - Universidad de San Martín de Porres
instname:Universidad de San Martín de Porres
instacron:USMP
instname_str Universidad de San Martín de Porres
instacron_str USMP
institution USMP
reponame_str Revistas - Universidad de San Martín de Porres
collection Revistas - Universidad de San Martín de Porres
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1841809796354801664
score 12.860346
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).