I love Cayambe: City Branding Campaign
Descripción del Articulo
The late interest of Ecuador to work on a brand caused that smaller cities also delay their own brand. This did not favor their tourism development, as well as the growth of investment and business. This article is a diagnosis of the current tourist situation of Cayambe, as of other references, prop...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Revistas Universidad de San Martín de Porres |
| Lenguaje: | español |
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| Enlace del recurso: | http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/118 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Turismo Cayambe Publicidad Marca ciudad Transmedia Comunicación |
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Revista USMP - Turismo y Patrimonio |
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I love Cayambe: City Branding CampaignTe Quiero Cayambe: campaña marca ciudadCalderón Garrido, Zoila LourdesToapanta Espín, Diana GabrielaTurismoCayambePublicidadMarca ciudadTransmediaComunicaciónThe late interest of Ecuador to work on a brand caused that smaller cities also delay their own brand. This did not favor their tourism development, as well as the growth of investment and business. This article is a diagnosis of the current tourist situation of Cayambe, as of other references, proposing the creation of the city branding. Regarding its positioning, a visual advertising strategy that impacts the objectives of the city and its inhabitants through transmedia tactics, is suggested.El tardío interés del Ecuador por trabajar en una marca ocasionó que las ciudades más pequeñas, como Cayambe, también retrasen la construcción de las suyas. Debido a esto, el desarrollo turístico no se vio favorecido en los últimos años, mellando en el crecimiento de la inversión y los negocios. En este trabajo, se realiza un diagnóstico de la actual situación turística de la ciudad de Cayambe, así como de otros referentes, con la finalidad de proponer una marca ciudad que se posicione gracias a una estrategia publicitaria visual y tácticas transmedia que logren impacto; todo acorde con los fines e intereses de la ciudad y sus habitantes.Universidad San Martín de Porres2020-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/11810.24265/turpatrim.2020.n15.09Turismo y patrimonio; No 15 (2020): Turismo y Patrimonio; 145-160Turismo y Patrimonio; Núm. 15 (2020): Turismo y Patrimonio; 145-1602313-853X1680-9556reponame:Revistas Universidad de San Martín de Porresinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/118/182Derechos de autor 2020 Zoila Lourdes Calderón Garridohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-11T16:55:13Zmail@mail.com - |
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The late interest of Ecuador to work on a brand caused that smaller cities also delay their own brand. This did not favor their tourism development, as well as the growth of investment and business. This article is a diagnosis of the current tourist situation of Cayambe, as of other references, proposing the creation of the city branding. Regarding its positioning, a visual advertising strategy that impacts the objectives of the city and its inhabitants through transmedia tactics, is suggested. |
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