Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System
Descripción del Articulo
M.M. Speransky is a famous Russian public and political figure. However, his activities were not limited to political issues. His pedagogical activity is studied poorly. The basic principles of the younger generation upbringing were laid during the seminar period, which coincided in time with the pe...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/479 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/479 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Education M.M. Speransky Interaction with Students in the Learning Process Attachment to Students Educación Interacción con estudiantes en el proceso de aprendizaje Apego a los estudiantes |
id |
REVUSIL_f5cb997d31de01ebd43eb7723c824813 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/479 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational SystemInvestigando la educación en educación con el caso de M.M. Sistema educativo de SperanskyRumyantseva, Nataliya M.Sapozhnikov, Pavel V.Rubtsova, Dina N.Education M.M. SperanskyInteraction with Students in the Learning ProcessAttachment to StudentsEducaciónM.M. SperanskyInteracción con estudiantes en el proceso de aprendizajeApego a los estudiantesM.M. Speransky is a famous Russian public and political figure. However, his activities were not limited to political issues. His pedagogical activity is studied poorly. The basic principles of the younger generation upbringing were laid during the seminar period, which coincided in time with the pedagogical activity by M. Speransky. The success of Speransky’s pedagogical system is evidenced by the fact that he was invited as an educator to the royal family. The basic principles of Speransky's pedagogy were the following ones: the authority of a teacher, but the lack of authoritarianism, the interaction with a student in the search for the right educational solutions, the attachment to the students and responsibility for them.M.M. Speransky es una famosa figura pública y política rusa. Sin embargo, sus actividades no se limitaron a cuestiones políticas. Su actividad pedagógica es poco estudiada. Los principios básicos de la educación de la generación más joven se establecieron durante el período del seminario, que coincidió en el tiempo con la actividad pedagógica de M. Speransky. El éxito del sistema pedagógico de Speransky se evidencia por el hecho de que fue invitado como educador a la familia real. Los principios básicos de la pedagogía de Speransky fueron los siguientes: la autoridad de un maestro, pero la falta de autoritarismo, la interacción con un estudiante en la búsqueda de las soluciones educativas correctas, el apego a los estudiantes y la responsabilidad por ellos.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/47910.20511/pyr2020.v8n3.479Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e479Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e479Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e4792310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/479/890Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4792022-06-07T20:09:51Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System Investigando la educación en educación con el caso de M.M. Sistema educativo de Speransky |
title |
Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System |
spellingShingle |
Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System Rumyantseva, Nataliya M. Education M.M. Speransky Interaction with Students in the Learning Process Attachment to Students Educación M.M. Speransky Interacción con estudiantes en el proceso de aprendizaje Apego a los estudiantes |
title_short |
Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System |
title_full |
Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System |
title_fullStr |
Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System |
title_full_unstemmed |
Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System |
title_sort |
Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rumyantseva, Nataliya M. Sapozhnikov, Pavel V. Rubtsova, Dina N. |
author |
Rumyantseva, Nataliya M. |
author_facet |
Rumyantseva, Nataliya M. Sapozhnikov, Pavel V. Rubtsova, Dina N. |
author_role |
author |
author2 |
Sapozhnikov, Pavel V. Rubtsova, Dina N. |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Education M.M. Speransky Interaction with Students in the Learning Process Attachment to Students Educación M.M. Speransky Interacción con estudiantes en el proceso de aprendizaje Apego a los estudiantes |
topic |
Education M.M. Speransky Interaction with Students in the Learning Process Attachment to Students Educación M.M. Speransky Interacción con estudiantes en el proceso de aprendizaje Apego a los estudiantes |
description |
M.M. Speransky is a famous Russian public and political figure. However, his activities were not limited to political issues. His pedagogical activity is studied poorly. The basic principles of the younger generation upbringing were laid during the seminar period, which coincided in time with the pedagogical activity by M. Speransky. The success of Speransky’s pedagogical system is evidenced by the fact that he was invited as an educator to the royal family. The basic principles of Speransky's pedagogy were the following ones: the authority of a teacher, but the lack of authoritarianism, the interaction with a student in the search for the right educational solutions, the attachment to the students and responsibility for them. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/479 10.20511/pyr2020.v8n3.479 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/479 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n3.479 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/479/890 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e479 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e479 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e479 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n3 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528872482504704 |
score |
13.871716 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).