Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System

Descripción del Articulo

M.M. Speransky is a famous Russian public and political figure. However, his activities were not limited to political issues. His pedagogical activity is studied poorly. The basic principles of the younger generation upbringing were laid during the seminar period, which coincided in time with the pe...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Rumyantseva, Nataliya M., Sapozhnikov, Pavel V., Rubtsova, Dina N.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/479
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/479
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Education
M.M. Speransky
Interaction with Students in the Learning Process
Attachment to Students
Educación
Interacción con estudiantes en el proceso de aprendizaje
Apego a los estudiantes
id REVUSIL_f5cb997d31de01ebd43eb7723c824813
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/479
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational SystemInvestigando la educación en educación con el caso de M.M. Sistema educativo de SperanskyRumyantseva, Nataliya M.Sapozhnikov, Pavel V.Rubtsova, Dina N.Education M.M. SperanskyInteraction with Students in the Learning ProcessAttachment to StudentsEducaciónM.M. SperanskyInteracción con estudiantes en el proceso de aprendizajeApego a los estudiantesM.M. Speransky is a famous Russian public and political figure. However, his activities were not limited to political issues. His pedagogical activity is studied poorly. The basic principles of the younger generation upbringing were laid during the seminar period, which coincided in time with the pedagogical activity by M. Speransky. The success of Speransky’s pedagogical system is evidenced by the fact that he was invited as an educator to the royal family. The basic principles of Speransky's pedagogy were the following ones: the authority of a teacher, but the lack of authoritarianism, the interaction with a student in the search for the right educational solutions, the attachment to the students and responsibility for them.M.M. Speransky es una famosa figura pública y política rusa. Sin embargo, sus actividades no se limitaron a cuestiones políticas. Su actividad pedagógica es poco estudiada. Los principios básicos de la educación de la generación más joven se establecieron durante el período del seminario, que coincidió en el tiempo con la actividad pedagógica de M. Speransky. El éxito del sistema pedagógico de Speransky se evidencia por el hecho de que fue invitado como educador a la familia real. Los principios básicos de la pedagogía de Speransky fueron los siguientes: la autoridad de un maestro, pero la falta de autoritarismo, la interacción con un estudiante en la búsqueda de las soluciones educativas correctas, el apego a los estudiantes y la responsabilidad por ellos.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/47910.20511/pyr2020.v8n3.479Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e479Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e479Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e4792310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/479/890Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4792022-06-07T20:09:51Z
dc.title.none.fl_str_mv Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System
Investigando la educación en educación con el caso de M.M. Sistema educativo de Speransky
title Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System
spellingShingle Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System
Rumyantseva, Nataliya M.
Education
M.M. Speransky
Interaction with Students in the Learning Process
Attachment to Students
Educación
M.M. Speransky
Interacción con estudiantes en el proceso de aprendizaje
Apego a los estudiantes
title_short Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System
title_full Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System
title_fullStr Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System
title_full_unstemmed Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System
title_sort Investigating the Upbringing in Education with the Case of M.M. Speransky's Educational System
dc.creator.none.fl_str_mv Rumyantseva, Nataliya M.
Sapozhnikov, Pavel V.
Rubtsova, Dina N.
author Rumyantseva, Nataliya M.
author_facet Rumyantseva, Nataliya M.
Sapozhnikov, Pavel V.
Rubtsova, Dina N.
author_role author
author2 Sapozhnikov, Pavel V.
Rubtsova, Dina N.
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Education
M.M. Speransky
Interaction with Students in the Learning Process
Attachment to Students
Educación
M.M. Speransky
Interacción con estudiantes en el proceso de aprendizaje
Apego a los estudiantes
topic Education
M.M. Speransky
Interaction with Students in the Learning Process
Attachment to Students
Educación
M.M. Speransky
Interacción con estudiantes en el proceso de aprendizaje
Apego a los estudiantes
description M.M. Speransky is a famous Russian public and political figure. However, his activities were not limited to political issues. His pedagogical activity is studied poorly. The basic principles of the younger generation upbringing were laid during the seminar period, which coincided in time with the pedagogical activity by M. Speransky. The success of Speransky’s pedagogical system is evidenced by the fact that he was invited as an educator to the royal family. The basic principles of Speransky's pedagogy were the following ones: the authority of a teacher, but the lack of authoritarianism, the interaction with a student in the search for the right educational solutions, the attachment to the students and responsibility for them.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-27
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/479
10.20511/pyr2020.v8n3.479
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/479
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n3.479
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/479/890
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e479
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e479
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e479
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n3
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872482504704
score 13.871716
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).