Identification of two SLI profiles through WISC-IV, CELF-4 and FON
Descripción del Articulo
This work has two objectives. First of all, to offer psychometric instruments that help more precisely identify and differentiate children with specific language impairment (SLI) in the educational field and, secondly, to establish profiles of the two cases that illustrate the two current subtypes o...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/78 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/78 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Identificación de TEL Déficit fonológico-sintáctico Déficit léxico-sintáctico CI no verbal-morfosintaxis Identification of SLI Phonologic-syntactic deficit Lexicalsyntactic Deficit Non-verbal IQ morpho-syntax |
Sumario: | This work has two objectives. First of all, to offer psychometric instruments that help more precisely identify and differentiate children with specific language impairment (SLI) in the educational field and, secondly, to establish profiles of the two cases that illustrate the two current subtypes of SLI: phonologic-syntactic SLI and lexical-syntactic SLI. According to bibliographic reviews, the following tests are ideal for its identification: on the one hand the CELF-4, because language should be significantly the most affected area, the WISC – IV, an optimum test for the determination of the level of non-verbal reasoning, verbal comprehension, working memory and processing speed, and the FON, on a phonetic level, due to the level of analysis of the errors found. The results obtained in both cases corroborate a Perceptual Reasoning measured with WISC - IV, above 75, and the presence of a 1.5 deviation below average, in one of the three main scales of the CELF-4 (three in two cases: basic linguistic skills, receptive language and comprehensive language). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).