Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law
Descripción del Articulo
In Russian law, the term "good faith" ("good conscience") refers to different concepts: "honest practice" and "ignorance of the fact when such ignorance generates legal consequences." The article investigate the educational aspects of distinguishing objectiv...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| Lenguaje: | inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/516 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/516 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Honestidad Buena fe Cosas Objetos intangibles Adquirente de buena fe Analogía de la ley Honesty Good Faith Intangible Objects Bona Fide Acquirer Analogy of Law |
| id |
REVUSIL_84c914dbfda11dbb30f2092e7431941a |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/516 |
| network_acronym_str |
REVUSIL |
| network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| repository_id_str |
. |
| spelling |
Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian LawEducar los enfoques de la propiedad intelectual como tendencias de aplicación de la buena fe subjetiva en el derecho rusoVasilyev, Artem S.Murzin, Dmitry V.HonestidadBuena feCosasObjetos intangiblesAdquirente de buena feAnalogía de la leyHonestyGood FaithIntangible ObjectsBona Fide AcquirerAnalogy of LawIn Russian law, the term "good faith" ("good conscience") refers to different concepts: "honest practice" and "ignorance of the fact when such ignorance generates legal consequences." The article investigate the educational aspects of distinguishing objective and subjective good faith. The questions of application of the rules on subjective good faith to the relations arising in connection with the establishment, circulation and protection of civil rights are considered. The analysis of the content of the legal regime of objects of absolute property rights (things, property security, share in the right of common property, corporate rights) allowed us to conclude that the consideration of the rules on subjective good faith is a natural, necessary element of the legal regime of any object of civil turnover, and the real question is only the recognition of such an element of the legal regime by the rule of law and the definition of the features of its application.En la ley rusa, el término "buena fe" ("buena conciencia") se refiere a diferentes conceptos: "práctica honesta" e "ignorancia del hecho cuando tal ignorancia genera consecuencias legales". El artículo investiga los aspectos educativos de distinguir la buena fe objetiva y subjetiva. Se consideran las cuestiones de aplicación de las normas sobre buena fe subjetiva a las relaciones que surgen en relación con el establecimiento, la circulación yla protección de los derechos civiles. El análisis del contenido del régimen legal de los objetos de derechos de propiedad absolutos (cosas, seguridad de la propiedad, participación en el derecho de propiedad común, derechos corporativos) nos permitió concluir que la consideración de las reglas sobre la buena fe subjetiva es algo natural, elemento necesario del régimen legal de cualquier objeto de renovación civil, y la cuestión real es solo el reconocimiento de dicho elemento del régimen legal por el estado de derecho y la definición de las características de su aplicación.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/51610.20511/pyr2020.v8n3.516Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e516Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e516Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e5162310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/516/921Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5162022-06-08T21:00:20Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law Educar los enfoques de la propiedad intelectual como tendencias de aplicación de la buena fe subjetiva en el derecho ruso |
| title |
Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law |
| spellingShingle |
Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law Vasilyev, Artem S. Honestidad Buena fe Cosas Objetos intangibles Adquirente de buena fe Analogía de la ley Honesty Good Faith Intangible Objects Bona Fide Acquirer Analogy of Law |
| title_short |
Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law |
| title_full |
Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law |
| title_fullStr |
Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law |
| title_full_unstemmed |
Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law |
| title_sort |
Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Vasilyev, Artem S. Murzin, Dmitry V. |
| author |
Vasilyev, Artem S. |
| author_facet |
Vasilyev, Artem S. Murzin, Dmitry V. |
| author_role |
author |
| author2 |
Murzin, Dmitry V. |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Honestidad Buena fe Cosas Objetos intangibles Adquirente de buena fe Analogía de la ley Honesty Good Faith Intangible Objects Bona Fide Acquirer Analogy of Law |
| topic |
Honestidad Buena fe Cosas Objetos intangibles Adquirente de buena fe Analogía de la ley Honesty Good Faith Intangible Objects Bona Fide Acquirer Analogy of Law |
| description |
In Russian law, the term "good faith" ("good conscience") refers to different concepts: "honest practice" and "ignorance of the fact when such ignorance generates legal consequences." The article investigate the educational aspects of distinguishing objective and subjective good faith. The questions of application of the rules on subjective good faith to the relations arising in connection with the establishment, circulation and protection of civil rights are considered. The analysis of the content of the legal regime of objects of absolute property rights (things, property security, share in the right of common property, corporate rights) allowed us to conclude that the consideration of the rules on subjective good faith is a natural, necessary element of the legal regime of any object of civil turnover, and the real question is only the recognition of such an element of the legal regime by the rule of law and the definition of the features of its application. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-27 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/516 10.20511/pyr2020.v8n3.516 |
| url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/516 |
| identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n3.516 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
| language |
eng |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/516/921 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
| publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e516 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e516 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e516 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n3 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
| instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
| instacron_str |
USIL |
| institution |
USIL |
| reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1789528872591556608 |
| score |
13.955675 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).