Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law

Descripción del Articulo

In Russian law, the term "good faith" ("good conscience") refers to different concepts: "honest practice" and "ignorance of the fact when such ignorance generates legal consequences." The article investigate  the educational aspects of distinguishing  objectiv...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Vasilyev, Artem S., Murzin, Dmitry V.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/516
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/516
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Honestidad
Buena fe
Cosas
Objetos intangibles
Adquirente de buena fe
Analogía de la ley
Honesty
Good Faith
Intangible Objects
Bona Fide Acquirer
Analogy of Law
id REVUSIL_84c914dbfda11dbb30f2092e7431941a
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/516
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian LawEducar los enfoques de la propiedad intelectual como tendencias de aplicación de la buena fe subjetiva en el derecho rusoVasilyev, Artem S.Murzin, Dmitry V.HonestidadBuena feCosasObjetos intangiblesAdquirente de buena feAnalogía de la leyHonestyGood FaithIntangible ObjectsBona Fide AcquirerAnalogy of LawIn Russian law, the term "good faith" ("good conscience") refers to different concepts: "honest practice" and "ignorance of the fact when such ignorance generates legal consequences." The article investigate  the educational aspects of distinguishing  objective and subjective good faith. The questions of application of the rules on subjective good faith to the relations arising in connection with the establishment, circulation and protection of civil rights are considered. The analysis of the content of the legal regime of objects of absolute property rights (things, property security, share in the right of common property, corporate rights) allowed us to conclude that the consideration of the rules on subjective good faith is a natural, necessary element of the legal regime of any object of civil turnover, and the real question is only the recognition of such an element of the legal regime by the rule of law and the definition of the features of its application.En la ley rusa, el término "buena fe" ("buena conciencia") se refiere a diferentes conceptos: "práctica honesta" e "ignorancia del hecho cuando tal ignorancia genera consecuencias legales". El artículo investiga los aspectos educativos de distinguir la buena fe objetiva y subjetiva. Se consideran las cuestiones de aplicación de las normas sobre buena fe subjetiva a las relaciones que surgen en relación con el establecimiento, la circulación yla protección de los derechos civiles. El análisis del contenido del régimen legal de los objetos de derechos de propiedad absolutos (cosas, seguridad de la propiedad, participación en el derecho de propiedad común, derechos corporativos) nos permitió concluir que la consideración de las reglas sobre la buena fe subjetiva es algo natural, elemento necesario del régimen legal de cualquier objeto de renovación civil, y la cuestión real es solo el reconocimiento de dicho elemento del régimen legal por el estado de derecho y la definición de las características de su aplicación.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/51610.20511/pyr2020.v8n3.516Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e516Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e516Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e5162310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/516/921Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5162022-06-08T21:00:20Z
dc.title.none.fl_str_mv Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law
Educar los enfoques de la propiedad intelectual como tendencias de aplicación de la buena fe subjetiva en el derecho ruso
title Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law
spellingShingle Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law
Vasilyev, Artem S.
Honestidad
Buena fe
Cosas
Objetos intangibles
Adquirente de buena fe
Analogía de la ley
Honesty
Good Faith
Intangible Objects
Bona Fide Acquirer
Analogy of Law
title_short Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law
title_full Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law
title_fullStr Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law
title_full_unstemmed Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law
title_sort Educating the Approaches to Intellectual Property as the Trends of Application of Subjective Good Faith in Russian Law
dc.creator.none.fl_str_mv Vasilyev, Artem S.
Murzin, Dmitry V.
author Vasilyev, Artem S.
author_facet Vasilyev, Artem S.
Murzin, Dmitry V.
author_role author
author2 Murzin, Dmitry V.
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Honestidad
Buena fe
Cosas
Objetos intangibles
Adquirente de buena fe
Analogía de la ley
Honesty
Good Faith
Intangible Objects
Bona Fide Acquirer
Analogy of Law
topic Honestidad
Buena fe
Cosas
Objetos intangibles
Adquirente de buena fe
Analogía de la ley
Honesty
Good Faith
Intangible Objects
Bona Fide Acquirer
Analogy of Law
description In Russian law, the term "good faith" ("good conscience") refers to different concepts: "honest practice" and "ignorance of the fact when such ignorance generates legal consequences." The article investigate  the educational aspects of distinguishing  objective and subjective good faith. The questions of application of the rules on subjective good faith to the relations arising in connection with the establishment, circulation and protection of civil rights are considered. The analysis of the content of the legal regime of objects of absolute property rights (things, property security, share in the right of common property, corporate rights) allowed us to conclude that the consideration of the rules on subjective good faith is a natural, necessary element of the legal regime of any object of civil turnover, and the real question is only the recognition of such an element of the legal regime by the rule of law and the definition of the features of its application.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-27
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/516
10.20511/pyr2020.v8n3.516
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/516
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n3.516
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/516/921
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e516
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e516
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e516
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n3
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872591556608
score 13.955675
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).