Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics

Descripción del Articulo

Financial literacy and financial capacity of schoolchildren should be developed to meet the requirements of the rapidly developing society and increasingly complicated financial system of the Russian Federation. The authors focused on the financial education of schoolchildren who represent a special...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Safronova, Tatiana, Chernousova, Natalia, Safronova, Maria
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/504
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/504
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Conocimientos financieros
Capacidad financiera
Educación matemática
Estudiantes
competencias
Financial Literacy
Financial Capability
Mathematics Education
Students
Competencies
id REVUSIL_66fa54d0f73a8e4a4119a8c4a8da640f
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/504
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of MathematicsAlfabetización y capacidad financiera: Interdependencia de los conceptos y posibilidades de formarlos en un curso escolar de matemáticasSafronova, TatianaChernousova, NataliaSafronova, MariaConocimientos financierosCapacidad financieraEducación matemáticaEstudiantescompetenciasFinancial LiteracyFinancial CapabilityMathematics EducationStudentsCompetenciesFinancial literacy and financial capacity of schoolchildren should be developed to meet the requirements of the rapidly developing society and increasingly complicated financial system of the Russian Federation. The authors focused on the financial education of schoolchildren who represent a special target group in financial relations. The main research methods were general scientific methods of cognition: systematization of theoretical and practical material, induction, deduction, comparative analysis, and synthesis. The authors defined the concepts of “financial literacy” and “financial capacity” and substantiated their interdependence using a synergistic approach. The authors considered school math course as a special tool for the formation of financial literacy and financial capacity of schoolchildren, explored the possibility of their development among Russian students in grades 7–9 in the course of algebra, stated the main problems, and formulated conclusions and recommendations.Se deben desarrollar los conocimientos financieros y la capacidad financiera de los escolares para satisfacer las necesidades de la sociedad en rápido desarrollo y el sistema financiero cada vez más complicado de la Federación de Rusia. Los autores se centraron en la educación financiera de los escolares, que representan un grupo destinatario especial en las relaciones financieras. Los principales métodos de investigación fueron los métodos científicos generales de cognición: sistematización de material teórico y práctico, inducción, deducción, análisis comparativo y síntesis. Los autores definieron los conceptos de "alfabetización financiera" y "capacidad financiera" y comprobaron su interdependencia mediante un enfoque sinérgico. Los autores consideraron que el curso de matemáticas escolares era un instrumento especial para la formación de los conocimientos financieros y la capacidad financiera de los escolares, exploraron la posibilidad de su desarrollo entre los estudiantes rusos de los grados 7 a 9 en el curso de álgebra, expusieron los principales problemas y formularon conclusiones y recomendaciones.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/50410.20511/pyr2020.v8n3.504Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e504Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e504Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e5042310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/504/909Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5042022-06-08T20:48:50Z
dc.title.none.fl_str_mv Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics
Alfabetización y capacidad financiera: Interdependencia de los conceptos y posibilidades de formarlos en un curso escolar de matemáticas
title Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics
spellingShingle Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics
Safronova, Tatiana
Conocimientos financieros
Capacidad financiera
Educación matemática
Estudiantes
competencias
Financial Literacy
Financial Capability
Mathematics Education
Students
Competencies
title_short Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics
title_full Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics
title_fullStr Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics
title_full_unstemmed Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics
title_sort Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics
dc.creator.none.fl_str_mv Safronova, Tatiana
Chernousova, Natalia
Safronova, Maria
author Safronova, Tatiana
author_facet Safronova, Tatiana
Chernousova, Natalia
Safronova, Maria
author_role author
author2 Chernousova, Natalia
Safronova, Maria
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Conocimientos financieros
Capacidad financiera
Educación matemática
Estudiantes
competencias
Financial Literacy
Financial Capability
Mathematics Education
Students
Competencies
topic Conocimientos financieros
Capacidad financiera
Educación matemática
Estudiantes
competencias
Financial Literacy
Financial Capability
Mathematics Education
Students
Competencies
description Financial literacy and financial capacity of schoolchildren should be developed to meet the requirements of the rapidly developing society and increasingly complicated financial system of the Russian Federation. The authors focused on the financial education of schoolchildren who represent a special target group in financial relations. The main research methods were general scientific methods of cognition: systematization of theoretical and practical material, induction, deduction, comparative analysis, and synthesis. The authors defined the concepts of “financial literacy” and “financial capacity” and substantiated their interdependence using a synergistic approach. The authors considered school math course as a special tool for the formation of financial literacy and financial capacity of schoolchildren, explored the possibility of their development among Russian students in grades 7–9 in the course of algebra, stated the main problems, and formulated conclusions and recommendations.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-27
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/504
10.20511/pyr2020.v8n3.504
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/504
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n3.504
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/504/909
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e504
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e504
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e504
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n3
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872551710720
score 13.95948
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).