Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics
Descripción del Articulo
Financial literacy and financial capacity of schoolchildren should be developed to meet the requirements of the rapidly developing society and increasingly complicated financial system of the Russian Federation. The authors focused on the financial education of schoolchildren who represent a special...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/504 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/504 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Conocimientos financieros Capacidad financiera Educación matemática Estudiantes competencias Financial Literacy Financial Capability Mathematics Education Students Competencies |
id |
REVUSIL_66fa54d0f73a8e4a4119a8c4a8da640f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/504 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of MathematicsAlfabetización y capacidad financiera: Interdependencia de los conceptos y posibilidades de formarlos en un curso escolar de matemáticasSafronova, TatianaChernousova, NataliaSafronova, MariaConocimientos financierosCapacidad financieraEducación matemáticaEstudiantescompetenciasFinancial LiteracyFinancial CapabilityMathematics EducationStudentsCompetenciesFinancial literacy and financial capacity of schoolchildren should be developed to meet the requirements of the rapidly developing society and increasingly complicated financial system of the Russian Federation. The authors focused on the financial education of schoolchildren who represent a special target group in financial relations. The main research methods were general scientific methods of cognition: systematization of theoretical and practical material, induction, deduction, comparative analysis, and synthesis. The authors defined the concepts of “financial literacy” and “financial capacity” and substantiated their interdependence using a synergistic approach. The authors considered school math course as a special tool for the formation of financial literacy and financial capacity of schoolchildren, explored the possibility of their development among Russian students in grades 7–9 in the course of algebra, stated the main problems, and formulated conclusions and recommendations.Se deben desarrollar los conocimientos financieros y la capacidad financiera de los escolares para satisfacer las necesidades de la sociedad en rápido desarrollo y el sistema financiero cada vez más complicado de la Federación de Rusia. Los autores se centraron en la educación financiera de los escolares, que representan un grupo destinatario especial en las relaciones financieras. Los principales métodos de investigación fueron los métodos científicos generales de cognición: sistematización de material teórico y práctico, inducción, deducción, análisis comparativo y síntesis. Los autores definieron los conceptos de "alfabetización financiera" y "capacidad financiera" y comprobaron su interdependencia mediante un enfoque sinérgico. Los autores consideraron que el curso de matemáticas escolares era un instrumento especial para la formación de los conocimientos financieros y la capacidad financiera de los escolares, exploraron la posibilidad de su desarrollo entre los estudiantes rusos de los grados 7 a 9 en el curso de álgebra, expusieron los principales problemas y formularon conclusiones y recomendaciones.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/50410.20511/pyr2020.v8n3.504Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e504Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e504Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e5042310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/504/909Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5042022-06-08T20:48:50Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics Alfabetización y capacidad financiera: Interdependencia de los conceptos y posibilidades de formarlos en un curso escolar de matemáticas |
title |
Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics |
spellingShingle |
Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics Safronova, Tatiana Conocimientos financieros Capacidad financiera Educación matemática Estudiantes competencias Financial Literacy Financial Capability Mathematics Education Students Competencies |
title_short |
Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics |
title_full |
Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics |
title_fullStr |
Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics |
title_full_unstemmed |
Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics |
title_sort |
Financial Literacy and Financial Capability: Interdependence of Concepts and Possibilities to Form Them in a School Course of Mathematics |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Safronova, Tatiana Chernousova, Natalia Safronova, Maria |
author |
Safronova, Tatiana |
author_facet |
Safronova, Tatiana Chernousova, Natalia Safronova, Maria |
author_role |
author |
author2 |
Chernousova, Natalia Safronova, Maria |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Conocimientos financieros Capacidad financiera Educación matemática Estudiantes competencias Financial Literacy Financial Capability Mathematics Education Students Competencies |
topic |
Conocimientos financieros Capacidad financiera Educación matemática Estudiantes competencias Financial Literacy Financial Capability Mathematics Education Students Competencies |
description |
Financial literacy and financial capacity of schoolchildren should be developed to meet the requirements of the rapidly developing society and increasingly complicated financial system of the Russian Federation. The authors focused on the financial education of schoolchildren who represent a special target group in financial relations. The main research methods were general scientific methods of cognition: systematization of theoretical and practical material, induction, deduction, comparative analysis, and synthesis. The authors defined the concepts of “financial literacy” and “financial capacity” and substantiated their interdependence using a synergistic approach. The authors considered school math course as a special tool for the formation of financial literacy and financial capacity of schoolchildren, explored the possibility of their development among Russian students in grades 7–9 in the course of algebra, stated the main problems, and formulated conclusions and recommendations. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/504 10.20511/pyr2020.v8n3.504 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/504 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n3.504 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/504/909 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e504 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e504 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e504 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n3 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528872551710720 |
score |
13.95948 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).