Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives
Descripción del Articulo
Every person has ability of creative thinking. However, not every person can be called a creative person. Creative people are those who are smart and possess the ability to grasp realities and reactions to these realities. At the same time, people who achieve extraordinary inventions or realize crea...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/465 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/465 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Creativity Creative Way of Thinking Taxonomy Personal Qualities Pedagogical Conception Education Creatividad Forma de Pensar Creativa Taxonomía Cualidades Personales Concepción Pedagógica Educación |
id |
REVUSIL_322fb5a9273545d3d234bd0e93cc7d46 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/465 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training ObjectivesDeberes educativos, de desarrollo y educativos en la taxonomía de los objetivos de formaciónSabina Hikmat, AlizadeCreativityCreative Way of ThinkingTaxonomyPersonal QualitiesPedagogical ConceptionEducationCreatividadForma de Pensar CreativaTaxonomíaCualidades PersonalesConcepción PedagógicaEducaciónEvery person has ability of creative thinking. However, not every person can be called a creative person. Creative people are those who are smart and possess the ability to grasp realities and reactions to these realities. At the same time, people who achieve extraordinary inventions or realize creative acts can also be referred to as creative people. The creative way of thinking is the type of thinking resulting from inventing new things or improving other actions. The creative way of thinking is used to generate a large number of ideas. The main characteristic of the creative way of thinking as an intellectual system is the ability to analyze any problem, establish systematic relations, reveal contrasts, find out ideal solutions for these contrasts, and forecast possible versions for the development. The research carried out once more proved that the creative way of thinking is important for life. From this reason, the society that wants to achieve great successes and implement creative potential must try to make students improve their creative ways of thinking.Toda persona tiene capacidad de pensamiento creativo. Sin embargo, no todas las personas pueden llamarse personas creativas. Las personas creativas son aquellas que son inteligentes y poseen la capacidad de comprender las realidades y las reacciones a estas realidades.Al mismo tiempo, las personas que logran inventos extraordinarios o realizan actos creativos también pueden denominarse personas creativas. La forma creativa de pensar es el tipo de pensamiento resultante de inventar cosas nuevas o mejorar otras acciones.La forma creativa de pensar se utiliza para generar una gran cantidad de ideas. La característica principal de la forma creativa de pensar como sistema intelectual es la capacidad de analizar cualquier problema, establecer relaciones sistemáticas, revelarcontrastes, encontrar soluciones ideales para estos contrastes y pronosticar posibles versiones para el desarrollo. La investigación llevada a cabo una vez más demostró que la forma creativa de pensar es importante para la vida. Por esta razón, la sociedad que quiere lograr grandes éxitos e implementar el potencial creativo debe tratar de hacer que los estudiantes mejoren sus formas creativas de pensar.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/46510.20511/pyr2020.v8n3.465Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e465Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e465Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e4652310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/465/860Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4652022-06-08T16:48:29Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives Deberes educativos, de desarrollo y educativos en la taxonomía de los objetivos de formación |
title |
Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives |
spellingShingle |
Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives Sabina Hikmat, Alizade Creativity Creative Way of Thinking Taxonomy Personal Qualities Pedagogical Conception Education Creatividad Forma de Pensar Creativa Taxonomía Cualidades Personales Concepción Pedagógica Educación |
title_short |
Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives |
title_full |
Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives |
title_fullStr |
Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives |
title_full_unstemmed |
Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives |
title_sort |
Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Sabina Hikmat, Alizade |
author |
Sabina Hikmat, Alizade |
author_facet |
Sabina Hikmat, Alizade |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Creativity Creative Way of Thinking Taxonomy Personal Qualities Pedagogical Conception Education Creatividad Forma de Pensar Creativa Taxonomía Cualidades Personales Concepción Pedagógica Educación |
topic |
Creativity Creative Way of Thinking Taxonomy Personal Qualities Pedagogical Conception Education Creatividad Forma de Pensar Creativa Taxonomía Cualidades Personales Concepción Pedagógica Educación |
description |
Every person has ability of creative thinking. However, not every person can be called a creative person. Creative people are those who are smart and possess the ability to grasp realities and reactions to these realities. At the same time, people who achieve extraordinary inventions or realize creative acts can also be referred to as creative people. The creative way of thinking is the type of thinking resulting from inventing new things or improving other actions. The creative way of thinking is used to generate a large number of ideas. The main characteristic of the creative way of thinking as an intellectual system is the ability to analyze any problem, establish systematic relations, reveal contrasts, find out ideal solutions for these contrasts, and forecast possible versions for the development. The research carried out once more proved that the creative way of thinking is important for life. From this reason, the society that wants to achieve great successes and implement creative potential must try to make students improve their creative ways of thinking. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/465 10.20511/pyr2020.v8n3.465 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/465 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n3.465 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/465/860 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e465 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e465 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e465 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n3 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528872459436032 |
score |
13.947759 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).