Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives

Descripción del Articulo

Every person has ability of creative thinking. However, not every person can be called a creative person. Creative people are those who are smart and possess the ability to grasp realities and reactions to these realities. At the same time, people who achieve extraordinary inventions or realize crea...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Sabina Hikmat, Alizade
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/465
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/465
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Creativity
Creative Way of Thinking
Taxonomy
Personal Qualities
Pedagogical Conception
Education
Creatividad
Forma de Pensar Creativa
Taxonomía
Cualidades Personales
Concepción Pedagógica
Educación
id REVUSIL_322fb5a9273545d3d234bd0e93cc7d46
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/465
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training ObjectivesDeberes educativos, de desarrollo y educativos en la taxonomía de los objetivos de formaciónSabina Hikmat, AlizadeCreativityCreative Way of ThinkingTaxonomyPersonal QualitiesPedagogical ConceptionEducationCreatividadForma de Pensar CreativaTaxonomíaCualidades PersonalesConcepción PedagógicaEducaciónEvery person has ability of creative thinking. However, not every person can be called a creative person. Creative people are those who are smart and possess the ability to grasp realities and reactions to these realities. At the same time, people who achieve extraordinary inventions or realize creative acts can also be referred to as creative people. The creative way of thinking is the type of thinking resulting from inventing new things or improving other actions. The creative way of thinking is used to generate a large number of ideas. The main characteristic of the creative way of thinking as an intellectual system is the ability to analyze any problem, establish systematic relations, reveal contrasts, find out ideal solutions for these contrasts, and forecast possible versions for the development. The research carried out once more proved that the creative way of thinking is important for life. From this reason, the society that wants to achieve great successes and implement creative potential must try to make students improve their creative ways of thinking.Toda persona tiene capacidad de pensamiento creativo. Sin embargo, no todas las personas pueden llamarse personas creativas. Las personas creativas son aquellas que son inteligentes y poseen la capacidad de comprender las realidades y las reacciones a estas realidades.Al mismo tiempo, las personas que logran inventos extraordinarios o realizan actos creativos también pueden denominarse personas creativas. La forma creativa de pensar es el tipo de pensamiento resultante de inventar cosas nuevas o mejorar otras acciones.La forma creativa de pensar se utiliza para generar una gran cantidad de ideas. La característica principal de la forma creativa de pensar como sistema intelectual es la capacidad de analizar cualquier problema, establecer relaciones sistemáticas, revelarcontrastes, encontrar soluciones ideales para estos contrastes y pronosticar posibles versiones para el desarrollo. La investigación llevada a cabo una vez más demostró que la forma creativa de pensar es importante para la vida. Por esta razón, la sociedad que quiere lograr grandes éxitos e implementar el potencial creativo debe tratar de hacer que los estudiantes mejoren sus formas creativas de pensar.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/46510.20511/pyr2020.v8n3.465Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e465Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e465Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e4652310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/465/860Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4652022-06-08T16:48:29Z
dc.title.none.fl_str_mv Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives
Deberes educativos, de desarrollo y educativos en la taxonomía de los objetivos de formación
title Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives
spellingShingle Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives
Sabina Hikmat, Alizade
Creativity
Creative Way of Thinking
Taxonomy
Personal Qualities
Pedagogical Conception
Education
Creatividad
Forma de Pensar Creativa
Taxonomía
Cualidades Personales
Concepción Pedagógica
Educación
title_short Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives
title_full Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives
title_fullStr Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives
title_full_unstemmed Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives
title_sort Educational, Developer and Educative Duties in the Taxonomy of Training Objectives
dc.creator.none.fl_str_mv Sabina Hikmat, Alizade
author Sabina Hikmat, Alizade
author_facet Sabina Hikmat, Alizade
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Creativity
Creative Way of Thinking
Taxonomy
Personal Qualities
Pedagogical Conception
Education
Creatividad
Forma de Pensar Creativa
Taxonomía
Cualidades Personales
Concepción Pedagógica
Educación
topic Creativity
Creative Way of Thinking
Taxonomy
Personal Qualities
Pedagogical Conception
Education
Creatividad
Forma de Pensar Creativa
Taxonomía
Cualidades Personales
Concepción Pedagógica
Educación
description Every person has ability of creative thinking. However, not every person can be called a creative person. Creative people are those who are smart and possess the ability to grasp realities and reactions to these realities. At the same time, people who achieve extraordinary inventions or realize creative acts can also be referred to as creative people. The creative way of thinking is the type of thinking resulting from inventing new things or improving other actions. The creative way of thinking is used to generate a large number of ideas. The main characteristic of the creative way of thinking as an intellectual system is the ability to analyze any problem, establish systematic relations, reveal contrasts, find out ideal solutions for these contrasts, and forecast possible versions for the development. The research carried out once more proved that the creative way of thinking is important for life. From this reason, the society that wants to achieve great successes and implement creative potential must try to make students improve their creative ways of thinking.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-27
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/465
10.20511/pyr2020.v8n3.465
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/465
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n3.465
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/465/860
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e465
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e465
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e465
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n3
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872459436032
score 13.947759
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).