Towards a New Learning Paradigm for Mobile, Open and Social 10Second Languages

Descripción del Articulo

This article explores the design and development of an innovative didactic paradigm for second 12languages at a distance, social and open (with a triple linguistic, methodological and technological 13dimension), whose core is defined by mobile technology and the Learning of Languages Assisted 14by M...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bárcena, Elena
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/460
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/460
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Learning
Language Learning
Mobile Technology
Long Distance Education
Aprendizaje
Aprendizaje de lenguas
Tecnología móvil
Educación a distancia.
Descripción
Sumario:This article explores the design and development of an innovative didactic paradigm for second 12languages at a distance, social and open (with a triple linguistic, methodological and technological 13dimension), whose core is defined by mobile technology and the Learning of Languages Assisted 14by Mobile or MALL, not only as an additional tool that can be used to perform certain tasks (in a 15more or less structured way), but asthe main way in which distance students of second languages 16can interact and carry out their learning in a way effective.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).