Difficulties of Educating People With Socio-Educational Needs
Descripción del Articulo
The publication “Problems of introducing inclusive education in the social environment of Ussuriysk city” examines the complex problems and sociocultural processes of society concerning people with special socio-educational needs, people with disabilities and people with physical disabilities. The p...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/474 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/474 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Inclusive Education Children witth Special Socio-Educational Needs Socio-Cultural Processes Humanization. Educación inclusiva Niños con necesidades socioeducativas especiales Procesos socioculturales Humanización |
id |
REVUSIL_10d8ac2e4ae438fa4d8d29eee4ee369c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/474 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Difficulties of Educating People With Socio-Educational NeedsDificultades para educar a las personas con necesidades socioeducativasSimonenko, S.M.Klyuchnikov, D.A.Yunevich, M.N.Suprunov, S.E.Kuprieva, I.A.Inclusive EducationChildren witth Special Socio-Educational NeedsSocio-Cultural ProcessesHumanization.Educación inclusivaNiños con necesidades socioeducativas especialesProcesos socioculturalesHumanizaciónThe publication “Problems of introducing inclusive education in the social environment of Ussuriysk city” examines the complex problems and sociocultural processes of society concerning people with special socio-educational needs, people with disabilities and people with physical disabilities. The paper briefly explains the essence of inclusive education and the problems of its introduction into the social environment of small towns, for example, the city of Ussuriysk, when, along with the development of defectological schools and the government order for them, there is a lack of understanding of the need for such education, an indifferent, callous attitude towards disadvantaged physical disabilities to people.Este estudio examinalos problemas complejos y los procesos socioculturales de la sociedad en relación con las personas con necesidades socioeducativas especiales, las personas con discapacidad y las personas con discapacidad física. El documento explica brevemente la esenciade la educación inclusiva y los problemas de su introducción en el entorno social de los pueblos pequeños, por ejemplo, la ciudad de Ussuriysk, cuando, junto con el desarrollo de escuelas defectológicas y el orden del gobierno para ellos, existe una faltade comprensión de la necesidad de tal educación, una actitud indiferente e insensible hacia las personas con discapacidades físicas desfavorecidas.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/47410.20511/pyr2020.v8n2.474Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e474Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e474Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e4742310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/474/974Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4742022-05-27T21:25:36Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Difficulties of Educating People With Socio-Educational Needs Dificultades para educar a las personas con necesidades socioeducativas |
title |
Difficulties of Educating People With Socio-Educational Needs |
spellingShingle |
Difficulties of Educating People With Socio-Educational Needs Simonenko, S.M. Inclusive Education Children witth Special Socio-Educational Needs Socio-Cultural Processes Humanization. Educación inclusiva Niños con necesidades socioeducativas especiales Procesos socioculturales Humanización |
title_short |
Difficulties of Educating People With Socio-Educational Needs |
title_full |
Difficulties of Educating People With Socio-Educational Needs |
title_fullStr |
Difficulties of Educating People With Socio-Educational Needs |
title_full_unstemmed |
Difficulties of Educating People With Socio-Educational Needs |
title_sort |
Difficulties of Educating People With Socio-Educational Needs |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Simonenko, S.M. Klyuchnikov, D.A. Yunevich, M.N. Suprunov, S.E. Kuprieva, I.A. |
author |
Simonenko, S.M. |
author_facet |
Simonenko, S.M. Klyuchnikov, D.A. Yunevich, M.N. Suprunov, S.E. Kuprieva, I.A. |
author_role |
author |
author2 |
Klyuchnikov, D.A. Yunevich, M.N. Suprunov, S.E. Kuprieva, I.A. |
author2_role |
author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Inclusive Education Children witth Special Socio-Educational Needs Socio-Cultural Processes Humanization. Educación inclusiva Niños con necesidades socioeducativas especiales Procesos socioculturales Humanización |
topic |
Inclusive Education Children witth Special Socio-Educational Needs Socio-Cultural Processes Humanization. Educación inclusiva Niños con necesidades socioeducativas especiales Procesos socioculturales Humanización |
description |
The publication “Problems of introducing inclusive education in the social environment of Ussuriysk city” examines the complex problems and sociocultural processes of society concerning people with special socio-educational needs, people with disabilities and people with physical disabilities. The paper briefly explains the essence of inclusive education and the problems of its introduction into the social environment of small towns, for example, the city of Ussuriysk, when, along with the development of defectological schools and the government order for them, there is a lack of understanding of the need for such education, an indifferent, callous attitude towards disadvantaged physical disabilities to people. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-18 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/474 10.20511/pyr2020.v8n2.474 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/474 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n2.474 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/474/974 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e474 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e474 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e474 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n2 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528872472018944 |
score |
13.7211075 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).