ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM AND THE CONSERVATION OF AMAZON FORESTS IN HISTORICAL SOCIAL SCIENCES STUDENTS OF THE UNFV FACULTY OF EDUCATION. LIME. 2020.
Descripción del Articulo
The essential purpose of this research was to verify if an Environmental Education Program developed and applied by the above-mentioned authors positively influences the development and consolidation of the care and conservation of Amazonian forests in students of the CC specialty. H H. H.H. of the...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistasusat:article/472 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/472 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Programa de educación ambiental Conocimiento Protección Conservación Promoción de los bosques amazónicos |
id |
REVUSAT_16fc1bafa3056d76a37a79d3c3286f4d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistasusat:article/472 |
network_acronym_str |
REVUSAT |
network_name_str |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
repository_id_str |
. |
spelling |
ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM AND THE CONSERVATION OF AMAZON FORESTS IN HISTORICAL SOCIAL SCIENCES STUDENTS OF THE UNFV FACULTY OF EDUCATION. LIME. 2020.Programa de educación ambiental y la conservación de los bosque amazónicos en estudiantes de Ciencias Histórico Sociales de la Facultad de Educación de la UNFV. Lima. 2020Alva Miguel, Walter HugoMatos Huamán, CésarZúñiga Reynoso, CarlosPrograma de educación ambientalConocimientoProtecciónConservaciónPromoción de los bosques amazónicosThe essential purpose of this research was to verify if an Environmental Education Program developed and applied by the above-mentioned authors positively influences the development and consolidation of the care and conservation of Amazonian forests in students of the CC specialty. H H. H.H. of the UNFV (CC. HH. SS. of the UNFV onwards). To this end, two Likert-type questionnaires were applied as entrance and exit tests for the program. The sample consisted of 44 students (30 students belonging to the Experimental Group and 14 students belonging to the Control Group), which was selected using “non-probabilistic sampling” of the opinion or criterial type. The approach was quantitative, the descriptive level comparative and the design adopted was the “quasi-experimental”. The “t” ratio of Student was used, and the SPSS Program was applied to process the information collected through the respective instruments and to verify the hypotheses. It was found that if the Environmental Education Program is applied, it significantly improves the concern for the care and maintenance of the Amazonian forests in selected students. Keywords: Program of environmental education, Knowledge, Protection, Conservation and Promotion of the Amazonian forestsLa finalidad esencial de la presente investigación fue comprobar si un Programa de Educación Ambiental elaborado y aplicado por los autores arriba indicados influye positivamente en el desarrollo y consolidación del cuidado y la conservación de los bosques amazónicos en alumnos de la especialidad de CC. HH. SS. de la UNFV (CC. HH. SS. de la UNFV en adelante). Con este fin se aplicó dos cuestionarios tipo Likert como tests de ingreso y egreso del programa. La muestra estuvo conformada por 44 alumnos (30 alumnos pertenecientes al Grupo Experimental y 14 alumnos pertenecientes al Grupo Control), la misma que fue seleccionada utilizando el “muestreo no probabilístico” de tipo opinático o criterial. El enfoque fue cuantitativo, el nivel descriptivo comparativo y el diseño adoptado fue el “cuasi experimental”. Se utilizó la razón “t” de Student, y se aplicó el Programa SPSS para el procesamiento de la información recabada mediante los instrumentos respectivos y para la comprobación de las hipótesis. Se comprobó que si se aplica el Programa de Educación Ambiental mejora significativamente la preocupación por el cuidado y mantenimiento de los bosques amazónicos en estudiantes seleccionados Palabras claves: Programa de educación ambiental, Conocimiento, Protección, Conservación y Promoción de los de bosques amazónicos.Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo2020-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigacióntextoapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/47210.35383/educare.v8i2.472EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Educare et Comunicare; 44-552312-901810.35383/educare.v8i2reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstacron:USATspahttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/472/1514https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/472/1074Lima, Perúinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasusat:article/4722024-09-06T16:54:20Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM AND THE CONSERVATION OF AMAZON FORESTS IN HISTORICAL SOCIAL SCIENCES STUDENTS OF THE UNFV FACULTY OF EDUCATION. LIME. 2020. Programa de educación ambiental y la conservación de los bosque amazónicos en estudiantes de Ciencias Histórico Sociales de la Facultad de Educación de la UNFV. Lima. 2020 |
title |
ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM AND THE CONSERVATION OF AMAZON FORESTS IN HISTORICAL SOCIAL SCIENCES STUDENTS OF THE UNFV FACULTY OF EDUCATION. LIME. 2020. |
spellingShingle |
ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM AND THE CONSERVATION OF AMAZON FORESTS IN HISTORICAL SOCIAL SCIENCES STUDENTS OF THE UNFV FACULTY OF EDUCATION. LIME. 2020. Alva Miguel, Walter Hugo Programa de educación ambiental Conocimiento Protección Conservación Promoción de los bosques amazónicos |
title_short |
ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM AND THE CONSERVATION OF AMAZON FORESTS IN HISTORICAL SOCIAL SCIENCES STUDENTS OF THE UNFV FACULTY OF EDUCATION. LIME. 2020. |
title_full |
ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM AND THE CONSERVATION OF AMAZON FORESTS IN HISTORICAL SOCIAL SCIENCES STUDENTS OF THE UNFV FACULTY OF EDUCATION. LIME. 2020. |
title_fullStr |
ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM AND THE CONSERVATION OF AMAZON FORESTS IN HISTORICAL SOCIAL SCIENCES STUDENTS OF THE UNFV FACULTY OF EDUCATION. LIME. 2020. |
title_full_unstemmed |
ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM AND THE CONSERVATION OF AMAZON FORESTS IN HISTORICAL SOCIAL SCIENCES STUDENTS OF THE UNFV FACULTY OF EDUCATION. LIME. 2020. |
title_sort |
ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAM AND THE CONSERVATION OF AMAZON FORESTS IN HISTORICAL SOCIAL SCIENCES STUDENTS OF THE UNFV FACULTY OF EDUCATION. LIME. 2020. |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Alva Miguel, Walter Hugo Matos Huamán, César Zúñiga Reynoso, Carlos |
author |
Alva Miguel, Walter Hugo |
author_facet |
Alva Miguel, Walter Hugo Matos Huamán, César Zúñiga Reynoso, Carlos |
author_role |
author |
author2 |
Matos Huamán, César Zúñiga Reynoso, Carlos |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Programa de educación ambiental Conocimiento Protección Conservación Promoción de los bosques amazónicos |
topic |
Programa de educación ambiental Conocimiento Protección Conservación Promoción de los bosques amazónicos |
description |
The essential purpose of this research was to verify if an Environmental Education Program developed and applied by the above-mentioned authors positively influences the development and consolidation of the care and conservation of Amazonian forests in students of the CC specialty. H H. H.H. of the UNFV (CC. HH. SS. of the UNFV onwards). To this end, two Likert-type questionnaires were applied as entrance and exit tests for the program. The sample consisted of 44 students (30 students belonging to the Experimental Group and 14 students belonging to the Control Group), which was selected using “non-probabilistic sampling” of the opinion or criterial type. The approach was quantitative, the descriptive level comparative and the design adopted was the “quasi-experimental”. The “t” ratio of Student was used, and the SPSS Program was applied to process the information collected through the respective instruments and to verify the hypotheses. It was found that if the Environmental Education Program is applied, it significantly improves the concern for the care and maintenance of the Amazonian forests in selected students. Keywords: Program of environmental education, Knowledge, Protection, Conservation and Promotion of the Amazonian forests |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigación texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/472 10.35383/educare.v8i2.472 |
url |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/472 |
identifier_str_mv |
10.35383/educare.v8i2.472 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/472/1514 https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/472/1074 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Lima, Perú |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Educare et Comunicare; 44-55 2312-9018 10.35383/educare.v8i2 reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instacron:USAT |
instname_str |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
instacron_str |
USAT |
institution |
USAT |
reponame_str |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
collection |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1810293518501937152 |
score |
13.778796 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).