Virtual education and COVID-19
Descripción del Articulo
This article is the result of the impact of virtual education in the context of the pandemic; therefore, I propose an approach from the academic and psycho-emotional aspect of university students. The core objective is to explain the relationship between both aspects and for this I will consider fac...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/4315 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/El_Palma_de_la_Juventud/article/view/4315 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | educación virtual Perú COVID-19 virtual education Peru |
Sumario: | This article is the result of the impact of virtual education in the context of the pandemic; therefore, I propose an approach from the academic and psycho-emotional aspect of university students. The core objective is to explain the relationship between both aspects and for this I will consider factors such as stress, emotional condition, academic performance, dropout, classroom connectivity and e-learning enhancement. All of this with the aim of making known the reality that we university students are going through, as well as proposing solutions to the problems that arise in each of these factors. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).