From desertion to school ban
Descripción del Articulo
        This article is the result of qualitative research through which we seek to understand the problem of school dropout, seeking to deconstruct it from an analysis of the perceptions of educational actors. This research was carried out in an urban and rural environment, which offers us interesting resu...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2023 | 
| Institución: | Universidad Ricardo Palma | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/5425 | 
| Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/5425 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Sumario: | This article is the result of qualitative research through which we seek to understand the problem of school dropout, seeking to deconstruct it from an analysis of the perceptions of educational actors. This research was carried out in an urban and rural environment, which offers us interesting results to contribute to the discussion of socio-educational processes and the importance of a comprehensive orientation in education through the instances and spaces of the school. The results put on the agenda to review how the participation processes occur; the levels of integration and social articulation (school, family and community), and how this can affect the school trajectory. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            