EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY
Descripción del Articulo
This bibliographic review article consists of observing and describing the employability of teachers who apply the Metacafé Lector strategy, at Ricardo Palma University. Employability presents different indicators such as the update of the professional who must be at the forefront...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/2791 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2791 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Employability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology. Empleabilidad. Clase invertida. Metacafé Lector. Tecnología. |
id |
REVURP_6e88055818b2ccc244e7fbd0a000cdba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/2791 |
network_acronym_str |
REVURP |
network_name_str |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
repository_id_str |
|
spelling |
EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITYEMPLEABILIDAD DE LOS DOCENTES QUE APLICAN LA ESTRATEGIA METACAFÉ LECTOR EN LA UNIVERSIDAD RICARDO PALMARomani Miranda, ÚrsulaRivera Muñoz, JorgeEmployability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology.Empleabilidad. Clase invertida. Metacafé Lector. Tecnología.This bibliographic review article consists of observing and describing the employability of teachers who apply the Metacafé Lector strategy, at Ricardo Palma University. Employability presents different indicators such as the update of the professional who must be at the forefront of the changes and evolution of the new generations and, who in his role of said process, must seek to solve academic weaknesses. Actually, it is about students sitting in a better learning environment - teaching thus complying with the competencies established in the syllables. And, all this is evident among the colleagues and authorities of the university. The general objective of the research is to interpret the employability of the teachers who apply the strategy in question.El presente artículo de revisión bibliográfica consiste, en observar y describir la empleabilidad de los docentes que aplican la estrategia Metacafé Lector, en la Universidad Ricardo Palma. La empleabilidad presenta diferentes indicadores como la actualización del profesional quien debe estar a la vanguardia de los cambios y evolución de las nuevas generaciones y, quien en su rol de dicho proceso, debe buscar solucionar las debilidades académicas. En realidad, se trata, de que los estudiantes se sientan en un mejor clima de aprendizaje - enseñanza cumpliendo así, con las competencias establecidas en los sílabos. Y, todo esto, se evidencia entre los colegas y autoridades de la universidad. El objetivo general de la investigación es interpretar la empleabilidad de los docentes que aplican la estrategia en mención.UNIVERSIDAD RICARDO PALMA2020-02-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticulo evaluado por pares.application/pdfhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/279110.31381/scientia.v21i21.2791Scientia; Vol. 21 Núm. 21 (2019): SCIENTIA; 247-2531993-422X2519-574310.31381/scientia.v21i21reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2791/2923Derechos de autor 2020 Scientiainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/27912021-05-12T19:59:13Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY EMPLEABILIDAD DE LOS DOCENTES QUE APLICAN LA ESTRATEGIA METACAFÉ LECTOR EN LA UNIVERSIDAD RICARDO PALMA |
title |
EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY |
spellingShingle |
EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY Romani Miranda, Úrsula Employability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology. Empleabilidad. Clase invertida. Metacafé Lector. Tecnología. |
title_short |
EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY |
title_full |
EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY |
title_fullStr |
EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY |
title_full_unstemmed |
EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY |
title_sort |
EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Romani Miranda, Úrsula Rivera Muñoz, Jorge |
author |
Romani Miranda, Úrsula |
author_facet |
Romani Miranda, Úrsula Rivera Muñoz, Jorge |
author_role |
author |
author2 |
Rivera Muñoz, Jorge |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Employability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology. Empleabilidad. Clase invertida. Metacafé Lector. Tecnología. |
topic |
Employability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology. Empleabilidad. Clase invertida. Metacafé Lector. Tecnología. |
description |
This bibliographic review article consists of observing and describing the employability of teachers who apply the Metacafé Lector strategy, at Ricardo Palma University. Employability presents different indicators such as the update of the professional who must be at the forefront of the changes and evolution of the new generations and, who in his role of said process, must seek to solve academic weaknesses. Actually, it is about students sitting in a better learning environment - teaching thus complying with the competencies established in the syllables. And, all this is evident among the colleagues and authorities of the university. The general objective of the research is to interpret the employability of the teachers who apply the strategy in question. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Articulo evaluado por pares. |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2791 10.31381/scientia.v21i21.2791 |
url |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2791 |
identifier_str_mv |
10.31381/scientia.v21i21.2791 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2791/2923 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Scientia info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Scientia |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD RICARDO PALMA |
publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD RICARDO PALMA |
dc.source.none.fl_str_mv |
Scientia; Vol. 21 Núm. 21 (2019): SCIENTIA; 247-253 1993-422X 2519-5743 10.31381/scientia.v21i21 reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palma instname:Universidad Ricardo Palma instacron:URP |
instname_str |
Universidad Ricardo Palma |
instacron_str |
URP |
institution |
URP |
reponame_str |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
collection |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789625160287911936 |
score |
13.914502 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).