EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY

Descripción del Articulo

This bibliographic review article consists of observing and describing the employability of teachers who apply the Metacafé Lector strategy, at Ricardo Palma University. Employability presents different indicators such as the update of the professional who must be at the forefront...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Romani Miranda, Úrsula, Rivera Muñoz, Jorge
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Ricardo Palma
Repositorio:Revistas - Universidad Ricardo Palma
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/2791
Enlace del recurso:http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2791
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Employability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology.
Empleabilidad. Clase invertida. Metacafé Lector. Tecnología.
id REVURP_6e88055818b2ccc244e7fbd0a000cdba
oai_identifier_str oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/2791
network_acronym_str REVURP
network_name_str Revistas - Universidad Ricardo Palma
repository_id_str
spelling EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITYEMPLEABILIDAD DE LOS DOCENTES QUE APLICAN LA ESTRATEGIA METACAFÉ LECTOR EN LA UNIVERSIDAD RICARDO PALMARomani Miranda, ÚrsulaRivera Muñoz, JorgeEmployability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology.Empleabilidad. Clase invertida. Metacafé Lector. Tecnología.This bibliographic review article consists of observing and describing the employability of teachers who apply the Metacafé Lector strategy, at Ricardo Palma University. Employability presents different indicators such as the update of the professional who must be at the forefront of the changes and evolution of the new generations and, who in his role of said process, must seek to solve academic weaknesses. Actually, it is about students sitting in a better learning environment - teaching thus complying with the competencies established in the syllables. And, all this is evident among the colleagues and authorities of the university. The general objective of the research is to interpret the employability of the teachers who apply the strategy in question.El presente artículo de revisión bibliográfica consiste, en observar y describir la empleabilidad de los docentes que aplican la estrategia Metacafé Lector, en la Universidad Ricardo Palma. La empleabilidad presenta diferentes indicadores como la actualización del profesional quien debe estar a la vanguardia de los cambios y evolución de las nuevas generaciones y, quien en su rol de dicho proceso, debe buscar solucionar las debilidades académicas. En realidad, se trata, de que los estudiantes se sientan en un mejor clima de aprendizaje - enseñanza cumpliendo así, con las competencias establecidas en los sílabos. Y, todo esto, se evidencia entre los colegas y autoridades de la universidad. El objetivo general de la investigación es interpretar la empleabilidad de los docentes que aplican la estrategia en mención.UNIVERSIDAD RICARDO PALMA2020-02-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticulo evaluado por pares.application/pdfhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/279110.31381/scientia.v21i21.2791Scientia; Vol. 21 Núm. 21 (2019): SCIENTIA; 247-2531993-422X2519-574310.31381/scientia.v21i21reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2791/2923Derechos de autor 2020 Scientiainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/27912021-05-12T19:59:13Z
dc.title.none.fl_str_mv EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY
EMPLEABILIDAD DE LOS DOCENTES QUE APLICAN LA ESTRATEGIA METACAFÉ LECTOR EN LA UNIVERSIDAD RICARDO PALMA
title EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY
spellingShingle EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY
Romani Miranda, Úrsula
Employability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology.
Empleabilidad. Clase invertida. Metacafé Lector. Tecnología.
title_short EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY
title_full EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY
title_fullStr EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY
title_full_unstemmed EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY
title_sort EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY
dc.creator.none.fl_str_mv Romani Miranda, Úrsula
Rivera Muñoz, Jorge
author Romani Miranda, Úrsula
author_facet Romani Miranda, Úrsula
Rivera Muñoz, Jorge
author_role author
author2 Rivera Muñoz, Jorge
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Employability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology.
Empleabilidad. Clase invertida. Metacafé Lector. Tecnología.
topic Employability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology.
Empleabilidad. Clase invertida. Metacafé Lector. Tecnología.
description This bibliographic review article consists of observing and describing the employability of teachers who apply the Metacafé Lector strategy, at Ricardo Palma University. Employability presents different indicators such as the update of the professional who must be at the forefront of the changes and evolution of the new generations and, who in his role of said process, must seek to solve academic weaknesses. Actually, it is about students sitting in a better learning environment - teaching thus complying with the competencies established in the syllables. And, all this is evident among the colleagues and authorities of the university. The general objective of the research is to interpret the employability of the teachers who apply the strategy in question.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-02-02
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Articulo evaluado por pares.
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2791
10.31381/scientia.v21i21.2791
url http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2791
identifier_str_mv 10.31381/scientia.v21i21.2791
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2791/2923
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Scientia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Scientia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDAD RICARDO PALMA
publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDAD RICARDO PALMA
dc.source.none.fl_str_mv Scientia; Vol. 21 Núm. 21 (2019): SCIENTIA; 247-253
1993-422X
2519-5743
10.31381/scientia.v21i21
reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palma
instname:Universidad Ricardo Palma
instacron:URP
instname_str Universidad Ricardo Palma
instacron_str URP
institution URP
reponame_str Revistas - Universidad Ricardo Palma
collection Revistas - Universidad Ricardo Palma
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789625160287911936
score 13.914502
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).