Household Time is a Scarce Resource: How does Time Allocation within the Household affect Children's Schooling Performance?
Descripción del Articulo
This paper measures the impact of time distribution of parents and children over the students’ age-grade retardation. The research uses the Time Use Survey applied in Peru in 2010 and cross-sectional econometric models. The results point out that the time mothers dedicate to educational issues influ...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2013 |
| Institución: | Universidad del Pacífico |
| Repositorio: | Revistas - Universidad del Pacífico |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/677 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/677 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| id |
REVUP_f2df8294edb8a3e94938a951a6dc23ba |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/677 |
| network_acronym_str |
REVUP |
| network_name_str |
Revistas - Universidad del Pacífico |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Household Time is a Scarce Resource: How does Time Allocation within the Household affect Children's Schooling Performance?El tiempo de la familia es un recurso escaso: ¿Cómo afecta su distribución en el desempeño?Beltrán, ArletteThis paper measures the impact of time distribution of parents and children over the students’ age-grade retardation. The research uses the Time Use Survey applied in Peru in 2010 and cross-sectional econometric models. The results point out that the time mothers dedicate to educational issues influences significantly when children are at primary school, while the time spent by the father is important to children between 12 and 17 years old. In any case parents’ education is important. The time children spend studying is also important for school performance; it competes against child labor outside or inside of the home. El estudio mide el impacto de la distribución del tiempo del padre, la madre y los hijos sobre el atraso escolar de estos últimos. Se trabaja con la Encuesta de Uso del Tiempo, aplicada en el Perú en 2010, y con modelos econométricos de corte transversal. Se encuentra que el tiempo dedicado por la madre influye significativamente cuando los niños van a la primaria, mientras que en el caso del padre ello ocurre en los hijos que tienen entre doce y diecisiete años. El nivel de educación de los dos padres es importante en todos los casos. El tiempo que los niños dedican a sus estudios es fundamental en el desempeño escolar; contra ello compite el trabajo infantil, sea dentro o fuera del hogar.Universidad del Pacífico2013-01-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/67710.21678/apuntes.72.677Apuntes. Social Sciences Journal; Apuntes 72: Educación. Calidad y procesos; 117-156Apuntes. Revista de ciencias sociales; Apuntes 72: Educación. Calidad y procesos; 117-1562223-17570252-1865reponame:Revistas - Universidad del Pacíficoinstname:Universidad del Pacíficoinstacron:UPspahttps://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/677/676Derechos de autor 2017 Apunteshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/6772018-03-26T23:26:41Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Household Time is a Scarce Resource: How does Time Allocation within the Household affect Children's Schooling Performance? El tiempo de la familia es un recurso escaso: ¿Cómo afecta su distribución en el desempeño? |
| title |
Household Time is a Scarce Resource: How does Time Allocation within the Household affect Children's Schooling Performance? |
| spellingShingle |
Household Time is a Scarce Resource: How does Time Allocation within the Household affect Children's Schooling Performance? Beltrán, Arlette |
| title_short |
Household Time is a Scarce Resource: How does Time Allocation within the Household affect Children's Schooling Performance? |
| title_full |
Household Time is a Scarce Resource: How does Time Allocation within the Household affect Children's Schooling Performance? |
| title_fullStr |
Household Time is a Scarce Resource: How does Time Allocation within the Household affect Children's Schooling Performance? |
| title_full_unstemmed |
Household Time is a Scarce Resource: How does Time Allocation within the Household affect Children's Schooling Performance? |
| title_sort |
Household Time is a Scarce Resource: How does Time Allocation within the Household affect Children's Schooling Performance? |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Beltrán, Arlette |
| author |
Beltrán, Arlette |
| author_facet |
Beltrán, Arlette |
| author_role |
author |
| description |
This paper measures the impact of time distribution of parents and children over the students’ age-grade retardation. The research uses the Time Use Survey applied in Peru in 2010 and cross-sectional econometric models. The results point out that the time mothers dedicate to educational issues influences significantly when children are at primary school, while the time spent by the father is important to children between 12 and 17 years old. In any case parents’ education is important. The time children spend studying is also important for school performance; it competes against child labor outside or inside of the home. |
| publishDate |
2013 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/677 10.21678/apuntes.72.677 |
| url |
https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/677 |
| identifier_str_mv |
10.21678/apuntes.72.677 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/677/676 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Apuntes http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Apuntes http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad del Pacífico |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad del Pacífico |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes. Social Sciences Journal; Apuntes 72: Educación. Calidad y procesos; 117-156 Apuntes. Revista de ciencias sociales; Apuntes 72: Educación. Calidad y procesos; 117-156 2223-1757 0252-1865 reponame:Revistas - Universidad del Pacífico instname:Universidad del Pacífico instacron:UP |
| instname_str |
Universidad del Pacífico |
| instacron_str |
UP |
| institution |
UP |
| reponame_str |
Revistas - Universidad del Pacífico |
| collection |
Revistas - Universidad del Pacífico |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1790892662126018560 |
| score |
13.905282 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).