Business Strategies in Contexts of High Uncertainty: Challenges of an Aluminum Producer in Argentina (1970-2001)

Descripción del Articulo

This paper examines the business strategies of the firm Aluminio Argentino (Aluar) since its inception in 1970 to the 2001 economic crisis. The commissioning of the plant was made possible by the tremendous support of the State and his performance coincided with a period of great macroeconomic insta...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rougier, Marcelo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad del Pacífico
Repositorio:Revistas - Universidad del Pacífico
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/651
Enlace del recurso:https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/651
Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling Business Strategies in Contexts of High Uncertainty: Challenges of an Aluminum Producer in Argentina (1970-2001)Estrategias empresariales en contextos de alta incertidumbre. Desafíos de una empresa productora de aluminio en la Argentina (1970-2001)Rougier, MarceloThis paper examines the business strategies of the firm Aluminio Argentino (Aluar) since its inception in 1970 to the 2001 economic crisis. The commissioning of the plant was made possible by the tremendous support of the State and his performance coincided with a period of great macroeconomic instability and sharp reduction in domestic demand, deal with the aggravation of aninternational market marked by the recession which was held almost until the nineties. The study also illustrates the strategies of the business once the regulatory framework that gave rise disappeared and the company faced a strong competitive shock.Este trabajo estudia las estrategias empresariales de la firma Aluminio Argentino (Aluar) desde sus orígenes en 1970 hasta la crisis económica de 2001. La puesta en marcha de la planta fue posible por la ingente ayuda del Estado argentino y su desempeño coincidió con un período de gran inestabilidad macroeconómica y de fuerte reducción de la demanda doméstica, con el agravante de enfrentar un mercado internacional signado por la recesión que se sostuvo prácticamente hasta la década de 1990. El estudio ilustra también las estrategias de los empresarios una vez que el marco regulatorio que le dio origen desapareció y la empresa debió enfrentar un fuerte shock competitivo.Universidad del Pacífico2012-03-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/65110.21678/apuntes.70.651Apuntes. Social Sciences Journal; Apuntes 70: Empresas y grupos económicos; 239-272Apuntes. Revista de ciencias sociales; Apuntes 70: Empresas y grupos económicos; 239-2722223-17570252-1865reponame:Revistas - Universidad del Pacíficoinstname:Universidad del Pacíficoinstacron:UPspahttps://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/651/651Derechos de autor 2017 Apuntesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/6512018-03-27T21:02:51Z
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