Youth informality in Brazil: An analysis of school-to-work transitions
Descripción del Articulo
This paper provides evidence that an individual’s educational attainment level is important in determining one’s participation the in labour market. These empirical results are obtained through an analysis of school-to-work transitions using competing risks regression. In this model, individuals tra...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad del Pacífico |
Repositorio: | Revistas - Universidad del Pacífico |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/920 |
Enlace del recurso: | https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
REVUP_10f677b53f49f67132e34f38f3194686 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/920 |
network_acronym_str |
REVUP |
network_name_str |
Revistas - Universidad del Pacífico |
repository_id_str |
|
spelling |
Youth informality in Brazil: An analysis of school-to-work transitionsInformalidad juvenil en Brasil: análisis de las transiciones escuela-trabajoRomanello, MicheleThis paper provides evidence that an individual’s educational attainment level is important in determining one’s participation the in labour market. These empirical results are obtained through an analysis of school-to-work transitions using competing risks regression. In this model, individuals transition from school into three different categories: formal job, informal job, or unemployed. This analysis draws data from the Monthly Employment Survey (PME) from January 2008 to December 2013. The findings from this paper suggest that educational attainment level is a significant factor in determining youths’ choice between pursuing formal and informal labor opportunities.Este artículo pretende aportar evidencias de que el nivel de educación alcanzado por un individuo es importante para determinar el tipo de ingreso en el mercado de trabajo. Los resultados empíricos se obtienen por medio de un análisis de la transición entre la escuela y el trabajo mediante la regresión de riesgos competitivos. En este modelo, los individuos pueden transitar de la escuela a tres situaciones diferentes: trabajo formal, trabajo informal o desempleo. Para el propósito de este análisis, utilizo los datos de la Encuesta Mensual de Empleo (PME) de enero de 2008 a diciembre de 2013. El nivel de educación parece ser la principal característica que determina la elección de los jóvenes entre formalidad e informalidad.Universidad del Pacífico2018-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/92010.21678/apuntes.83.920Apuntes. Social Sciences Journal; Vol. 45 Núm. 83 (2018): Apuntes 83; 145-173Apuntes. Revista de ciencias sociales; Vol. 45 Núm. 83 (2018): Apuntes 83; 145-1732223-17570252-1865reponame:Revistas - Universidad del Pacíficoinstname:Universidad del Pacíficoinstacron:UPspaenghttps://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920/1094https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920/1106https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920/1121https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920/1135http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/9202018-09-17T15:16:11Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Youth informality in Brazil: An analysis of school-to-work transitions Informalidad juvenil en Brasil: análisis de las transiciones escuela-trabajo |
title |
Youth informality in Brazil: An analysis of school-to-work transitions |
spellingShingle |
Youth informality in Brazil: An analysis of school-to-work transitions Romanello, Michele |
title_short |
Youth informality in Brazil: An analysis of school-to-work transitions |
title_full |
Youth informality in Brazil: An analysis of school-to-work transitions |
title_fullStr |
Youth informality in Brazil: An analysis of school-to-work transitions |
title_full_unstemmed |
Youth informality in Brazil: An analysis of school-to-work transitions |
title_sort |
Youth informality in Brazil: An analysis of school-to-work transitions |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Romanello, Michele |
author |
Romanello, Michele |
author_facet |
Romanello, Michele |
author_role |
author |
description |
This paper provides evidence that an individual’s educational attainment level is important in determining one’s participation the in labour market. These empirical results are obtained through an analysis of school-to-work transitions using competing risks regression. In this model, individuals transition from school into three different categories: formal job, informal job, or unemployed. This analysis draws data from the Monthly Employment Survey (PME) from January 2008 to December 2013. The findings from this paper suggest that educational attainment level is a significant factor in determining youths’ choice between pursuing formal and informal labor opportunities. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-08-29 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920 10.21678/apuntes.83.920 |
url |
https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920 |
identifier_str_mv |
10.21678/apuntes.83.920 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920/1094 https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920/1106 https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920/1121 https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/920/1135 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad del Pacífico |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad del Pacífico |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes. Social Sciences Journal; Vol. 45 Núm. 83 (2018): Apuntes 83; 145-173 Apuntes. Revista de ciencias sociales; Vol. 45 Núm. 83 (2018): Apuntes 83; 145-173 2223-1757 0252-1865 reponame:Revistas - Universidad del Pacífico instname:Universidad del Pacífico instacron:UP |
instname_str |
Universidad del Pacífico |
instacron_str |
UP |
institution |
UP |
reponame_str |
Revistas - Universidad del Pacífico |
collection |
Revistas - Universidad del Pacífico |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1790892662733144064 |
score |
13.982926 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).