Railway station to improve transportation urban passenger District Coronel Gregorio Albarracin Lanchipa
Descripción del Articulo
The evolution of the city of Tacna and its projections in the national and international scope in the matter of the railway development has gone back importance in the last years; Contemplating the proposal of a new railway station in the grounds of the ZOTAC, it is proposed that it be articulated t...
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Privada de Tacna |
Repositorio: | Revistas - Universidad Privada de Tacna |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.172.30.101.191:article/339 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/arquitek/article/view/339 |
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Railway station to improve transportation urban passenger District Coronel Gregorio Albarracin LanchipaEstación central férrea para mejorar el transporte urbano de pasajeros del Distrito Coronel Gregorio Albarracin LanchipaCoaquera Mayta, Milena YeseniaThe evolution of the city of Tacna and its projections in the national and international scope in the matter of the railway development has gone back importance in the last years; Contemplating the proposal of a new railway station in the grounds of the ZOTAC, it is proposed that it be articulated to a central railway station, with the use of existing rail networks, focused on the connectivity of the urban areas with the highest population growth in the city , The center of Tacna and Coronel district Gregorio Albarracin Lanchipa, in response to the growing demand for public transpon. Objective: The present research a ims to propose and develop the architectural design of a central railway station to improve the urban transportation of passengers of the district Coronel Gregorio Alba rracín Lanchipa. Method: The research is of a project type, generating knowledge from the project, because it isolates the variables and indicators to provide innovative solutions in response to latent problems of society. Result: As a result of the research, the railroad central station a rchitectura I project was developed to improve the urban passenger transport of the Colonel Gregorio Albarracín Lanchipa district, considering its respective socioeconomic and urban environmental basis. Conclusion: The central railway station provides an alternative to conventional transportation, with the versatility of integrating with the existing transport system and with the option of projecting to the rest of the city by means of high capacity and lowerenvironmental impact.La evolución de la ciudad de Tacna y sus proyecciones en el ámbito nacional e internacional en materia del desarrollo ferroviario ha remontado importancia en los últimos años; contemplando la propuesta de una nueva estación ferroviaria en los terrenos de la ZOTAC, se plantea que se articule a una estación central férrea con el uso de las redes ferroviarias ya existentes. Además, estará enfocada a la conectividad de las áreas urbanas de mayor crecimiento poblacional de la ciudad, como es el centro de Tacna y el distrito de Coronel Gregorio Albarracín Lanchipa, en respuesta a la problemática de la creciente demanda de transporte público. Objetivo: La presente investigación tiene como objetivo proponer y desarrollar el diseño arquitectónico de una estación central férrea para mejorar el transporte urbano de pasajeros del distrito Coronel Gregorio Albarracín Lanchipa. Método: La investigación es de tipo proyectual, ya que genera conocimientos a partir del proyecto y aísla las variables e indicadores para aportar soluciones innovadoras en respuesta a problemas latentes de la sociedad. Resultado: Como resultado de la investigación se desarrolló el proyecto arquitectónico de estación central férrea como alternativa para mejorar el transporte urbano del distrito Coronel Gregorio Albarracín Lanchipa, considerando su respectivo fundamento. Conclusión: La propuesta de la estación central férrea brinda una alternativa al transporte convencional, con la versatilidad de integrarse al sistema de transporte existente y con opción de proyectarse al resto de la ciudad por sus medios de alta capacidad y menor impacto ambiental.Universidad Privada de Tacna2017-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/arquitek/article/view/339Arquitek; Núm. 12 (2017): Arquitek; pp. 79 - 93Arquitek; No 12 (2017): Arquirtek; pp. 79 - 932617-08922073-8811reponame:Revistas - Universidad Privada de Tacnainstname:Universidad Privada de Tacnainstacron:UPTspahttps://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/arquitek/article/view/339/308info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.172.30.101.191:article/3392022-11-21T00:58:25Z |
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