Interactive museum of science and technology as an element of interdisciplinary learning and quality education in the Tacna Region
Descripción del Articulo
Today, science and technology have become an integral part of culture and both formal structures (school, university, etc.) and non-formal settings (media, museums, etc.) agree their aim of training scientific thinking of citizenship to the potential of both to the econ...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Privada de Tacna |
Repositorio: | Revistas - Universidad Privada de Tacna |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.upt.edu.pe:article/320 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/arquitek/article/view/320 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Museo Interactivo Ciencia y Tecnología Cultura Científica Aprendizaje Interactive Museum Science and Technology Scientific Culture Learning |
id |
REVUPT_0e519409a2454d8040dd3f8b49d6a214 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.upt.edu.pe:article/320 |
network_acronym_str |
REVUPT |
network_name_str |
Revistas - Universidad Privada de Tacna |
repository_id_str |
|
spelling |
Interactive museum of science and technology as an element of interdisciplinary learning and quality education in the Tacna RegionMuseo interactivo de ciencia y tecnología como elemento de aprendizaje interdisciplinario y educación de calidad en la Región TacnaHervas Espinoza, Consuelo KatherineMuseo InteractivoCiencia y TecnologíaCultura CientíficaAprendizajeInteractive MuseumScience and TechnologyScientific CultureLearningToday, science and technology have become an integral part of culture and both formal structures (school, university, etc.) and non-formal settings (media, museums, etc.) agree their aim of training scientific thinking of citizenship to the potential of both to the economic welfare of society. Objective: Develop the architectural project "Interactive Museum of Science and Technology - Tacna Region", in order to complement the scientific and technological education tacneña student population. Methodology: The methodology used was descriptive research - Explanatory: Results: As a result of an architectural research project considering the respective foundation it was developed. Conclusion: The importance of education in science and technology is exposed on the importance of them in the development of civilizations in the quality of life of man has been progressing with the passing of the years; while traditional museum concept has evolved, culminating in the type of science and technology center we know today. Therefore, the proposal of a museum of this nature is endorsed in the global context and purpose for the population emphasize the role of knowledge as a driver of development of modern societies.Hoy en día, la ciencia y tecnología se han convertido en una parte fundamental de la cultura y, tanto las estructuras formales (escuela, universidad, etc.) como los ámbitos no formales (medios de comunicación, museos, etc.) coinciden en su objetivo de formar el pensamiento científico de la ciudadanía respecto al potencial de ambos para el bienestar socioeconómico de la sociedad. Objetivo: Desarrollar el proyecto arquitectónico “Museo Interactivo de Ciencia y Tecnología Región Tacna”, con la finalidad de complementar la educación científica y tecnológica de la población estudiantil tacneña. Método: La Metodología empleada fue la investigación Descriptiva - Explicativa. Resultados: Como resultado de la investigación se desarrolló́ el proyecto arquitectónico considerando su respectivo fundamento socioeconómico, urbano ambiental - jurídico político. Conclusiones: La importancia de la enseñanza en ciencia y tecnología se ve expuesta en la trascendencia del aprendizaje en el desarrollo de las civilizaciones, de allí́ que la calidad de vida del hombre ha ido progresando con el pasar de los añ os; a la vez que el concepto de museo tradicional ha evolucionado, llegando en la tipología de centro de ciencia y tecnología que conocemos en la actualidad. Por lo tanto, la propuesta de un museo de esta índole se avala en el contexto y propósito mundial de enfatizar en la población la función del conocimiento. Como impulsor del desarrollo de las sociedades modernasUniversidad Privada de Tacna2016-11-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/arquitek/article/view/320Arquitek; No. 11 (2016): Arquirtek; pp 68-79Arquitek; Núm. 11 (2016): Arquitek; pp 68-792617-08922073-8811reponame:Revistas - Universidad Privada de Tacnainstname:Universidad Privada de Tacnainstacron:UPTspahttps://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/arquitek/article/view/320/291info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upt.edu.pe:article/3202022-11-21T00:59:03Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Interactive museum of science and technology as an element of interdisciplinary learning and quality education in the Tacna Region Museo interactivo de ciencia y tecnología como elemento de aprendizaje interdisciplinario y educación de calidad en la Región Tacna |
title |
Interactive museum of science and technology as an element of interdisciplinary learning and quality education in the Tacna Region |
spellingShingle |
Interactive museum of science and technology as an element of interdisciplinary learning and quality education in the Tacna Region Hervas Espinoza, Consuelo Katherine Museo Interactivo Ciencia y Tecnología Cultura Científica Aprendizaje Interactive Museum Science and Technology Scientific Culture Learning |
title_short |
Interactive museum of science and technology as an element of interdisciplinary learning and quality education in the Tacna Region |
title_full |
Interactive museum of science and technology as an element of interdisciplinary learning and quality education in the Tacna Region |
title_fullStr |
Interactive museum of science and technology as an element of interdisciplinary learning and quality education in the Tacna Region |
title_full_unstemmed |
Interactive museum of science and technology as an element of interdisciplinary learning and quality education in the Tacna Region |
title_sort |
Interactive museum of science and technology as an element of interdisciplinary learning and quality education in the Tacna Region |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Hervas Espinoza, Consuelo Katherine |
author |
Hervas Espinoza, Consuelo Katherine |
author_facet |
Hervas Espinoza, Consuelo Katherine |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Museo Interactivo Ciencia y Tecnología Cultura Científica Aprendizaje Interactive Museum Science and Technology Scientific Culture Learning |
topic |
Museo Interactivo Ciencia y Tecnología Cultura Científica Aprendizaje Interactive Museum Science and Technology Scientific Culture Learning |
description |
Today, science and technology have become an integral part of culture and both formal structures (school, university, etc.) and non-formal settings (media, museums, etc.) agree their aim of training scientific thinking of citizenship to the potential of both to the economic welfare of society. Objective: Develop the architectural project "Interactive Museum of Science and Technology - Tacna Region", in order to complement the scientific and technological education tacneña student population. Methodology: The methodology used was descriptive research - Explanatory: Results: As a result of an architectural research project considering the respective foundation it was developed. Conclusion: The importance of education in science and technology is exposed on the importance of them in the development of civilizations in the quality of life of man has been progressing with the passing of the years; while traditional museum concept has evolved, culminating in the type of science and technology center we know today. Therefore, the proposal of a museum of this nature is endorsed in the global context and purpose for the population emphasize the role of knowledge as a driver of development of modern societies. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-11-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/arquitek/article/view/320 |
url |
https://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/arquitek/article/view/320 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/arquitek/article/view/320/291 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Privada de Tacna |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Privada de Tacna |
dc.source.none.fl_str_mv |
Arquitek; No. 11 (2016): Arquirtek; pp 68-79 Arquitek; Núm. 11 (2016): Arquitek; pp 68-79 2617-0892 2073-8811 reponame:Revistas - Universidad Privada de Tacna instname:Universidad Privada de Tacna instacron:UPT |
instname_str |
Universidad Privada de Tacna |
instacron_str |
UPT |
institution |
UPT |
reponame_str |
Revistas - Universidad Privada de Tacna |
collection |
Revistas - Universidad Privada de Tacna |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1842353770135027712 |
score |
12.672554 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).