Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology
Descripción del Articulo
This study proposes different approaches and models to analyze the factors affecting the development of professional competencies of lecturers at the University of Applied Science and Technology (UAST) in Tehran Province by using the lecturers’ viewpoints. This is an applied-quantitative descriptive...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/597 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | skill training improvement of lecturers, effective teaching, virtual education, education, Iran. Mejora de la formación profesional de los profesores, enseñanza eficaz, educación virtual, educación, Irán |
id |
REVUPEU_e81affb0549ebfd077c05e1974e79e4e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/597 |
network_acronym_str |
2304-0335 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
spelling |
Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and TechnologyFactores que afectan el desarrollo de las competencias profesionales de los profesores de la Universidad de Ciencia y Tecnología Aplicadas de IránKazemi, Noureddin Kavousy, Esmaiel Moazemi, Mojtaba skill training improvement of lecturers, effective teaching, virtual education, education, Iran.Mejora de la formación profesional de los profesores, enseñanza eficaz, educación virtual, educación, IránThis study proposes different approaches and models to analyze the factors affecting the development of professional competencies of lecturers at the University of Applied Science and Technology (UAST) in Tehran Province by using the lecturers’ viewpoints. This is an applied-quantitative descriptive-correlational study. The statistical population included all the 14000 lecturers of the UAST in Tehran. The sampling standards were employed to select 384 participants as the research sample. Based on the conceptual model, the research questions and hypotheses were then addressed through a researcher-made questionnaire and the items extracted from the statistical sample. In the descriptive statistics, data description was presented through both contextual and primary variables; however, Pearson’s product-moment correlation coefficient, structural equation modeling, and factor analysis were employed in the inferential statistics to analyze the research hypotheses. According to the research data, effective teaching and skill training improvement of lecturers had the greatest and smallest impacts, respectively, on the development of their professional competencies at the UAST. The standardized beta coefficients of these two variables were reported to be 0.591 and 0.368, respectively.Este estudio propone diferentes enfoques y modelos para analizar los factores que afectan el desarrollo de las competencias profesionales de los profesores de la Universidad de Ciencia y Tecnología Aplicadas (UAST) en la provincia de Teherán utilizando los puntos de vista de los profesores. Este es un estudio descriptivo correlacional cuantitativo aplicado. La población estadística incluyó a todos los 14000 profesores de la UAST en Teherán. Los estándares de muestreo se emplearon para seleccionar 384 participantes como muestra de investigación. Con base en el modelo conceptual, las preguntas e hipótesis de investigación se abordaron a través de un cuestionario elaborado por un investigador y los ítems extraídos de la muestra estadística. En las estadísticas descriptivas, la descripción de los datos se presentó a través de variables contextuales y primarias; sin embargo, el coeficiente de correlación producto-momento de Pearson, el modelado de ecuaciones estructurales y el análisis factorial se emplearon en las estadísticas inferenciales para analizar las hipótesis de investigación. Según los datos de la investigación, la mejora efectiva de la enseñanza y la capacitación de los profesores tuvo el mayor y menor impacto, respectivamente, en el desarrollo de sus competencias profesionales en la UAST. Se informó que los coeficientes beta estandarizados de estas dos variables eran 0.591 y 0.368, respectivamente.Universidad Peruana Unión2020-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/59710.17162/au.v11i1.597Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 1 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 461 - 4762304-03352225-713610.17162/au.v11i1reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597/689https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597/711Derechos de autor 2020 Noureddin Kazemi, Esmaiel Kavousy, Mojtaba Moazemihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:22Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology Factores que afectan el desarrollo de las competencias profesionales de los profesores de la Universidad de Ciencia y Tecnología Aplicadas de Irán |
title |
Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology |
spellingShingle |
Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology Kazemi, Noureddin skill training improvement of lecturers, effective teaching, virtual education, education, Iran. Mejora de la formación profesional de los profesores, enseñanza eficaz, educación virtual, educación, Irán |
title_short |
Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology |
title_full |
Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology |
title_fullStr |
Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology |
title_full_unstemmed |
Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology |
title_sort |
Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Kazemi, Noureddin Kavousy, Esmaiel Moazemi, Mojtaba |
author |
Kazemi, Noureddin |
author_facet |
Kazemi, Noureddin Kavousy, Esmaiel Moazemi, Mojtaba |
author_role |
author |
author2 |
Kavousy, Esmaiel Moazemi, Mojtaba |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
skill training improvement of lecturers, effective teaching, virtual education, education, Iran. Mejora de la formación profesional de los profesores, enseñanza eficaz, educación virtual, educación, Irán |
topic |
skill training improvement of lecturers, effective teaching, virtual education, education, Iran. Mejora de la formación profesional de los profesores, enseñanza eficaz, educación virtual, educación, Irán |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This study proposes different approaches and models to analyze the factors affecting the development of professional competencies of lecturers at the University of Applied Science and Technology (UAST) in Tehran Province by using the lecturers’ viewpoints. This is an applied-quantitative descriptive-correlational study. The statistical population included all the 14000 lecturers of the UAST in Tehran. The sampling standards were employed to select 384 participants as the research sample. Based on the conceptual model, the research questions and hypotheses were then addressed through a researcher-made questionnaire and the items extracted from the statistical sample. In the descriptive statistics, data description was presented through both contextual and primary variables; however, Pearson’s product-moment correlation coefficient, structural equation modeling, and factor analysis were employed in the inferential statistics to analyze the research hypotheses. According to the research data, effective teaching and skill training improvement of lecturers had the greatest and smallest impacts, respectively, on the development of their professional competencies at the UAST. The standardized beta coefficients of these two variables were reported to be 0.591 and 0.368, respectively. Este estudio propone diferentes enfoques y modelos para analizar los factores que afectan el desarrollo de las competencias profesionales de los profesores de la Universidad de Ciencia y Tecnología Aplicadas (UAST) en la provincia de Teherán utilizando los puntos de vista de los profesores. Este es un estudio descriptivo correlacional cuantitativo aplicado. La población estadística incluyó a todos los 14000 profesores de la UAST en Teherán. Los estándares de muestreo se emplearon para seleccionar 384 participantes como muestra de investigación. Con base en el modelo conceptual, las preguntas e hipótesis de investigación se abordaron a través de un cuestionario elaborado por un investigador y los ítems extraídos de la muestra estadística. En las estadísticas descriptivas, la descripción de los datos se presentó a través de variables contextuales y primarias; sin embargo, el coeficiente de correlación producto-momento de Pearson, el modelado de ecuaciones estructurales y el análisis factorial se emplearon en las estadísticas inferenciales para analizar las hipótesis de investigación. Según los datos de la investigación, la mejora efectiva de la enseñanza y la capacitación de los profesores tuvo el mayor y menor impacto, respectivamente, en el desarrollo de sus competencias profesionales en la UAST. Se informó que los coeficientes beta estandarizados de estas dos variables eran 0.591 y 0.368, respectivamente. |
description |
This study proposes different approaches and models to analyze the factors affecting the development of professional competencies of lecturers at the University of Applied Science and Technology (UAST) in Tehran Province by using the lecturers’ viewpoints. This is an applied-quantitative descriptive-correlational study. The statistical population included all the 14000 lecturers of the UAST in Tehran. The sampling standards were employed to select 384 participants as the research sample. Based on the conceptual model, the research questions and hypotheses were then addressed through a researcher-made questionnaire and the items extracted from the statistical sample. In the descriptive statistics, data description was presented through both contextual and primary variables; however, Pearson’s product-moment correlation coefficient, structural equation modeling, and factor analysis were employed in the inferential statistics to analyze the research hypotheses. According to the research data, effective teaching and skill training improvement of lecturers had the greatest and smallest impacts, respectively, on the development of their professional competencies at the UAST. The standardized beta coefficients of these two variables were reported to be 0.591 and 0.368, respectively. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597 10.17162/au.v11i1.597 |
url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597 |
identifier_str_mv |
10.17162/au.v11i1.597 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597/689 https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597/711 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Noureddin Kazemi, Esmaiel Kavousy, Mojtaba Moazemi https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Noureddin Kazemi, Esmaiel Kavousy, Mojtaba Moazemi https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 1 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 461 - 476 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v11i1 reponame:Revistas Universidad Peruana Unión instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
reponame_str |
Revistas Universidad Peruana Unión |
collection |
Revistas Universidad Peruana Unión |
instname_str |
Universidad Peruana Unión |
instacron_str |
UPEU |
institution |
UPEU |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1702468991806603264 |
score |
13.927358 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).