Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology

Descripción del Articulo

This study proposes different approaches and models to analyze the factors affecting the development of professional competencies of lecturers at the University of Applied Science and Technology (UAST) in Tehran Province by using the lecturers’ viewpoints. This is an applied-quantitative descriptive...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Kazemi, Noureddin, Kavousy, Esmaiel, Moazemi, Mojtaba
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/597
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:skill training improvement of lecturers, effective teaching, virtual education, education, Iran.
Mejora de la formación profesional de los profesores, enseñanza eficaz, educación virtual, educación, Irán
id REVUPEU_e81affb0549ebfd077c05e1974e79e4e
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/597
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and TechnologyFactores que afectan el desarrollo de las competencias profesionales de los profesores de la Universidad de Ciencia y Tecnología Aplicadas de IránKazemi, Noureddin Kavousy, Esmaiel Moazemi, Mojtaba skill training improvement of lecturers, effective teaching, virtual education, education, Iran.Mejora de la formación profesional de los profesores, enseñanza eficaz, educación virtual, educación, IránThis study proposes different approaches and models to analyze the factors affecting the development of professional competencies of lecturers at the University of Applied Science and Technology (UAST) in Tehran Province by using the lecturers’ viewpoints. This is an applied-quantitative descriptive-correlational study. The statistical population included all the 14000 lecturers of the UAST in Tehran. The sampling standards were employed to select 384 participants as the research sample. Based on the conceptual model, the research questions and hypotheses were then addressed through a researcher-made questionnaire and the items extracted from the statistical sample. In the descriptive statistics, data description was presented through both contextual and primary variables; however, Pearson’s product-moment correlation coefficient, structural equation modeling, and factor analysis were employed in the inferential statistics to analyze the research hypotheses. According to the research data, effective teaching and skill training improvement of lecturers had the greatest and smallest impacts, respectively, on the development of their professional competencies at the UAST. The standardized beta coefficients of these two variables were reported to be 0.591 and 0.368, respectively.Este estudio propone diferentes enfoques y modelos para analizar los factores que afectan el desarrollo de las competencias profesionales de los profesores de la Universidad de Ciencia y Tecnología Aplicadas (UAST) en la provincia de Teherán utilizando los puntos de vista de los profesores. Este es un estudio descriptivo correlacional cuantitativo aplicado. La población estadística incluyó a todos los 14000 profesores de la UAST en Teherán. Los estándares de muestreo se emplearon para seleccionar 384 participantes como muestra de investigación. Con base en el modelo conceptual, las preguntas e hipótesis de investigación se abordaron a través de un cuestionario elaborado por un investigador y los ítems extraídos de la muestra estadística. En las estadísticas descriptivas, la descripción de los datos se presentó a través de variables contextuales y primarias; sin embargo, el coeficiente de correlación producto-momento de Pearson, el modelado de ecuaciones estructurales y el análisis factorial se emplearon en las estadísticas inferenciales para analizar las hipótesis de investigación. Según los datos de la investigación, la mejora efectiva de la enseñanza y la capacitación de los profesores tuvo el mayor y menor impacto, respectivamente, en el desarrollo de sus competencias profesionales en la UAST. Se informó que los coeficientes beta estandarizados de estas dos variables eran 0.591 y 0.368, respectivamente.Universidad Peruana Unión2020-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/59710.17162/au.v11i1.597Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 1 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 461 - 4762304-03352225-713610.17162/au.v11i1reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597/689https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597/711Derechos de autor 2020 Noureddin Kazemi, Esmaiel Kavousy, Mojtaba Moazemihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:22Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology
Factores que afectan el desarrollo de las competencias profesionales de los profesores de la Universidad de Ciencia y Tecnología Aplicadas de Irán
title Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology
spellingShingle Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology
Kazemi, Noureddin
skill training improvement of lecturers, effective teaching, virtual education, education, Iran.
Mejora de la formación profesional de los profesores, enseñanza eficaz, educación virtual, educación, Irán
title_short Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology
title_full Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology
title_fullStr Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology
title_full_unstemmed Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology
title_sort Factors Effect Development of Professional Competencies of Lecturers at Iran’s University of Applied Science and Technology
dc.creator.none.fl_str_mv Kazemi, Noureddin
Kavousy, Esmaiel
Moazemi, Mojtaba
author Kazemi, Noureddin
author_facet Kazemi, Noureddin
Kavousy, Esmaiel
Moazemi, Mojtaba
author_role author
author2 Kavousy, Esmaiel
Moazemi, Mojtaba
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv skill training improvement of lecturers, effective teaching, virtual education, education, Iran.
Mejora de la formación profesional de los profesores, enseñanza eficaz, educación virtual, educación, Irán
topic skill training improvement of lecturers, effective teaching, virtual education, education, Iran.
Mejora de la formación profesional de los profesores, enseñanza eficaz, educación virtual, educación, Irán
dc.description.none.fl_txt_mv This study proposes different approaches and models to analyze the factors affecting the development of professional competencies of lecturers at the University of Applied Science and Technology (UAST) in Tehran Province by using the lecturers’ viewpoints. This is an applied-quantitative descriptive-correlational study. The statistical population included all the 14000 lecturers of the UAST in Tehran. The sampling standards were employed to select 384 participants as the research sample. Based on the conceptual model, the research questions and hypotheses were then addressed through a researcher-made questionnaire and the items extracted from the statistical sample. In the descriptive statistics, data description was presented through both contextual and primary variables; however, Pearson’s product-moment correlation coefficient, structural equation modeling, and factor analysis were employed in the inferential statistics to analyze the research hypotheses. According to the research data, effective teaching and skill training improvement of lecturers had the greatest and smallest impacts, respectively, on the development of their professional competencies at the UAST. The standardized beta coefficients of these two variables were reported to be 0.591 and 0.368, respectively.
Este estudio propone diferentes enfoques y modelos para analizar los factores que afectan el desarrollo de las competencias profesionales de los profesores de la Universidad de Ciencia y Tecnología Aplicadas (UAST) en la provincia de Teherán utilizando los puntos de vista de los profesores. Este es un estudio descriptivo correlacional cuantitativo aplicado. La población estadística incluyó a todos los 14000 profesores de la UAST en Teherán. Los estándares de muestreo se emplearon para seleccionar 384 participantes como muestra de investigación. Con base en el modelo conceptual, las preguntas e hipótesis de investigación se abordaron a través de un cuestionario elaborado por un investigador y los ítems extraídos de la muestra estadística. En las estadísticas descriptivas, la descripción de los datos se presentó a través de variables contextuales y primarias; sin embargo, el coeficiente de correlación producto-momento de Pearson, el modelado de ecuaciones estructurales y el análisis factorial se emplearon en las estadísticas inferenciales para analizar las hipótesis de investigación. Según los datos de la investigación, la mejora efectiva de la enseñanza y la capacitación de los profesores tuvo el mayor y menor impacto, respectivamente, en el desarrollo de sus competencias profesionales en la UAST. Se informó que los coeficientes beta estandarizados de estas dos variables eran 0.591 y 0.368, respectivamente.
description This study proposes different approaches and models to analyze the factors affecting the development of professional competencies of lecturers at the University of Applied Science and Technology (UAST) in Tehran Province by using the lecturers’ viewpoints. This is an applied-quantitative descriptive-correlational study. The statistical population included all the 14000 lecturers of the UAST in Tehran. The sampling standards were employed to select 384 participants as the research sample. Based on the conceptual model, the research questions and hypotheses were then addressed through a researcher-made questionnaire and the items extracted from the statistical sample. In the descriptive statistics, data description was presented through both contextual and primary variables; however, Pearson’s product-moment correlation coefficient, structural equation modeling, and factor analysis were employed in the inferential statistics to analyze the research hypotheses. According to the research data, effective teaching and skill training improvement of lecturers had the greatest and smallest impacts, respectively, on the development of their professional competencies at the UAST. The standardized beta coefficients of these two variables were reported to be 0.591 and 0.368, respectively.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-02
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597
10.17162/au.v11i1.597
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597
identifier_str_mv 10.17162/au.v11i1.597
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597/689
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/597/711
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Noureddin Kazemi, Esmaiel Kavousy, Mojtaba Moazemi
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Noureddin Kazemi, Esmaiel Kavousy, Mojtaba Moazemi
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 1 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 461 - 476
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v11i1
reponame:Revistas Universidad Peruana Unión
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revistas Universidad Peruana Unión
collection Revistas Universidad Peruana Unión
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1702468991806603264
score 13.927358
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).