Maturity level in Management Services Processes’ based on BPM

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Companies at global level, use to suffer a higher dependency on information te- chnology, not just for operational maintenance of level of organization levels, but also for increasing the business worth through use of data and specially through analysis and optimizing its processes. The methodology...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Cruz, Joseph, Lévano, Daniel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/314
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/314
Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling Maturity level in Management Services Processes’ based on BPMNivel de madurez de los procesos de la gestión de servicios en base a BPM - Maturity level in Management Services Processes’ based on BPMCruz, JosephLévano, Danielbuenas prácticascalidadeficaciagestiónimplantaciónBPMinformaciónITILplaneaciónprocesotecnología de informaciónCompanies at global level, use to suffer a higher dependency on information te- chnology, not just for operational maintenance of level of organization levels, but also for increasing the business worth through use of data and specially through analysis and optimizing its processes. The methodology Business Process Mana- gement (BPM) when combining with the good practices proposed by Information Technology Infrastructure Library (ITIL), it gets the opportunity to increase the value of any company through processes improvement and adjustment from a better and agile view, stronger with the ability to adapt to adjustments, allowing the organizations to aim their processes to the customer.Las empresas, a nivel global, tienden a una mayor dependencia de las Tecnologías de la Información (TI), no solo para el mantenimiento operativo de las instancias de la organización, sino también para el aumento de valor a la empresa por medio de la explotación de datos y sobre todo bajo el análisis y optimización de sus procesos. La metodología Business Process Management (BPM), al combinarlas con las buenas prácticas propuestas por Information Technology  Infrastructure Library (ITIL), permite la posibilidad de aumentar el valor de la entidad por medio de la mejora y adaptación de los procesos desde una perspectiva más ágil, automatizada y robusta con la capacidad de adaptación al cambio, permitiendo a las organizaciones orientar sus procesos al cliente.Universidad Peruana Unión2011-11-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/31410.17162/au.v1i1.314Apuntes Universitarios; Vol. 1 Núm. 1 (2011): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 143-1542304-03352225-713610.17162/au.v1i1reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/314/pdfDerechos de autor 2011 Joseph Cruz, Daniel Lévanoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:17Zmail@mail.com -
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Nivel de madurez de los procesos de la gestión de servicios en base a BPM - Maturity level in Management Services Processes’ based on BPM
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Las empresas, a nivel global, tienden a una mayor dependencia de las Tecnologías de la Información (TI), no solo para el mantenimiento operativo de las instancias de la organización, sino también para el aumento de valor a la empresa por medio de la explotación de datos y sobre todo bajo el análisis y optimización de sus procesos. La metodología Business Process Management (BPM), al combinarlas con las buenas prácticas propuestas por Information Technology  Infrastructure Library (ITIL), permite la posibilidad de aumentar el valor de la entidad por medio de la mejora y adaptación de los procesos desde una perspectiva más ágil, automatizada y robusta con la capacidad de adaptación al cambio, permitiendo a las organizaciones orientar sus procesos al cliente.
description Companies at global level, use to suffer a higher dependency on information te- chnology, not just for operational maintenance of level of organization levels, but also for increasing the business worth through use of data and specially through analysis and optimizing its processes. The methodology Business Process Mana- gement (BPM) when combining with the good practices proposed by Information Technology Infrastructure Library (ITIL), it gets the opportunity to increase the value of any company through processes improvement and adjustment from a better and agile view, stronger with the ability to adapt to adjustments, allowing the organizations to aim their processes to the customer.
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