Disruption of remote education in the university program for adults in times of covid-19
Descripción del Articulo
The objective of this research was to compare the perceptions that students of the adult training program of the Cesar Vallejo University School of Administration have on the disruption of remote modality in classroom education. The research focus was quantitative, with a quasi-experimental design a...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/593 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/593 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Learning, comparative education, adult education, distance study, lifelong learning. aprendizaje, educación comparada, educación de adultos, enseñanza a distancia, educación permanente. |
id |
REVUPEU_61e410b184e607dc52a20b7de244f7c2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/593 |
network_acronym_str |
2304-0335 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
spelling |
Disruption of remote education in the university program for adults in times of covid-19Disrupción de la educación remota en el programa universitario para adultos en tiempos de covid-19Romero Escalante, Victor Fabian Learning, comparative education, adult education, distance study, lifelong learning.aprendizaje, educación comparada, educación de adultos, enseñanza a distancia, educación permanente.The objective of this research was to compare the perceptions that students of the adult training program of the Cesar Vallejo University School of Administration have on the disruption of remote modality in classroom education. The research focus was quantitative, with a quasi-experimental design and an ex-facto comparative-causal level. The sample was made up of 25 students to whom the Zoller (1992) perceptions questionnaire was applied, an instrument that demonstrated validity and reliability. The results indicate that there are significant differences between the groups (t = 4.67; sig. = 0.000 <0.05), the highest mean was the classroom education modality, concluding that the students of the adult training program have resistance to changing modality in education.La presente investigación tuvo como objetivo comparar las percepciones que tiene los alumnos del programa de formación para adultos de la facultad de administración de la Universidad Cesar Vallejo sobre la disrupción de la modalidad remota en la educación presencial. El enfoque de la investigación fue cuantitativo, el diseño cuasiexperimental y el nivel comparativo-causal expost-facto. La muestra fue conformada por 25 alumnos a quienes se le aplicó el cuestionario de percepciones de Zoller (1992), instrumento que demostró validez y confiabilidad. Los resultados indican que existe diferencias significativas entre los grupos (t=4,67; sig.= 0.000 < 0.05), la media más alta fue la modalidad presencial, concluyendo que los alumnos del programa de formación para adultos tienen resistencia al cambio de modalidad en la enseñanza.Universidad Peruana Unión2020-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/59310.17162/au.v11i1.593Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 1 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 401 - 4132304-03352225-713610.17162/au.v11i1reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/593/685https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/593/707Derechos de autor 2020 Victor Fabian Romero Escalantehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:22Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Disruption of remote education in the university program for adults in times of covid-19 Disrupción de la educación remota en el programa universitario para adultos en tiempos de covid-19 |
title |
Disruption of remote education in the university program for adults in times of covid-19 |
spellingShingle |
Disruption of remote education in the university program for adults in times of covid-19 Romero Escalante, Victor Fabian Learning, comparative education, adult education, distance study, lifelong learning. aprendizaje, educación comparada, educación de adultos, enseñanza a distancia, educación permanente. |
title_short |
Disruption of remote education in the university program for adults in times of covid-19 |
title_full |
Disruption of remote education in the university program for adults in times of covid-19 |
title_fullStr |
Disruption of remote education in the university program for adults in times of covid-19 |
title_full_unstemmed |
Disruption of remote education in the university program for adults in times of covid-19 |
title_sort |
Disruption of remote education in the university program for adults in times of covid-19 |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Romero Escalante, Victor Fabian |
author |
Romero Escalante, Victor Fabian |
author_facet |
Romero Escalante, Victor Fabian |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Learning, comparative education, adult education, distance study, lifelong learning. aprendizaje, educación comparada, educación de adultos, enseñanza a distancia, educación permanente. |
topic |
Learning, comparative education, adult education, distance study, lifelong learning. aprendizaje, educación comparada, educación de adultos, enseñanza a distancia, educación permanente. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The objective of this research was to compare the perceptions that students of the adult training program of the Cesar Vallejo University School of Administration have on the disruption of remote modality in classroom education. The research focus was quantitative, with a quasi-experimental design and an ex-facto comparative-causal level. The sample was made up of 25 students to whom the Zoller (1992) perceptions questionnaire was applied, an instrument that demonstrated validity and reliability. The results indicate that there are significant differences between the groups (t = 4.67; sig. = 0.000 <0.05), the highest mean was the classroom education modality, concluding that the students of the adult training program have resistance to changing modality in education. La presente investigación tuvo como objetivo comparar las percepciones que tiene los alumnos del programa de formación para adultos de la facultad de administración de la Universidad Cesar Vallejo sobre la disrupción de la modalidad remota en la educación presencial. El enfoque de la investigación fue cuantitativo, el diseño cuasiexperimental y el nivel comparativo-causal expost-facto. La muestra fue conformada por 25 alumnos a quienes se le aplicó el cuestionario de percepciones de Zoller (1992), instrumento que demostró validez y confiabilidad. Los resultados indican que existe diferencias significativas entre los grupos (t=4,67; sig.= 0.000 < 0.05), la media más alta fue la modalidad presencial, concluyendo que los alumnos del programa de formación para adultos tienen resistencia al cambio de modalidad en la enseñanza. |
description |
The objective of this research was to compare the perceptions that students of the adult training program of the Cesar Vallejo University School of Administration have on the disruption of remote modality in classroom education. The research focus was quantitative, with a quasi-experimental design and an ex-facto comparative-causal level. The sample was made up of 25 students to whom the Zoller (1992) perceptions questionnaire was applied, an instrument that demonstrated validity and reliability. The results indicate that there are significant differences between the groups (t = 4.67; sig. = 0.000 <0.05), the highest mean was the classroom education modality, concluding that the students of the adult training program have resistance to changing modality in education. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/593 10.17162/au.v11i1.593 |
url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/593 |
identifier_str_mv |
10.17162/au.v11i1.593 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/593/685 https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/593/707 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Victor Fabian Romero Escalante https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Victor Fabian Romero Escalante https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 1 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 401 - 413 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v11i1 reponame:Revistas Universidad Peruana Unión instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
reponame_str |
Revistas Universidad Peruana Unión |
collection |
Revistas Universidad Peruana Unión |
instname_str |
Universidad Peruana Unión |
instacron_str |
UPEU |
institution |
UPEU |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1702468991791923200 |
score |
13.914502 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).