Technology for early formation of stress-resistance in the system of school maladaptation prevention of first-graders
Descripción del Articulo
The relevance of the stated problem of the crisis of 6-7-year old’s is dictated by the recently growing tendency to bring back children to preschool institutions after a short period at school by parents who notice the child’s painful condition associated with school maladaptation. In this regard, m...
Autores: | , , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/478 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/478 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | : adaptation, school maladaptation, crisis of the beginning of education, technologies for early formation of stress tolerance, the integration of artistic creativity and motor activity, intellectual mobile and sport games, sports in education space. adaptación, mala adaptación escolar, la crisis del comienzo de la educación, tecnologías para la formación temprana de la tolerancia al estrés, la integración de la creatividad artística y la actividad motora, juegos intelectuales móviles y deportivos, deportes en el espacio educativo. |
id |
REVUPEU_28cd23c5fe7a8a993104a9ff02e68c65 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/478 |
network_acronym_str |
2304-0335 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
dc.title.none.fl_str_mv |
Technology for early formation of stress-resistance in the system of school maladaptation prevention of first-graders Tecnología para la formación temprana de resistencia al estrés en el sistema de prevención de la mala adaptación escolar de alumnos de primer grado |
title |
Technology for early formation of stress-resistance in the system of school maladaptation prevention of first-graders |
spellingShingle |
Technology for early formation of stress-resistance in the system of school maladaptation prevention of first-graders L. Grigoryevа, Elena : adaptation, school maladaptation, crisis of the beginning of education, technologies for early formation of stress tolerance, the integration of artistic creativity and motor activity, intellectual mobile and sport games, sports in education space. adaptación, mala adaptación escolar, la crisis del comienzo de la educación, tecnologías para la formación temprana de la tolerancia al estrés, la integración de la creatividad artística y la actividad motora, juegos intelectuales móviles y deportivos, deportes en el espacio educativo. |
title_short |
Technology for early formation of stress-resistance in the system of school maladaptation prevention of first-graders |
title_full |
Technology for early formation of stress-resistance in the system of school maladaptation prevention of first-graders |
title_fullStr |
Technology for early formation of stress-resistance in the system of school maladaptation prevention of first-graders |
title_full_unstemmed |
Technology for early formation of stress-resistance in the system of school maladaptation prevention of first-graders |
title_sort |
Technology for early formation of stress-resistance in the system of school maladaptation prevention of first-graders |
dc.creator.none.fl_str_mv |
L. Grigoryevа, Elena V. Volkova, Irina N. Baranov, Andrey I. Aksenov, Sergey V. Bystritskaya, Elena A. Musin, Oleg V. Lebedkina, Maria |
author |
L. Grigoryevа, Elena |
author_facet |
L. Grigoryevа, Elena V. Volkova, Irina N. Baranov, Andrey I. Aksenov, Sergey V. Bystritskaya, Elena A. Musin, Oleg V. Lebedkina, Maria |
author_role |
author |
author2 |
V. Volkova, Irina N. Baranov, Andrey I. Aksenov, Sergey V. Bystritskaya, Elena A. Musin, Oleg V. Lebedkina, Maria |
author2_role |
author author author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
: adaptation, school maladaptation, crisis of the beginning of education, technologies for early formation of stress tolerance, the integration of artistic creativity and motor activity, intellectual mobile and sport games, sports in education space. adaptación, mala adaptación escolar, la crisis del comienzo de la educación, tecnologías para la formación temprana de la tolerancia al estrés, la integración de la creatividad artística y la actividad motora, juegos intelectuales móviles y deportivos, deportes en el espacio educativo. |
topic |
: adaptation, school maladaptation, crisis of the beginning of education, technologies for early formation of stress tolerance, the integration of artistic creativity and motor activity, intellectual mobile and sport games, sports in education space. adaptación, mala adaptación escolar, la crisis del comienzo de la educación, tecnologías para la formación temprana de la tolerancia al estrés, la integración de la creatividad artística y la actividad motora, juegos intelectuales móviles y deportivos, deportes en el espacio educativo. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The relevance of the stated problem of the crisis of 6-7-year old’s is dictated by the recently growing tendency to bring back children to preschool institutions after a short period at school by parents who notice the child’s painful condition associated with school maladaptation. In this regard, many researchers and practicing educators recommend reviewing the start dates for children at school so that the child starts school at the age of seven. Other teachers notice a significant increase in the work load on primary schoolchildren connected to the introduction of the Federal State Educational Standard for Primary General Education and the corresponding forms of control and assessment activities. Thus, there was a need to develop new technologies to preserve the health of younger students and allow them to overcome the crisis of the onset of education. The purpose of this article is to describe the developed technology aimed at helping 6-7-year old to overcome the age crisis and prevent school maladaptation with the help of early formation of stress tolerance. The main method in the study is the design of a technology for early formation of stress tolerance and prediction of the results of its implementation in the experimental groups of 6-7-year-old children. The technology is based on the principles of continuity of the educational process between preschool educational organizations and schools. With the implementation of the developed technology the following results were achieved: increased motivation for success and higher somatic health level manifested in sport and creative activities. The above-mentioned results in their turn contributed to crisis prevention, school deprivation of first graders and comfortable overcoming of the crisis of 6-7 year olds. The materials of the article can be useful to organizers of sport and creative activities in preschool educational institutions, educators of preparatory groups, teachers, methodologists in preschool and primary education, as well as physical education teachers and primary school teachers. The materials of the article can be used in the system of advanced training of teachers of physical education and elementary school, as well as in the preparation for professional activities in preschool educational institutions and elementary schools of students of teacher training colleges and universities. La relevancia del problema declarado de la crisis de los niños de 6 a 7 años está dictada por la tendencia cada vez mayor de traer a los niños a las instituciones preescolares después de un corto período en la escuela por parte de los padres que notan la condición dolorosa del niño asociada con la mala adaptación escolar. En este sentido, muchos investigadores y educadores en ejercicio recomiendan revisar las fechas de inicio de los niños en la escuela para que el niño comience la escuela a la edad de siete años. Otros maestros notan un aumento significativo en la carga de trabajo de los escolares de primaria relacionados con la introducción del Estándar Educativo del Estado Federal para la Educación General Primaria y las formas correspondientes de actividades de control y evaluación. Por lo tanto, era necesario desarrollar nuevas tecnologías para preservar la salud de los estudiantes más jóvenes y permitirles superar la crisis del inicio de la educación. El propósito del artículo es describir la tecnología desarrollada destinada a ayudar a niños de 6 a 7 años a superar la crisis de la edad y prevenir la mala adaptación escolar con la ayuda de la formación temprana de tolerancia al estrés. El método principal en el estudio es el diseño de una tecnología para la formación temprana de tolerancia al estrés y la predicción de los resultados de su implementación en los grupos experimentales de niños de 6-7 años. La tecnología se basa en los principios de continuidad del proceso educativo entre las organizaciones educativas preescolares y las escuelas. Con la implementación de la tecnología desarrollada se lograron los siguientes resultados: mayor motivación para el éxito y un mayor nivel de salud somática manifestado en actividades deportivas y creativas. Los resultados mencionados a su vez contribuyeron a la prevención de crisis, la privación escolar de los alumnos de primer grado y la superación cómoda de la crisis de los niños de 6 a 7 años. Los materiales del artículo pueden ser útiles para los organizadores de actividades deportivas y creativas en instituciones educativas preescolares, educadores de grupos preparatorios, maestros, metodólogos en educación preescolar y primaria, así como maestros de educación física y maestros de primaria. Los materiales del artículo se pueden utilizar en el sistema de formación avanzada de docentes de educación física y primaria, así como en la preparación de actividades profesionales en instituciones educativas preescolares y escuelas primarias de estudiantes de escuelas de formación de docentes y universidades. |
description |
The relevance of the stated problem of the crisis of 6-7-year old’s is dictated by the recently growing tendency to bring back children to preschool institutions after a short period at school by parents who notice the child’s painful condition associated with school maladaptation. In this regard, many researchers and practicing educators recommend reviewing the start dates for children at school so that the child starts school at the age of seven. Other teachers notice a significant increase in the work load on primary schoolchildren connected to the introduction of the Federal State Educational Standard for Primary General Education and the corresponding forms of control and assessment activities. Thus, there was a need to develop new technologies to preserve the health of younger students and allow them to overcome the crisis of the onset of education. The purpose of this article is to describe the developed technology aimed at helping 6-7-year old to overcome the age crisis and prevent school maladaptation with the help of early formation of stress tolerance. The main method in the study is the design of a technology for early formation of stress tolerance and prediction of the results of its implementation in the experimental groups of 6-7-year-old children. The technology is based on the principles of continuity of the educational process between preschool educational organizations and schools. With the implementation of the developed technology the following results were achieved: increased motivation for success and higher somatic health level manifested in sport and creative activities. The above-mentioned results in their turn contributed to crisis prevention, school deprivation of first graders and comfortable overcoming of the crisis of 6-7 year olds. The materials of the article can be useful to organizers of sport and creative activities in preschool educational institutions, educators of preparatory groups, teachers, methodologists in preschool and primary education, as well as physical education teachers and primary school teachers. The materials of the article can be used in the system of advanced training of teachers of physical education and elementary school, as well as in the preparation for professional activities in preschool educational institutions and elementary schools of students of teacher training colleges and universities. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/478 10.17162/au.v10i3.478 |
url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/478 |
identifier_str_mv |
10.17162/au.v10i3.478 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/478/552 https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/478/562 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Elena L. Grigoryevа, Irina V. Volkova, Andrey N. Baranov, Sergey I. Aksenov, Elena V. Bystritskaya, Oleg A. Musin, Maria V. Lebedkina info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Elena L. Grigoryevа, Irina V. Volkova, Andrey N. Baranov, Sergey I. Aksenov, Elena V. Bystritskaya, Oleg A. Musin, Maria V. Lebedkina |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 10 Núm. 3 (2020): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 173 - 184 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v10i3 reponame:Revistas Universidad Peruana Unión instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
reponame_str |
Revistas Universidad Peruana Unión |
collection |
Revistas Universidad Peruana Unión |
instname_str |
Universidad Peruana Unión |
instacron_str |
UPEU |
institution |
UPEU |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1702468991268683776 |
spelling |
Technology for early formation of stress-resistance in the system of school maladaptation prevention of first-gradersTecnología para la formación temprana de resistencia al estrés en el sistema de prevención de la mala adaptación escolar de alumnos de primer gradoL. Grigoryevа, Elena V. Volkova, Irina N. Baranov, Andrey I. Aksenov, Sergey V. Bystritskaya, Elena A. Musin, Oleg V. Lebedkina, Maria : adaptation, school maladaptation, crisis of the beginning of education, technologies for early formation of stress tolerance, the integration of artistic creativity and motor activity, intellectual mobile and sport games, sports in education space.adaptación, mala adaptación escolar, la crisis del comienzo de la educación, tecnologías para la formación temprana de la tolerancia al estrés, la integración de la creatividad artística y la actividad motora, juegos intelectuales móviles y deportivos, deportes en el espacio educativo.The relevance of the stated problem of the crisis of 6-7-year old’s is dictated by the recently growing tendency to bring back children to preschool institutions after a short period at school by parents who notice the child’s painful condition associated with school maladaptation. In this regard, many researchers and practicing educators recommend reviewing the start dates for children at school so that the child starts school at the age of seven. Other teachers notice a significant increase in the work load on primary schoolchildren connected to the introduction of the Federal State Educational Standard for Primary General Education and the corresponding forms of control and assessment activities. Thus, there was a need to develop new technologies to preserve the health of younger students and allow them to overcome the crisis of the onset of education. The purpose of this article is to describe the developed technology aimed at helping 6-7-year old to overcome the age crisis and prevent school maladaptation with the help of early formation of stress tolerance. The main method in the study is the design of a technology for early formation of stress tolerance and prediction of the results of its implementation in the experimental groups of 6-7-year-old children. The technology is based on the principles of continuity of the educational process between preschool educational organizations and schools. With the implementation of the developed technology the following results were achieved: increased motivation for success and higher somatic health level manifested in sport and creative activities. The above-mentioned results in their turn contributed to crisis prevention, school deprivation of first graders and comfortable overcoming of the crisis of 6-7 year olds. The materials of the article can be useful to organizers of sport and creative activities in preschool educational institutions, educators of preparatory groups, teachers, methodologists in preschool and primary education, as well as physical education teachers and primary school teachers. The materials of the article can be used in the system of advanced training of teachers of physical education and elementary school, as well as in the preparation for professional activities in preschool educational institutions and elementary schools of students of teacher training colleges and universities.La relevancia del problema declarado de la crisis de los niños de 6 a 7 años está dictada por la tendencia cada vez mayor de traer a los niños a las instituciones preescolares después de un corto período en la escuela por parte de los padres que notan la condición dolorosa del niño asociada con la mala adaptación escolar. En este sentido, muchos investigadores y educadores en ejercicio recomiendan revisar las fechas de inicio de los niños en la escuela para que el niño comience la escuela a la edad de siete años. Otros maestros notan un aumento significativo en la carga de trabajo de los escolares de primaria relacionados con la introducción del Estándar Educativo del Estado Federal para la Educación General Primaria y las formas correspondientes de actividades de control y evaluación. Por lo tanto, era necesario desarrollar nuevas tecnologías para preservar la salud de los estudiantes más jóvenes y permitirles superar la crisis del inicio de la educación. El propósito del artículo es describir la tecnología desarrollada destinada a ayudar a niños de 6 a 7 años a superar la crisis de la edad y prevenir la mala adaptación escolar con la ayuda de la formación temprana de tolerancia al estrés. El método principal en el estudio es el diseño de una tecnología para la formación temprana de tolerancia al estrés y la predicción de los resultados de su implementación en los grupos experimentales de niños de 6-7 años. La tecnología se basa en los principios de continuidad del proceso educativo entre las organizaciones educativas preescolares y las escuelas. Con la implementación de la tecnología desarrollada se lograron los siguientes resultados: mayor motivación para el éxito y un mayor nivel de salud somática manifestado en actividades deportivas y creativas. Los resultados mencionados a su vez contribuyeron a la prevención de crisis, la privación escolar de los alumnos de primer grado y la superación cómoda de la crisis de los niños de 6 a 7 años. Los materiales del artículo pueden ser útiles para los organizadores de actividades deportivas y creativas en instituciones educativas preescolares, educadores de grupos preparatorios, maestros, metodólogos en educación preescolar y primaria, así como maestros de educación física y maestros de primaria. Los materiales del artículo se pueden utilizar en el sistema de formación avanzada de docentes de educación física y primaria, así como en la preparación de actividades profesionales en instituciones educativas preescolares y escuelas primarias de estudiantes de escuelas de formación de docentes y universidades.Universidad Peruana Unión2020-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/47810.17162/au.v10i3.478Apuntes Universitarios; Vol. 10 Núm. 3 (2020): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 173 - 1842304-03352225-713610.17162/au.v10i3reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/478/552https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/478/562Derechos de autor 2020 Elena L. Grigoryevа, Irina V. Volkova, Andrey N. Baranov, Sergey I. Aksenov, Elena V. Bystritskaya, Oleg A. Musin, Maria V. Lebedkinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:22Zmail@mail.com - |
score |
13.904366 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).