The zombie generation. The excessive use of cell phones in university classrooms in Peru.

Descripción del Articulo

Objective: to describe the knowledge of university students about the effects on learning and health of excessive use of cell phones in classrooms. Methodology: descriptive and explanatory. The sample was   made up of 207 students: 59 men and 148 women; administered instruments were applied...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Montenegro Ordoñez, Juan
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistas.upeu.edu.pe:article/1964
Enlace del recurso:https://revistas.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/1964
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Higher education
Communication technology
University student
Educational environment
Mobile phone
Learning difficulty
Enseñanza superior
Tecnología de la comunicación
Estudiante universitario
Ambiente educacional
Dificultad en el aprendizaje
id REVUPEU_0347ca9dacf7fa7021bcc2a7fc0b43b0
oai_identifier_str oai:ojs2.revistas.upeu.edu.pe:article/1964
network_acronym_str REVUPEU
network_name_str Revistas - Universidad Peruana Unión
repository_id_str .
spelling The zombie generation. The excessive use of cell phones in university classrooms in Peru.La generación zombi. El excesivo uso de celulares en las aulas universitarias del Perú.Montenegro Ordoñez, JuanHigher educationCommunication technologyUniversity studentEducational environmentMobile phoneLearning difficultyEnseñanza superiorTecnología de la comunicaciónEstudiante universitarioAmbiente educacionalDificultad en el aprendizajeObjective: to describe the knowledge of university students about the effects on learning and health of excessive use of cell phones in classrooms. Methodology: descriptive and explanatory. The sample was   made up of 207 students: 59 men and 148 women; administered instruments were applied. Results: Regarding learning, health and the use of cell phones in the classroom, 66% of students agree that the use of cell phones in the classroom affects learning; 44% would support banning cell phone use in classrooms. 68.6% recognize the teacher's authority to prohibit their use in the classroom, and 49.8% support the idea of creating a space to store students' cell phones during class. Conclusion: university students know that excessive cell phone use affects the physical and psychological health of users, and even the nervous system, generates addiction, affects human interaction, affects learning, because it distracts and distances attention from achievement. of the expected learning.Objetivo: describir el conocimiento de los estudiantes universitarios sobre los efectos en el aprendizaje y en la salud, del uso excesivo de los celulares en las aulas. Metodología: descriptivo y explicativo. La muestra estuvo conformada por 207 estudiantes: 59 hombres y 148 mujeres; se aplicaron instrumentos administrados. Resultados:  en cuanto al aprendizaje, la salud y el uso de celulares en el aula, el 66% de estudiantes están de acuerdo con que el uso de celulares en el aula afecta el aprendizaje; el 44% apoyaría la prohibición del uso del celular en las aulas. Un 68,6% reconoce la autoridad del docente para prohibir su uso en el aula, y un 49,8% apoya la idea de crear un espacio para guardar los celulares de los estudiantes durante la clase. Conclusión: los estudiantes universitarios conocen que el uso excesivo del celular, afecta la salud física y psicológica de los usuarios, e incluso el sistema nervioso, genera adicción, afecta la interacción humana, afecta el aprendizaje, porque distrae y aleja la atención para el logro de los aprendizajes esperados.Universidad Peruana Unión2023-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/196410.17162/rccs.v16i2.1964Revista Científica de Ciencias de la Salud; Vol. 16 No. 2 (2023): Revista Científica de Ciencias de la Salud; 61 - 72Revista Científica de Ciencias de la Salud; Vol. 16 Núm. 2 (2023): Revista Científica de Ciencias de la Salud; 61 - 722411-00942306-060310.17162/rccs.v16i2reponame:Revistas - Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://revistas.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/1964/2129Derechos de autor 2023 Juan Montenegro Ordoñezhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistas.upeu.edu.pe:article/19642023-12-29T14:55:51Z
dc.title.none.fl_str_mv The zombie generation. The excessive use of cell phones in university classrooms in Peru.
La generación zombi. El excesivo uso de celulares en las aulas universitarias del Perú.
title The zombie generation. The excessive use of cell phones in university classrooms in Peru.
spellingShingle The zombie generation. The excessive use of cell phones in university classrooms in Peru.
Montenegro Ordoñez, Juan
Higher education
Communication technology
University student
Educational environment
Mobile phone
Learning difficulty
Enseñanza superior
Tecnología de la comunicación
Estudiante universitario
Ambiente educacional
Dificultad en el aprendizaje
title_short The zombie generation. The excessive use of cell phones in university classrooms in Peru.
title_full The zombie generation. The excessive use of cell phones in university classrooms in Peru.
title_fullStr The zombie generation. The excessive use of cell phones in university classrooms in Peru.
title_full_unstemmed The zombie generation. The excessive use of cell phones in university classrooms in Peru.
title_sort The zombie generation. The excessive use of cell phones in university classrooms in Peru.
dc.creator.none.fl_str_mv Montenegro Ordoñez, Juan
author Montenegro Ordoñez, Juan
author_facet Montenegro Ordoñez, Juan
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Higher education
Communication technology
University student
Educational environment
Mobile phone
Learning difficulty
Enseñanza superior
Tecnología de la comunicación
Estudiante universitario
Ambiente educacional
Dificultad en el aprendizaje
topic Higher education
Communication technology
University student
Educational environment
Mobile phone
Learning difficulty
Enseñanza superior
Tecnología de la comunicación
Estudiante universitario
Ambiente educacional
Dificultad en el aprendizaje
description Objective: to describe the knowledge of university students about the effects on learning and health of excessive use of cell phones in classrooms. Methodology: descriptive and explanatory. The sample was   made up of 207 students: 59 men and 148 women; administered instruments were applied. Results: Regarding learning, health and the use of cell phones in the classroom, 66% of students agree that the use of cell phones in the classroom affects learning; 44% would support banning cell phone use in classrooms. 68.6% recognize the teacher's authority to prohibit their use in the classroom, and 49.8% support the idea of creating a space to store students' cell phones during class. Conclusion: university students know that excessive cell phone use affects the physical and psychological health of users, and even the nervous system, generates addiction, affects human interaction, affects learning, because it distracts and distances attention from achievement. of the expected learning.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-26
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/1964
10.17162/rccs.v16i2.1964
url https://revistas.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/1964
identifier_str_mv 10.17162/rccs.v16i2.1964
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/1964/2129
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2023 Juan Montenegro Ordoñez
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2023 Juan Montenegro Ordoñez
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Revista Científica de Ciencias de la Salud; Vol. 16 No. 2 (2023): Revista Científica de Ciencias de la Salud; 61 - 72
Revista Científica de Ciencias de la Salud; Vol. 16 Núm. 2 (2023): Revista Científica de Ciencias de la Salud; 61 - 72
2411-0094
2306-0603
10.17162/rccs.v16i2
reponame:Revistas - Universidad Peruana Unión
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
reponame_str Revistas - Universidad Peruana Unión
collection Revistas - Universidad Peruana Unión
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1796961641147924480
score 13.754616
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).