Digital technologies and Brazilian higher education: pedagogical mediation in the pandemic scenario
Descripción del Articulo
Introduction: The pandemic scenario has brought numerous challenges to academic environment, and evidence shows that still permeate in online classrooms. Therefore, studies on digital technologies focusing on experience of teachers can contribute to a better insertion of these in the academic enviro...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/1599 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/1599 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | ensino superior tecnologias prática pedagógica higher level education technologies pedagogical practice enseñanza superior tecnologías práctica pedagógica |
Sumario: | Introduction: The pandemic scenario has brought numerous challenges to academic environment, and evidence shows that still permeate in online classrooms. Therefore, studies on digital technologies focusing on experience of teachers can contribute to a better insertion of these in the academic environment. Objective: In this sense, we sought to understand the way in which higher education teachers experienced the use of digital technologies in pedagogical mediation in the face of the current scenario of COVID - 19. Method: An exploratory research was carried out through an online questionnaire, with professors of different courses in a Higher Education Institution in Santa Catarina, Brazil. Results: Analyzed data demonstrated the lack of physical structure and technological support, little student participation and difficulties in the reconfiguration of the pedagogical practice. Conclusion: We emphasize the need to theoretically deepen the integration of digital information and communication technologies into teaching practice, both in initial teacher training and in continuing education. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).