Anxiety to online learning: relationship with attitude, gender, environment, and mental health in university students
Descripción del Articulo
Introduction: The educational institution is one of the sectors that has suffered the most from the effects of the spread of Covid-19. Objective: This research aimed to characterize online learning anxiety through the eponymous dimension of the Online Learning Strategies Scale in a sample of univers...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/1284 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/1284 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | mental health psychological effects higher education long distance education learn online salud mental efectos psicológicos enseñanza superior educación a distancia aprendizaje en línea saúde mental efeitos psicológicos educação superior educação à distância estudante online |
Sumario: | Introduction: The educational institution is one of the sectors that has suffered the most from the effects of the spread of Covid-19. Objective: This research aimed to characterize online learning anxiety through the eponymous dimension of the Online Learning Strategies Scale in a sample of university students (n = 192) and to examine its determinants. Methods: The study was quantitative, non-experimental and cross-sectional. Results: A regression model was used to explain 30% of the variability in online learning anxiety. Online learning anxiety was found to be negatively related to attitudes towards online classes, self-perceived mental health and quality of connectivity. Females reported higher anxiety than males. Conclusion: The article closes with recommendations for university policies and suggestions for further studies. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).