MUSICAL TRAINING EXPERIENCE IN A PRIVATE UNIVERSITY IN LIMA

Descripción del Articulo

The aim of the Musical Training Revolution is to take advantage of the modern educational technology tools, to apply them to the auditory training in a professional music training program. In this paper, the experience of transforming the classroom course in Leveling in Reading and Ear Training is p...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ravelo Franco, Daniel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/43
Enlace del recurso:https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/43
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:e-learning
audioperceptiva
música
entrenamiento musical
audio perception
music
musical training
id REVUPC_448098f6a6c7e90d8039f0da0e50095b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/43
network_acronym_str REVUPC
network_name_str Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
repository_id_str
spelling MUSICAL TRAINING EXPERIENCE IN A PRIVATE UNIVERSITY IN LIMAEXPERIENCIA DEL ENTRENAMIENTO MUSICAL EN UNA UNIVERSIDAD PARTICULAR DE LIMARavelo Franco, Daniele-learningaudioperceptivamúsicaentrenamiento musicale-learningaudio perceptionmusicmusical trainingThe aim of the Musical Training Revolution is to take advantage of the modern educational technology tools, to apply them to the auditory training in a professional music training program. In this paper, the experience of transforming the classroom course in Leveling in Reading and Ear Training is presented, from a university undergraduate Music, to a b-learning mode. b-learning mode of this course is set on a virtual classroom on the Moodle platform. Online work within this virtual classroom included communication forums, academic forums, ear training self-instructive resources and academic tasks. The working strategy of on-line courses considered several aspects: 1) Structure of the virtual classroom. 2) Communication within the virtual classroom. 3) Managing the virtual classroom. 4) Create and organize content. 5) Provide an online study methodology. 6) Design and implementation of online activities. 7) Rate of online activities. 8) Evaluation of the whole process. The results of this experience forced us to rethink the contents of the same course at the following levels due to the substantial progress made.El objetivo de la Revolución del Entrenamiento Musical es aprovechar las modernas herramientas tecnológicas para la educación, aplicándolas al entrenamiento auditivo, dentro de un programa de formación musical profesional. En este trabajo, se presentará la experiencia de transformación del curso presencial de Nivelación en Lectura y Entrenamiento Auditivo, de un pregrado universitario de Música, a la modalidad b-learning. La modalidad b-learning de este curso se estableció sobre un Aula Virtual en una plataforma Moodle. El trabajo en línea, dentro de esta Aula Virtual, incluyó foros de comunicación, foros académicos, recursos autoinstructivos de entrenamiento auditivo y tareas académicas. La estrategia del trabajo online del curso consideró varios aspectos: 1) Estructura del Aula Virtual; 2) Comunicación dentro del Aula Virtual; 3) Administración del Aula Virtual; 4) Creación y organización de contenidos; 5) Planteamiento de una metodología de estudio en línea; 6) Diseño y puesta en marcha de las actividades en línea; 7) Calificación de las actividades realizadas en línea; 8) Evaluación de todo el proceso. Los resultados obligaron a replantear los contenidos del mismo curso en los niveles siguientes debido a los importantes avances alcanzados.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2012-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/4310.19083/ridu.6.43Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 No. 1 (6): January-December; 84-106Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 Núm. 1 (6): enero-diciembre ; 84-106Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 6 n. 1 (6): Janeiro -Dezembro; 84-1062223-2516reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/43/12info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/432024-03-04T21:24:27Z
dc.title.none.fl_str_mv MUSICAL TRAINING EXPERIENCE IN A PRIVATE UNIVERSITY IN LIMA
EXPERIENCIA DEL ENTRENAMIENTO MUSICAL EN UNA UNIVERSIDAD PARTICULAR DE LIMA
title MUSICAL TRAINING EXPERIENCE IN A PRIVATE UNIVERSITY IN LIMA
spellingShingle MUSICAL TRAINING EXPERIENCE IN A PRIVATE UNIVERSITY IN LIMA
Ravelo Franco, Daniel
e-learning
audioperceptiva
música
entrenamiento musical
e-learning
audio perception
music
musical training
title_short MUSICAL TRAINING EXPERIENCE IN A PRIVATE UNIVERSITY IN LIMA
title_full MUSICAL TRAINING EXPERIENCE IN A PRIVATE UNIVERSITY IN LIMA
title_fullStr MUSICAL TRAINING EXPERIENCE IN A PRIVATE UNIVERSITY IN LIMA
title_full_unstemmed MUSICAL TRAINING EXPERIENCE IN A PRIVATE UNIVERSITY IN LIMA
title_sort MUSICAL TRAINING EXPERIENCE IN A PRIVATE UNIVERSITY IN LIMA
dc.creator.none.fl_str_mv Ravelo Franco, Daniel
author Ravelo Franco, Daniel
author_facet Ravelo Franco, Daniel
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv e-learning
audioperceptiva
música
entrenamiento musical
e-learning
audio perception
music
musical training
topic e-learning
audioperceptiva
música
entrenamiento musical
e-learning
audio perception
music
musical training
description The aim of the Musical Training Revolution is to take advantage of the modern educational technology tools, to apply them to the auditory training in a professional music training program. In this paper, the experience of transforming the classroom course in Leveling in Reading and Ear Training is presented, from a university undergraduate Music, to a b-learning mode. b-learning mode of this course is set on a virtual classroom on the Moodle platform. Online work within this virtual classroom included communication forums, academic forums, ear training self-instructive resources and academic tasks. The working strategy of on-line courses considered several aspects: 1) Structure of the virtual classroom. 2) Communication within the virtual classroom. 3) Managing the virtual classroom. 4) Create and organize content. 5) Provide an online study methodology. 6) Design and implementation of online activities. 7) Rate of online activities. 8) Evaluation of the whole process. The results of this experience forced us to rethink the contents of the same course at the following levels due to the substantial progress made.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-13
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/43
10.19083/ridu.6.43
url https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/43
identifier_str_mv 10.19083/ridu.6.43
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/43/12
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
dc.source.none.fl_str_mv Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 No. 1 (6): January-December; 84-106
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 Núm. 1 (6): enero-diciembre ; 84-106
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 6 n. 1 (6): Janeiro -Dezembro; 84-106
2223-2516
reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron:UPC
instname_str Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron_str UPC
institution UPC
reponame_str Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
collection Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844799336023588864
score 13.814859
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).