Online learning: satisfaction of university students with work experience
Descripción del Articulo
This research review presents the results of the analysis, an explanation and an application of the concept of satisfaction for online learning in a university degree program developed for people with work experience. It is a univariable descriptive study, based on a mixed, intersubjective approach,...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1234 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | enseñanza online estudiantes adultos experiencia laboral satisfacción por el aprendizaje online teaching adult students work experience satisfaction with learning |
| id |
REVUPC_176e13a6f6404929fe062f6217573140 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1234 |
| network_acronym_str |
REVUPC |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Online learning: satisfaction of university students with work experienceAprendizaje online: satisfacción de los universitarios con experiencia laboralVásquez-Pajuelo, Lidaenseñanza onlineestudiantes adultosexperiencia laboralsatisfacción por el aprendizajeonline teachingadult studentswork experiencesatisfaction with learningThis research review presents the results of the analysis, an explanation and an application of the concept of satisfaction for online learning in a university degree program developed for people with work experience. It is a univariable descriptive study, based on a mixed, intersubjective approach, type, carried out with data collection through surveys and virtual interviews. The Blackboard Learn platform is used, which is the actual virtual environment for learning. The information gathering instruments are applied, using the aforementioned technological means, on the 801 students of the year 2014, majoring in International Business, Marketing and Commercial management, Business Administration and Accounting. The results obtained indicate that the study variable, satisfaction with online learning, has been validated for the "University Programs for People with Work Experience" (CPEL, in Spanish), based on the application of a practical methodology for its measurement.En esta reseña de investigación se presentan los resultados del análisis, la explicación y la aplicación del concepto de satisfacción por el aprendizaje online en un programa de carreras universitarias desarrollado para personas con experiencia laboral. Es un estudio descriptivo univariable, basado en un enfoque mixto, de tipo intersubjetivo, realizado a través de la recolección de datos con encuestas y entrevistas virtuales. Se emplea la plataforma Blackboard Learn, la que también constituye el ambiente virtual para el aprendizaje. Los instrumentos de recojo de información se aplican a través del mencionado medio tecnológico a los 801 estudiantes del año 2014 de cuatro carreras: Negocios Internacionales, Marketing y Gestión Comercial, Administración de Empresas y Contabilidad. Los resultados obtenidos indican que se ha validado la variable del estudio, la satisfacción por el aprendizaje online, para el programa “Carreras universitarias para personas con experiencia laboral” (CPEL), basado en la aplicación de una metodología práctica para su medición.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2020-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigacionesapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/123410.19083/rgm.v5i2.1234Review of Global Management; Vol. 5 Núm. 2 (2019); 28-432662-02862517-931410.19083/rgm.v5i2reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234/1063https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234/1499info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12342022-07-06T15:41:12Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Online learning: satisfaction of university students with work experience Aprendizaje online: satisfacción de los universitarios con experiencia laboral |
| title |
Online learning: satisfaction of university students with work experience |
| spellingShingle |
Online learning: satisfaction of university students with work experience Vásquez-Pajuelo, Lida enseñanza online estudiantes adultos experiencia laboral satisfacción por el aprendizaje online teaching adult students work experience satisfaction with learning |
| title_short |
Online learning: satisfaction of university students with work experience |
| title_full |
Online learning: satisfaction of university students with work experience |
| title_fullStr |
Online learning: satisfaction of university students with work experience |
| title_full_unstemmed |
Online learning: satisfaction of university students with work experience |
| title_sort |
Online learning: satisfaction of university students with work experience |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Vásquez-Pajuelo, Lida |
| author |
Vásquez-Pajuelo, Lida |
| author_facet |
Vásquez-Pajuelo, Lida |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
enseñanza online estudiantes adultos experiencia laboral satisfacción por el aprendizaje online teaching adult students work experience satisfaction with learning |
| topic |
enseñanza online estudiantes adultos experiencia laboral satisfacción por el aprendizaje online teaching adult students work experience satisfaction with learning |
| description |
This research review presents the results of the analysis, an explanation and an application of the concept of satisfaction for online learning in a university degree program developed for people with work experience. It is a univariable descriptive study, based on a mixed, intersubjective approach, type, carried out with data collection through surveys and virtual interviews. The Blackboard Learn platform is used, which is the actual virtual environment for learning. The information gathering instruments are applied, using the aforementioned technological means, on the 801 students of the year 2014, majoring in International Business, Marketing and Commercial management, Business Administration and Accounting. The results obtained indicate that the study variable, satisfaction with online learning, has been validated for the "University Programs for People with Work Experience" (CPEL, in Spanish), based on the application of a practical methodology for its measurement. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-20 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Investigaciones |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234 10.19083/rgm.v5i2.1234 |
| url |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234 |
| identifier_str_mv |
10.19083/rgm.v5i2.1234 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234/1063 https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234/1499 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Review of Global Management; Vol. 5 Núm. 2 (2019); 28-43 2662-0286 2517-9314 10.19083/rgm.v5i2 reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas instacron:UPC |
| instname_str |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| instacron_str |
UPC |
| institution |
UPC |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| collection |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846701878337863680 |
| score |
13.394457 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).