Online learning: satisfaction of university students with work experience

Descripción del Articulo

This research review presents the results of the analysis, an explanation and an application of the concept of satisfaction for online learning in a university degree program developed for people with work experience. It is a univariable descriptive study, based on a mixed, intersubjective approach,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vásquez-Pajuelo, Lida
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1234
Enlace del recurso:https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:enseñanza online
estudiantes adultos
experiencia laboral
satisfacción por el aprendizaje
online teaching
adult students
work experience
satisfaction with learning
id REVUPC_176e13a6f6404929fe062f6217573140
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1234
network_acronym_str REVUPC
network_name_str Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
repository_id_str
spelling Online learning: satisfaction of university students with work experienceAprendizaje online: satisfacción de los universitarios con experiencia laboralVásquez-Pajuelo, Lidaenseñanza onlineestudiantes adultosexperiencia laboralsatisfacción por el aprendizajeonline teachingadult studentswork experiencesatisfaction with learningThis research review presents the results of the analysis, an explanation and an application of the concept of satisfaction for online learning in a university degree program developed for people with work experience. It is a univariable descriptive study, based on a mixed, intersubjective approach, type, carried out with data collection through surveys and virtual interviews. The Blackboard Learn platform is used, which is the actual virtual environment for learning. The information gathering instruments are applied, using the aforementioned technological means, on the 801 students of the year 2014, majoring in International Business, Marketing and Commercial management, Business Administration and Accounting. The results obtained indicate that the study variable, satisfaction with online learning, has been validated for the "University Programs for People with Work Experience" (CPEL, in Spanish), based on the application of a practical methodology for its measurement.En esta reseña de investigación se presentan los resultados del análisis, la explicación y la aplicación del concepto de satisfacción por el aprendizaje online en un programa de carreras universitarias desarrollado para personas con experiencia laboral. Es un estudio descriptivo univariable, basado en un enfoque mixto, de tipo intersubjetivo, realizado a través de la recolección de datos con encuestas y entrevistas virtuales. Se emplea la plataforma Blackboard Learn, la que también constituye el ambiente virtual para el aprendizaje. Los instrumentos de recojo de información se aplican a través del mencionado medio tecnológico a los 801 estudiantes del año 2014 de cuatro carreras: Negocios Internacionales, Marketing y Gestión Comercial, Administración de Empresas y Contabilidad. Los resultados obtenidos indican que se ha validado la variable del estudio, la satisfacción por el aprendizaje online, para el programa “Carreras universitarias para personas con experiencia laboral” (CPEL), basado en la aplicación de una metodología práctica para su medición.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2020-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigacionesapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/123410.19083/rgm.v5i2.1234Review of Global Management; Vol. 5 Núm. 2 (2019); 28-432662-02862517-931410.19083/rgm.v5i2reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234/1063https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234/1499info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12342022-07-06T15:41:12Z
dc.title.none.fl_str_mv Online learning: satisfaction of university students with work experience
Aprendizaje online: satisfacción de los universitarios con experiencia laboral
title Online learning: satisfaction of university students with work experience
spellingShingle Online learning: satisfaction of university students with work experience
Vásquez-Pajuelo, Lida
enseñanza online
estudiantes adultos
experiencia laboral
satisfacción por el aprendizaje
online teaching
adult students
work experience
satisfaction with learning
title_short Online learning: satisfaction of university students with work experience
title_full Online learning: satisfaction of university students with work experience
title_fullStr Online learning: satisfaction of university students with work experience
title_full_unstemmed Online learning: satisfaction of university students with work experience
title_sort Online learning: satisfaction of university students with work experience
dc.creator.none.fl_str_mv Vásquez-Pajuelo, Lida
author Vásquez-Pajuelo, Lida
author_facet Vásquez-Pajuelo, Lida
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv enseñanza online
estudiantes adultos
experiencia laboral
satisfacción por el aprendizaje
online teaching
adult students
work experience
satisfaction with learning
topic enseñanza online
estudiantes adultos
experiencia laboral
satisfacción por el aprendizaje
online teaching
adult students
work experience
satisfaction with learning
description This research review presents the results of the analysis, an explanation and an application of the concept of satisfaction for online learning in a university degree program developed for people with work experience. It is a univariable descriptive study, based on a mixed, intersubjective approach, type, carried out with data collection through surveys and virtual interviews. The Blackboard Learn platform is used, which is the actual virtual environment for learning. The information gathering instruments are applied, using the aforementioned technological means, on the 801 students of the year 2014, majoring in International Business, Marketing and Commercial management, Business Administration and Accounting. The results obtained indicate that the study variable, satisfaction with online learning, has been validated for the "University Programs for People with Work Experience" (CPEL, in Spanish), based on the application of a practical methodology for its measurement.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-07-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Investigaciones
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234
10.19083/rgm.v5i2.1234
url https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234
identifier_str_mv 10.19083/rgm.v5i2.1234
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234/1063
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/1234/1499
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
dc.source.none.fl_str_mv Review of Global Management; Vol. 5 Núm. 2 (2019); 28-43
2662-0286
2517-9314
10.19083/rgm.v5i2
reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron:UPC
instname_str Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron_str UPC
institution UPC
reponame_str Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
collection Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846701878337863680
score 13.394457
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).