PLAYFUL ASPECTS OF E-LEARNING: THE GAME IN VIRTUAL LEARNING SURROUNDINGS
Descripción del Articulo
The use of 'Information and Communication Technologies' (ICT's) is revolutionizing the way of learning, teaching and playing of new generations and modern organizations.We can appreciate how in many cases people learn more due to their surroundings (classmat...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2007 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/23 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/23 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | e-learning entornos virtuales juegos virtuales realidad virtual virtual surroundings learning games virtual reality |
id |
REVUPC_0f6fc10eff4b3e2218c304456e03b1cc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/23 |
network_acronym_str |
REVUPC |
network_name_str |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
repository_id_str |
|
spelling |
PLAYFUL ASPECTS OF E-LEARNING: THE GAME IN VIRTUAL LEARNING SURROUNDINGSEL ASPECTO LÚDICO DEL E-LEARNING: EL JUEGO EN ENTORNOS VIRTUALES DE APRENDIZAJEMargulis, Lucioe-learningentornos virtualesjuegos virtualesrealidad virtuale-learningvirtual surroundingslearning gamesvirtual realityThe use of 'Information and Communication Technologies' (ICT's) is revolutionizing the way of learning, teaching and playing of new generations and modern organizations.We can appreciate how in many cases people learn more due to their surroundings (classmates, learning situations, elements and institutions with which they interact), than because of the specific course teacher. In this article I propose we share a particular perspective concerning the playful aspect of the multimedia contents for education projects based on 'e-learning' (electronic learning) and 'Blended Learning' (mixed format that combines the best of the real and virtual world).El uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TICs) está revolucionando la forma de aprender, enseñar y jugar de las nuevas generaciones y las organizaciones modernas. Incluso, podemos apreciar cómo -en muchos casos- las personas aprenden más gracias al entorno (compañeros, situación de aprendizaje, elementos e institución con la que interactúan), que por los contenidos específicos o el docente del curso. En este artículo propongo compartir una mirada particular sobre el aspecto lúdico de la producción de contenidos multimediales para proyectos de educación basados en modalidades de “e-Learning” (aprendizaje electrónico) y “Blended Learning” (formato mixto que combina lo mejor del mundo real y del virtual).Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2007-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/23Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 3 No. 1 (3): January - June; 13Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 3 Núm. 1 (3): enero-junio; 13Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 3 n. 1 (3): Janeiro - Junho; 132223-2516reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/23/171https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/23/659info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/232024-03-05T20:10:50Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
PLAYFUL ASPECTS OF E-LEARNING: THE GAME IN VIRTUAL LEARNING SURROUNDINGS EL ASPECTO LÚDICO DEL E-LEARNING: EL JUEGO EN ENTORNOS VIRTUALES DE APRENDIZAJE |
title |
PLAYFUL ASPECTS OF E-LEARNING: THE GAME IN VIRTUAL LEARNING SURROUNDINGS |
spellingShingle |
PLAYFUL ASPECTS OF E-LEARNING: THE GAME IN VIRTUAL LEARNING SURROUNDINGS Margulis, Lucio e-learning entornos virtuales juegos virtuales realidad virtual e-learning virtual surroundings learning games virtual reality |
title_short |
PLAYFUL ASPECTS OF E-LEARNING: THE GAME IN VIRTUAL LEARNING SURROUNDINGS |
title_full |
PLAYFUL ASPECTS OF E-LEARNING: THE GAME IN VIRTUAL LEARNING SURROUNDINGS |
title_fullStr |
PLAYFUL ASPECTS OF E-LEARNING: THE GAME IN VIRTUAL LEARNING SURROUNDINGS |
title_full_unstemmed |
PLAYFUL ASPECTS OF E-LEARNING: THE GAME IN VIRTUAL LEARNING SURROUNDINGS |
title_sort |
PLAYFUL ASPECTS OF E-LEARNING: THE GAME IN VIRTUAL LEARNING SURROUNDINGS |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Margulis, Lucio |
author |
Margulis, Lucio |
author_facet |
Margulis, Lucio |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
e-learning entornos virtuales juegos virtuales realidad virtual e-learning virtual surroundings learning games virtual reality |
topic |
e-learning entornos virtuales juegos virtuales realidad virtual e-learning virtual surroundings learning games virtual reality |
description |
The use of 'Information and Communication Technologies' (ICT's) is revolutionizing the way of learning, teaching and playing of new generations and modern organizations.We can appreciate how in many cases people learn more due to their surroundings (classmates, learning situations, elements and institutions with which they interact), than because of the specific course teacher. In this article I propose we share a particular perspective concerning the playful aspect of the multimedia contents for education projects based on 'e-learning' (electronic learning) and 'Blended Learning' (mixed format that combines the best of the real and virtual world). |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-06-15 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/23 |
url |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/23 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/23/171 https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/23/659 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 3 No. 1 (3): January - June; 13 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 3 Núm. 1 (3): enero-junio; 13 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 3 n. 1 (3): Janeiro - Junho; 13 2223-2516 reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas instacron:UPC |
instname_str |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
instacron_str |
UPC |
institution |
UPC |
reponame_str |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
collection |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844165167026274304 |
score |
12.9067135 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).