Emotional dependence of students of medicine
Descripción del Articulo
Objective: To determine the emotional dependence of students of medicine in a public university. Methods: A cross-sectional study was carried-out applying the 42-item scale of emotional dependence of Ancima, Caballero, Cirilo y Aguirre (2013) with dichotomous responses (yes/no); 332 five-year medica...
| Autores: | , , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.upch.edu.pe:article/4246 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4246 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Emociones estudiantes de medicina salud mental Emotions medicine students mental health |
| Sumario: | Objective: To determine the emotional dependence of students of medicine in a public university. Methods: A cross-sectional study was carried-out applying the 42-item scale of emotional dependence of Ancima, Caballero, Cirilo y Aguirre (2013) with dichotomous responses (yes/no); 332 five-year medical students were selected; a non- probabilistic sample of 303 students was finally recruited. Results: 183 (60.39%) were females: mean age was 24 years; only 2.98% were stables and 90.39% had a tendency for dependence. Conclusions: Five-year medical students had a marked tendency for dependence, especially female students. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).