Virtual teaching and learning in legal education
Descripción del Articulo
This article aims to evaluate the challenges and opportunities that virtual education offers for university legal education, considering that the virtual educational environment is no longer a mere option, but a necessary tool. For this purpose, in this documentary design research, the general conte...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.localhost:article/238 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/238 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación virtual TIC formación jurídica Virtual education ICT legal education |
Sumario: | This article aims to evaluate the challenges and opportunities that virtual education offers for university legal education, considering that the virtual educational environment is no longer a mere option, but a necessary tool. For this purpose, in this documentary design research, the general context of virtual education is addressed, to then make a specific approach to the legal education. The author concludes that virtual education tools improve the integral study of Law, and turn challenges -such as the development of critical thinking- into opportunities. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).