Psychology in Teaching of Psychology
Descripción del Articulo
When you start reading this work, I wish to clarify its scope and features. This is not a general consideration of the problem of the teaching of psychology, but a communication with precise and limited purpose: to account for an experiment in the teaching of medical psychology, its theoretical basi...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 1963 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5850 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/5850 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
REVUNMSM_ea09d9b0f8681fbd31f6c63a3a96c9dd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/5850 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
Psychology in Teaching of PsychologyLa Psicología en la Enseñanza de la PsicologíaSeguin, Carlos AlbertoWhen you start reading this work, I wish to clarify its scope and features. This is not a general consideration of the problem of the teaching of psychology, but a communication with precise and limited purpose: to account for an experiment in the teaching of medical psychology, its theoretical basis and its first results.Al iniciar la lectura de este trabajo, deseo aclarar su alcance y características. No se trata de una consideración general del problema de la enseñanza de la Psicología, sino de una comunicación con propósito preciso y limitado: dar cuenta de un experimento en la enseñanza de la Psicología Médica, sus bases teóricas y sus primeros resultados.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Medicina Humana1963-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/585010.15381/anales.v46i4.5850Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 46 No. 4 (1963); 570-586Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 46 Núm. 4 (1963); 570-5861609-94191025-5583reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/5850/5058Derechos de autor 1963 Carlos Alberto Seguinhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/58502020-04-10T22:54:15Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Psychology in Teaching of Psychology La Psicología en la Enseñanza de la Psicología |
title |
Psychology in Teaching of Psychology |
spellingShingle |
Psychology in Teaching of Psychology Seguin, Carlos Alberto |
title_short |
Psychology in Teaching of Psychology |
title_full |
Psychology in Teaching of Psychology |
title_fullStr |
Psychology in Teaching of Psychology |
title_full_unstemmed |
Psychology in Teaching of Psychology |
title_sort |
Psychology in Teaching of Psychology |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Seguin, Carlos Alberto |
author |
Seguin, Carlos Alberto |
author_facet |
Seguin, Carlos Alberto |
author_role |
author |
description |
When you start reading this work, I wish to clarify its scope and features. This is not a general consideration of the problem of the teaching of psychology, but a communication with precise and limited purpose: to account for an experiment in the teaching of medical psychology, its theoretical basis and its first results. |
publishDate |
1963 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1963-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/5850 10.15381/anales.v46i4.5850 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/5850 |
identifier_str_mv |
10.15381/anales.v46i4.5850 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/5850/5058 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 1963 Carlos Alberto Seguin https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 1963 Carlos Alberto Seguin https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Medicina Humana |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Medicina Humana |
dc.source.none.fl_str_mv |
Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 46 No. 4 (1963); 570-586 Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 46 Núm. 4 (1963); 570-586 1609-9419 1025-5583 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238248575926272 |
score |
13.894945 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).