Learning by doing with others. A study of children's learning in the frame of activity systems of rural communities

Descripción del Articulo

This study analyses the process by which children from poor rural communities acquire knowledge and abilities involved in their communities activity systems. These systems are the interactive contexts in which children's language and cognitive development take place.
Detalles Bibliográficos
Autores: Rosemberg, Celia R., Amado, Bibiana
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2007
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/3895
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/3895
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:children learning
activity
social interaction
aprendizaje infantil
actividad
interacción social
Descripción
Sumario:This study analyses the process by which children from poor rural communities acquire knowledge and abilities involved in their communities activity systems. These systems are the interactive contexts in which children's language and cognitive development take place.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).