Test anxiety in students of CEPRE - UNMSM cycle 2012-I
Descripción del Articulo
The present paper had the purpose of exploring test anxiety reactions in students of the CEPRE-UNMSM 2012 - I Cycle. The instrument used to gather the data was the Test Anxie- ty Inventory (Bauermeister, Collazo & Spielberger, 1982) that evaluates emotionality and preoccupation factors. The...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/11266 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/11266 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Test anxiety emotionality preoccupation CEPRE-UNMSM 2012-I Cycle students Ansiedad ante los exámenes emocionalidad preocupación estudiantes del CEPRE-UNMSM |
Sumario: | The present paper had the purpose of exploring test anxiety reactions in students of the CEPRE-UNMSM 2012 - I Cycle. The instrument used to gather the data was the Test Anxie- ty Inventory (Bauermeister, Collazo & Spielberger, 1982) that evaluates emotionality and preoccupation factors. The population was constituted by 800 students using an intentional non-probability sampling. The results indicate that 27% of the students present a high level of test anxiety, whereas 33.38% of the students have a low level test anxiety and 39.63%, a moderate level. In addition to that, regarding the gender, female students had a higher level of anxiety (17,13%) over male students (9,88%). Moreover, there was higher anxiety level in candidates of the following careers: Medicine, Law and Management. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).