Health impact of the Qali Warma school feeding program, Peruvian case: 2016 – 2019
Descripción del Articulo
The objective of the article is to evaluate the impact of the Qali Warma school feeding program on the nutritional status of children in Peru. Using the 2016-2019 Family Health Demographic Survey, nutrition, sociodemographic and health indicators were compared. An OLS regression model was fitted wit...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/24386 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/24386 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | anemia desnutrición infantil Entropy balancing child malnutrition |
Sumario: | The objective of the article is to evaluate the impact of the Qali Warma school feeding program on the nutritional status of children in Peru. Using the 2016-2019 Family Health Demographic Survey, nutrition, sociodemographic and health indicators were compared. An OLS regression model was fitted with fixed effects associated with nutritional status. The Qali Warma program achieved a reduction of anemia by 17.1%: high levels of mothers’ education, sufficient number of prenatal visits, growth controls and continuous participation in the program managed to reduce anemia significantly equally in all regions (Coast, Mountains, and Jungle). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).