Cultural management and promotion in the district municipalities of Lima

Descripción del Articulo

The objective of this article is to analyze and reflect to what extent municipal management affects the cultural promotion of municipal cultural centers in the districts of Miraflores, San Isidro and Ate in 2017. For this, the internal organization, the capital, is analyzed. human and planning that...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Navarro Céspedes, Víctor Jesús
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/19135
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/19135
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Cultural promotion
cultural management
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spelling Cultural management and promotion in the district municipalities of LimaLa gestión y la promoción cultural en los municipios distritales de LimaNavarro Céspedes, Víctor JesúsCultural promotioncultural managementcultural consumptionmediacultural marketingPromoción culturalgestión culturalconsumo culturalmedios de comunicaciónmarketing culturalThe objective of this article is to analyze and reflect to what extent municipal management affects the cultural promotion of municipal cultural centers in the districts of Miraflores, San Isidro and Ate in 2017. For this, the internal organization, the capital, is analyzed. human and planning that affects municipal management in the cultural promotion of municipal cultural centers in the districts of Ate, Miraflores and San isidro. This article will seek to analyze three cultural activities in three districts of Metropolitan Lima using benchmarking to find strengths and how these would help to strengthen each one. To collect information, interviews with management positions, reports, and official documents are used. of each municipality. Finally, the article presents the results that were obtained from each municipality in three fields that would be internal organization, planning and human potential. Furthermore, these results are compared, giving reflections and respective conclusions of each field.El objetivo de este artículo es analizar y reflexionar en qué medida la gestión municipal afecta a la promoción cultural de centros culturales municipales de los distritos de Miraflores, San Isidro y Ate en el año 2017. Para ello, se analiza la organización interna, el capital humano y la planificación que afecta a la gestión municipal en la promoción cultural de los centros culturales municipales. En este artículo se buscará analizar tres gestiones culturales de tres distritos de Lima Metropolitana utilizando el benchmarking para encontrar fortalezas y cómo estas ayudarían en el fortalecimiento de cada uno, para recabar la información se utiliza entrevistas a los puestos gerenciales, las memorias, y documentos oficiales de cada municipalidad. Finalmente, el artículo presenta los resultados que se logró recabar de cada municipio en tres campos que serían la organización interna, la planificación y el potencial humano. Además, se comparan dichos resultados, dando reflexiones y conclusiones respectivas de cada campo.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2020-11-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/1913510.15381/gtm.v23i46.19135Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 23 No. 46 (2020); 65-73Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 23 Núm. 46 (2020); 65-731728-29691560-908110.15381/gtm.v23i46reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/19135/16070Derechos de autor 2020 Víctor Jesús Navarro Céspedeshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/191352020-11-26T18:24:51Z
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