Relational capital and innovative capacity

Descripción del Articulo

The study addresses the importance of relational capital and innovative capacity, sources of competitive advantage. Relational capital represents the knowledge incorporated to the company as a result of its external relations with customers, suppliers, competitors, alliances, among others, thus allo...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Quevedo Alejos, María Isabel Alejandra
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/15992
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/15992
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Relational capital
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innovation
innovative capacity
Capital relacional
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spelling Relational capital and innovative capacityEl capital relacional y la capacidad innovadoraQuevedo Alejos, María Isabel AlejandraRelational capitalknowledgeinnovationinnovative capacityCapital relacionalconocimientoinnovacióncapacidad innovadoraThe study addresses the importance of relational capital and innovative capacity, sources of competitive advantage. Relational capital represents the knowledge incorporated to the company as a result of its external relations with customers, suppliers, competitors, alliances, among others, thus allowing to generate new knowledge that turns out to be superior, because it is a product of the combination of the company's knowledge of its operating environment which favors innovation since knowledge is an essential resource. Innovation is conceived as a dynamic process, through which activities are carried out linking the outside world and capacities to take advantage of knowledge with the purpose of improving results and achieving a competitive advantage. The innovative capacity represents the ability of the company, which, through new innovative ways takes into account the resources of the market and its own. It enables the company to create new products, processes or new ways of organization and marketing, responding this way to the changing environments. Knowledge is essential to generate innovative capacity and relational capital. It is strategic because it facilitates the exchange of knowledge.El estudio aborda la importancia del capital relacional y la capacidad innovadora, fuentes de ventaja competitiva. El capital relacional representa el conocimiento incorporado a la empresa producto de sus relaciones externas con los clientes, proveedores, competidores, alianzas, entre otros, permitiendo de esta manera generar un nuevo conocimiento que resulta ser superior, debido a que es producto de la combinación del conocimiento propio de la empresa y el de su entorno, lo cual favorece a la innovación porque el conocimiento es un recurso imprescindible.  La innovación es concebida como un proceso dinámico a través del cual, se realizan actividades, se desarrollan vínculos con el exterior y capacidades, para aprovechar el conocimiento con el propósito de mejorar los resultados y lograr una ventaja competitiva. La capacidad innovadora representa la habilidad de la empresa, que, a través de nuevas formas innovadoras, teniendo en cuenta los recursos del mercado y aprovechando los propios, permite crear nuevos productos, procesos o nuevas formas de organización y mercadotecnia, respondiendo de ésta manera a los entornos cambiantes. El conocimiento es esencial para la capacidad innovadora y el capital relacional resulta estratégico porque facilita el intercambio del conocimiento.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2019-04-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/1599210.15381/quipu.v27i53.15992Quipukamayoc; Vol. 27 Núm. 53 (2019); 89-95Quipukamayoc; Vol. 27 No. 53 (2019); 89-951609-81961560-9103reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/15992/13932https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/15992/14030Derechos de autor 2019 María Isabel Alejandra Quevedo Alejoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/159922021-05-06T12:26:01Z
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description The study addresses the importance of relational capital and innovative capacity, sources of competitive advantage. Relational capital represents the knowledge incorporated to the company as a result of its external relations with customers, suppliers, competitors, alliances, among others, thus allowing to generate new knowledge that turns out to be superior, because it is a product of the combination of the company's knowledge of its operating environment which favors innovation since knowledge is an essential resource. Innovation is conceived as a dynamic process, through which activities are carried out linking the outside world and capacities to take advantage of knowledge with the purpose of improving results and achieving a competitive advantage. The innovative capacity represents the ability of the company, which, through new innovative ways takes into account the resources of the market and its own. It enables the company to create new products, processes or new ways of organization and marketing, responding this way to the changing environments. Knowledge is essential to generate innovative capacity and relational capital. It is strategic because it facilitates the exchange of knowledge.
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