Relational capital and innovative capacity
Descripción del Articulo
The study addresses the importance of relational capital and innovative capacity, sources of competitive advantage. Relational capital represents the knowledge incorporated to the company as a result of its external relations with customers, suppliers, competitors, alliances, among others, thus allo...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/15992 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/15992 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Relational capital knowledge innovation innovative capacity Capital relacional conocimiento innovación capacidad innovadora |
id |
REVUNMSM_668d6be73829fc843cd8fcc997bcac94 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/15992 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
Relational capital and innovative capacityEl capital relacional y la capacidad innovadoraQuevedo Alejos, María Isabel AlejandraRelational capitalknowledgeinnovationinnovative capacityCapital relacionalconocimientoinnovacióncapacidad innovadoraThe study addresses the importance of relational capital and innovative capacity, sources of competitive advantage. Relational capital represents the knowledge incorporated to the company as a result of its external relations with customers, suppliers, competitors, alliances, among others, thus allowing to generate new knowledge that turns out to be superior, because it is a product of the combination of the company's knowledge of its operating environment which favors innovation since knowledge is an essential resource. Innovation is conceived as a dynamic process, through which activities are carried out linking the outside world and capacities to take advantage of knowledge with the purpose of improving results and achieving a competitive advantage. The innovative capacity represents the ability of the company, which, through new innovative ways takes into account the resources of the market and its own. It enables the company to create new products, processes or new ways of organization and marketing, responding this way to the changing environments. Knowledge is essential to generate innovative capacity and relational capital. It is strategic because it facilitates the exchange of knowledge.El estudio aborda la importancia del capital relacional y la capacidad innovadora, fuentes de ventaja competitiva. El capital relacional representa el conocimiento incorporado a la empresa producto de sus relaciones externas con los clientes, proveedores, competidores, alianzas, entre otros, permitiendo de esta manera generar un nuevo conocimiento que resulta ser superior, debido a que es producto de la combinación del conocimiento propio de la empresa y el de su entorno, lo cual favorece a la innovación porque el conocimiento es un recurso imprescindible. La innovación es concebida como un proceso dinámico a través del cual, se realizan actividades, se desarrollan vínculos con el exterior y capacidades, para aprovechar el conocimiento con el propósito de mejorar los resultados y lograr una ventaja competitiva. La capacidad innovadora representa la habilidad de la empresa, que, a través de nuevas formas innovadoras, teniendo en cuenta los recursos del mercado y aprovechando los propios, permite crear nuevos productos, procesos o nuevas formas de organización y mercadotecnia, respondiendo de ésta manera a los entornos cambiantes. El conocimiento es esencial para la capacidad innovadora y el capital relacional resulta estratégico porque facilita el intercambio del conocimiento.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2019-04-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/1599210.15381/quipu.v27i53.15992Quipukamayoc; Vol. 27 Núm. 53 (2019); 89-95Quipukamayoc; Vol. 27 No. 53 (2019); 89-951609-81961560-9103reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/15992/13932https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/15992/14030Derechos de autor 2019 María Isabel Alejandra Quevedo Alejoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/159922021-05-06T12:26:01Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Relational capital and innovative capacity El capital relacional y la capacidad innovadora |
title |
Relational capital and innovative capacity |
spellingShingle |
Relational capital and innovative capacity Quevedo Alejos, María Isabel Alejandra Relational capital knowledge innovation innovative capacity Capital relacional conocimiento innovación capacidad innovadora |
title_short |
Relational capital and innovative capacity |
title_full |
Relational capital and innovative capacity |
title_fullStr |
Relational capital and innovative capacity |
title_full_unstemmed |
Relational capital and innovative capacity |
title_sort |
Relational capital and innovative capacity |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Quevedo Alejos, María Isabel Alejandra |
author |
Quevedo Alejos, María Isabel Alejandra |
author_facet |
Quevedo Alejos, María Isabel Alejandra |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Relational capital knowledge innovation innovative capacity Capital relacional conocimiento innovación capacidad innovadora |
topic |
Relational capital knowledge innovation innovative capacity Capital relacional conocimiento innovación capacidad innovadora |
description |
The study addresses the importance of relational capital and innovative capacity, sources of competitive advantage. Relational capital represents the knowledge incorporated to the company as a result of its external relations with customers, suppliers, competitors, alliances, among others, thus allowing to generate new knowledge that turns out to be superior, because it is a product of the combination of the company's knowledge of its operating environment which favors innovation since knowledge is an essential resource. Innovation is conceived as a dynamic process, through which activities are carried out linking the outside world and capacities to take advantage of knowledge with the purpose of improving results and achieving a competitive advantage. The innovative capacity represents the ability of the company, which, through new innovative ways takes into account the resources of the market and its own. It enables the company to create new products, processes or new ways of organization and marketing, responding this way to the changing environments. Knowledge is essential to generate innovative capacity and relational capital. It is strategic because it facilitates the exchange of knowledge. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-17 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/15992 10.15381/quipu.v27i53.15992 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/15992 |
identifier_str_mv |
10.15381/quipu.v27i53.15992 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/15992/13932 https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/15992/14030 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 María Isabel Alejandra Quevedo Alejos https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 María Isabel Alejandra Quevedo Alejos https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables |
dc.source.none.fl_str_mv |
Quipukamayoc; Vol. 27 Núm. 53 (2019); 89-95 Quipukamayoc; Vol. 27 No. 53 (2019); 89-95 1609-8196 1560-9103 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238278165692416 |
score |
13.959468 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).