Social knowledge and modernity The emergency of an epismetic speech in Latin America
Descripción del Articulo
From ends the fifteenth century European globalization of knowledge involves the supremacy of reason that comes together in a unit with modernity domination and colonialism. However, in Latin America they have always been developed epistemic response times of the process of globalization of knowledg...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/12987 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/12987 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Modernidad conocimiento social discurso epistémico América Latina. Modernity social knowledge epistemic discourse Latin America. |
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Social knowledge and modernity The emergency of an epismetic speech in Latin AmericaConocimiento social y modernidad La emergencia de un discurso epistémico en América LatinaMejía Navarrete, Julio VíctorModernidadconocimiento socialdiscurso epistémicoAmérica Latina.Modernitysocial knowledgeepistemic discourseLatin America.From ends the fifteenth century European globalization of knowledge involves the supremacy of reason that comes together in a unit with modernity domination and colonialism. However, in Latin America they have always been developed epistemic response times of the process of globalization of knowledge modern and colonial. The origins of alternative thinking are at the very roots of the colonization of America. In Latin America and a time of discussion and criticism is opened, a plurality of perspectives that involve the development of proposals to distance themselves from Eurocentric discourse tested.Desde fines del siglo XV la mundialización del saber europeo comporta la supremacía de la razón que confluye en una unidad con dominación y la modernidad con colonialidad. Sin embargo, en América Latina siempre se han desarrollado momentos de respuesta epistémica frente al proceso de universalización del saber moderno y colonial. Los orígenes de un pensamiento alternativo se encuentran en las mismas raíces de la colonización de América. Así en América Latina se abre un momento de discusión y crítica, se ensayan una pluralidad de perspectivas que conllevan el desarrollo de propuestas que se distancian del discurso eurocéntrico.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales2017-02-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/1298710.15381/is.v20i36.12987Investigaciones Sociales; Vol. 20 No. 36 (2016); 187-198Investigaciones Sociales; Vol. 20 Núm. 36 (2016); 187-1981818-47581560-9073reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/12987/11600Derechos de autor 2017 Julio Víctor Mejía Navarretehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/129872017-02-18T16:16:42Z |
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